Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Vi bestilte bomster til en bisettelse. Jeg hadde meg en lang prat med en svært hyggelig dame, og vi var veldig enige. I bisettelsen ble jeg svært skuffet. Blomstene var ikke i nærheten av hva jeg hadde bestilt. Den ene skulle være en hjerteformet sak som skulle ligge i en skål på gulvet. Det som kom var riktignok en fin bukett, men ikke hverken hjerteformet eller i skål. Den andre skulle være en stor fin oppsats. Joda, oppsats var det, men stor og fin var den ikke. Og det kom tulipaner og noe andre greier, istedet for roser og brudeslør som jeg hadde bestilt! Jeg ble kjempeskuffet! Hva slags rettigheter har jeg? Hva bør jeg gjøre? Og hva skal jeg si når jeg ringer?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Det kan ikke gjøres om igjen. Derfor vil jeg tro du tenker i retning av prisreduksjon. Ring butikken og si det du har skrevet her, og legg til at du synes de bør gi en refusjon. Går de ikke med på det, bør du glemme hele saken - er ikke alt det er verdt å gå i krigen for (eller syte på KG om).
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 Høres kjipt ut, særlig i en sånn anledning hvor man ikke akkurat har sjans til å gjøre det om igjen. Jeg ville i hvert fall ringt og spurt om de har tatt vare på ordren din, og sjekket hva som sto der. Forklar situasjonen for dem. Dersom de er interessert i å ha et godt forhold til kunden sin bør de gi deg penger tilbake, uansett, når man har fått noe annet enn man har bestilt... altså, da har man jo ikke fått det man betalte for..? Da må man vel ha noen rettigheter.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 Det der hørtes uprofft ut. For det første har du fått blomster som antageligvis er biligere enn det du hadde bestilt (betalte du på forskudd?), og for det andre høres også utførelsen billigere ut . Tross alt tar det lengre tid å dekorere hjertefasong i skål enn å binde en bukett vil jeg tro. Jeg ville absolutt klaget, om ikke annet for å høre en ansvarlig forklare hvorfor de hadde avveket så mye fra originalbestillingen. Og jeg ville ikke betalt full pris for det heller. Fortell oss hva du gjør?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. januar 2006 #5 Skrevet 10. januar 2006 Det var skikkelig dårlig og ikke minst uprofesjonelt gjort! Ring butikken og klag! Synes godt du kan bli litt sint... det hadde jeg blitt. Hva du har krav på, er jeg ikke sikker på, men de har jo som tidligere nevnt ikke mulighet til å få gjort det om igjen, så i det minste en prisreduksjon bør du få, om ikke full reklamasjon. De har jo ikke levert det du har bestilt. Hadde det vært jeg som hadde driti meg ut så totalt, så hadde du fått pengene tilbake.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Takk for svar. Det må jo på ett eller annet vis være regulert i kjøpsloven vil jeg tro...... *rope på Poirot*
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #7 Skrevet 11. januar 2006 Nå har jeg ringt.... Han fant ikke ordren, og skal ringe meg opp igjen...........
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #9 Skrevet 11. januar 2006 Ja... skal tru hvor lenge jeg må vente før han ringer meg opp igjen.......
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #10 Skrevet 11. januar 2006 Jeg har fått telefon. Og ble meget positivt overrasket Det viste seg at det var begravelsesbyrået i kapellet ved siden av som hadde gjort en feil. Det var nemlig to bisettelser samtidig. Og det andre begravelsesbyrået hadde plukket til seg flere blomster enn de skulle. Så da "vårt" byrå kom og skulle ordne, manglet det noe. Så de måtte gå på jakt hos de andre..... Oppsatsen fra meg og min søster kom aldri på rett plass, fordi det andre byrået hadde klusset med båndene. Så den som det stod mitt og min søsters navn på, var egentlig fra mine foreldre. Og den var jo helt nydelig, som jeg skrev, den var bare ikke hjerteformet. Og den som det stod fra mine foreldre på, var den siste som stod igjen uten bånd, og så fant de båndet fra mine foreldre liggende på tralla, og vips koblet de sammen, men det ble jo helt feil. Damen i blomsterbutikken var veldig lei seg. Vi har fått en kjempefin kompensasjon. Og jeg vil ikke nøle med å bruke denne butikken igjen
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #13 Skrevet 11. januar 2006 Flott at det ordnet seg... men unnskyld meg.. sånne feil skal ikke et begravelsesbyrå gjøre.... Begravelse er en utrolig sår og følelsesladet hendelse, og når sånne feil skjer, blir det ekstra ille. (Blomsterforretningen som skulle ordne bårebukett i min farmors begravelse fra meg, min bror og mine søskenbarn, glemte å trykke på navnene til min bror og meg på båndet...)
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #14 Skrevet 11. januar 2006 Godt det ordnet seg Mamma sendte avgårde en ordre til en by i nord her for litt siden. En kronekrans... Butikken leverte en krans med granbar - og hadde stukket to liljer oppi øverst!!! Det var det av blomster liksom!!! Mamma ble illsint (kunden tok med "greia" nedover hit igjen og viste den frem). Hun ringte opp og spurte hvorfor de hadde levert en DØRKRANS så og si uten pynt... De bare bortforklarte og tullet, men mamma ringte inn på hovedkontoret og de skulle sende en beklagelse (en blomst) samt at kunden selvsagt fikk tilbake pengene. til dette med at begr. byråene feiler. Det hender. vi også feiler av og til. Det skal ikke skje, men shit happens av og til.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. januar 2006 #15 Skrevet 11. januar 2006 Så bra at det ordnet seg! Vi har også opplevd at begravelsesbyrået rota... så det skjer dessverre av øg til.
Amanlis Skrevet 11. januar 2006 #16 Skrevet 11. januar 2006 Jeg opplevde at blomsterbutikken skrev feil på sløyfa en gang, men de oppdaga det av en eller annen merkelig grunn selv etter at blomstene var sendt fra butikken. Så det kom en gråtende blomsterdame med ny sløyfe. Så flott at det ordna seg for dere Evelina. Blomsterbutikkene er nok livredde for å få et dårlig rykte på seg, for mye av inntekten er nok slike buketter og kranser. Synes det er viktig å si i fra som kunde om det gjelder blomster til begravelse eller om det er en cd-spiller fra Elkjøp.
nostalgia Skrevet 11. januar 2006 #17 Skrevet 11. januar 2006 Bra at du sa fra, og flott at de reagerte som de gjorde!
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #18 Skrevet 11. januar 2006 Ja, damen i telefonen var den samme som tok i mot min bestiling. Og hun var kjempefin, innmari sørvisinnstilt og klar for at jeg skulle bli fornøyd Jeg vet hvor jeg skal henvende meg neste gang... Hvis ikke Bjørnsdatter er på jobb da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå