AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 Noen her som har tatt lappen uten å fortelle venner og familie om det? Ser for meg at jeg leser teorien for meg selv og tar timer på kjøreskole. Men blir kanskje litt rart hvis jeg plutselig sier jeg kunne tenke meg å øvelseskjøre med noen? Men har liksom ikke lyst til å fortelle noen før jeg faktisk kjenner at jeg kan klare å ta lappen og at jeg selv vil gå all in for det? Er i midten av 20-årene forresten. Noen andre som ikke ønsket å dele at de var i gang med førerkort? Anonymkode: 4ea8f...615
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #2 Skrevet 14. juni 2023 Ikke ta deg selv så seriøst. Hvorfor holde det hemmelig? Det er veldig mye mer realistisk å ta lappen dersom du får øvelseskjørt mye. Du kan jo ta det litt nobchalant i starten, ikke sette en tidsfrist på når du skal ta lappen liksom. Anonymkode: c7418...435 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke ta deg selv så seriøst. Hvorfor holde det hemmelig? Det er veldig mye mer realistisk å ta lappen dersom du får øvelseskjørt mye. Du kan jo ta det litt nobchalant i starten, ikke sette en tidsfrist på når du skal ta lappen liksom. Anonymkode: c7418...435 Jeg ønsker bare ikke at folk skal vite det. Noen ting har man lyst til å ha privat av forskjellige årsaker. Anonymkode: 4ea8f...615 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 Det er vel bare opp til deg selv hvor hemmelig du ønsker/klarer å holde det. Bor du med andre, vil de jo gjerne bli litt nysgjerrig (og bekymret?) for hvorfor du oftere er ute enn ellers. Venner ellers trenger vel ikke å vite noe. Teoriboken kan du lese i skjul. Man kan komme seg gjennom den på et par dager. Det kan jo bli noen praktiske utfordringer å holde det hemmelig ved at ingen kan hjelpe deg med skyss. F.eks. hvis du må møte opp på glattkjøringsbane, trafikkstasjon o.l. og det ligger langt unna for buss/taxi. Samt at ingen vil engasjere seg for å øvekjøre med deg. Hvis det kun er for surprise-elementet så ville jeg vurdert om det virkelig er verdt det. Men du kjenner din situasjon og begrunnelse best. Anonymkode: 0f6c1...7f6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 Det er da ingen som får vite det med mindre du forteller dem det. Anonymkode: c6aa8...420 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #6 Skrevet 14. juni 2023 Hvordan skal andre få vite det om du ikke forteller det? Anonymkode: b309b...694 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er vel bare opp til deg selv hvor hemmelig du ønsker/klarer å holde det. Bor du med andre, vil de jo gjerne bli litt nysgjerrig (og bekymret?) for hvorfor du oftere er ute enn ellers. Venner ellers trenger vel ikke å vite noe. Teoriboken kan du lese i skjul. Man kan komme seg gjennom den på et par dager. Det kan jo bli noen praktiske utfordringer å holde det hemmelig ved at ingen kan hjelpe deg med skyss. F.eks. hvis du må møte opp på glattkjøringsbane, trafikkstasjon o.l. og det ligger langt unna for buss/taxi. Samt at ingen vil engasjere seg for å øvekjøre med deg. Hvis det kun er for surprise-elementet så ville jeg vurdert om det virkelig er verdt det. Men du kjenner din situasjon og begrunnelse best. Anonymkode: 0f6c1...7f6 Jeg er ferdigutdannet nå og kommer til å bo hos moren min fram til jeg finner jobb. Så er litt det å skulle holde det hemmelig selv om jeg bor med henne. Trenger jo ikke si noe, men vet det bare blir litt rart hvis jeg har bodd hjemme og plutselig har kommet langt i kjøreopplæringen 😅 TS Anonymkode: 4ea8f...615
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg ønsker bare ikke at folk skal vite det. Noen ting har man lyst til å ha privat av forskjellige årsaker. Anonymkode: 4ea8f...615 Mye rart man skal ønske. Anonymkode: 7b565...f74 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er ferdigutdannet nå og kommer til å bo hos moren min fram til jeg finner jobb. Så er litt det å skulle holde det hemmelig selv om jeg bor med henne. Trenger jo ikke si noe, men vet det bare blir litt rart hvis jeg har bodd hjemme og plutselig har kommet langt i kjøreopplæringen 😅 TS Anonymkode: 4ea8f...615 Det er jo merkelig å holde dette hemmelig, så det må du bare leve med. Du forklarer jo heller ikke hvorfor du vil holde det hemmelig Anonymkode: 257e5...c92
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Noen her som har tatt lappen uten å fortelle venner og familie om det? Ser for meg at jeg leser teorien for meg selv og tar timer på kjøreskole. Men blir kanskje litt rart hvis jeg plutselig sier jeg kunne tenke meg å øvelseskjøre med noen? Men har liksom ikke lyst til å fortelle noen før jeg faktisk kjenner at jeg kan klare å ta lappen og at jeg selv vil gå all in for det? Er i midten av 20-årene forresten. Noen andre som ikke ønsket å dele at de var i gang med førerkort? Anonymkode: 4ea8f...615 Ja jeg sa ikke noe før jeg stod med lappen i handa. Anonymkode: be7c1...061
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 De visste at jeg tok kjøretimer men jeg fortalte ikke når jeg skulle kjøre opp. Ville unngå å bli mer nervøs Anonymkode: 794d5...441
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #12 Skrevet 15. juni 2023 Jeg fortalte ingen om det , først når oppkjøringen var ferdig fikk folk vite om det. Anonymkode: 02010...5f7
solmåneogstjerner Skrevet 15. juni 2023 #13 Skrevet 15. juni 2023 Hvorfor skal ikke andre vite om det? Og mer viktig: hvis du ønsker å øvelseskjøre så må jo nødvendigvis vedkommende vite at det er det dere gjør. Betyr ikke at du trenger å fortelle hele verden, men den du kjører med må jo vite det. Det er et stort ansvar den tar på seg med øvelseskjøring. Og dere må jo huske l-skilt f eks
Sofakona Skrevet 15. juni 2023 #14 Skrevet 15. juni 2023 Jeg holdt det hemmelig... tilogmed til mamma. Fordi da slapp jeg spørsmål som .. hvordan går det..når skal du kjøre opp etc...pluss det var litt mer spennende å holde det hemmelig til jeg plutselig møtte opp med bilen
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #15 Skrevet 15. juni 2023 Jeg var ferdigutdannet for 5 år siden og hadde min første kjøretime i vår. Alle vet jo at jeg ikke kan kjøre og at lappen aldri har vært en prioriter for meg, så jeg har aldri følt at jeg måtte skjule dette på noen som helst måte. Jeg har «eid» at bil ikke var viktig for meg. En student trenger ikke lappen. Nå har lappen endelig blitt en prioritet og da var jeg åpen om det også. Anonymkode: eda93...1f2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #16 Skrevet 15. juni 2023 solmåneogstjerner skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal ikke andre vite om det? Og mer viktig: hvis du ønsker å øvelseskjøre så må jo nødvendigvis vedkommende vite at det er det dere gjør. Betyr ikke at du trenger å fortelle hele verden, men den du kjører med må jo vite det. Det er et stort ansvar den tar på seg med øvelseskjøring. Og dere må jo huske l-skilt f eks Hahaha godt poeng! Ts bare tar meg seg en utvalgt person og kjører i vei med personen i passasjersetet uten å opplyse om at hun hverken har lappen eller er spesielt dreven på dette. OG dropper si at passasjeren faktisk er med fordi ts øvelseskjører 😂 Anonymkode: 417f4...10c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #17 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er jo merkelig å holde dette hemmelig, så det må du bare leve med. Du forklarer jo heller ikke hvorfor du vil holde det hemmelig Anonymkode: 257e5...c92 Fordi familie og venner rundt vet at jeg tidligere har slitt med kjøreopplæring og vet at jeg har funnet det å lære meg å kjøre bil vanskelig når jeg har prøvd før. TS Anonymkode: 4ea8f...615
Maskinfører Skrevet 15. juni 2023 #18 Skrevet 15. juni 2023 De får vel ikke greie på det med mindre du sier noe eller du kjenner noen på samme kjøreskole ?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #19 Skrevet 16. juni 2023 Om du vasser i penger, så kjør på 👍 Anonymkode: 8424f...7d6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #20 Skrevet 16. juni 2023 Eneste som visste var mannen min (den gang samboer). Så ikke vitsen med å nevne det for noen andre. Når jeg hadde fått lappen nevnte jeg det bare ved anledning, uten å gjøre noen sak ut av det. Er jo ikke verre enn å bare ikke si noe? Anonymkode: e5453...0ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå