Gå til innhold

16 måneder flakser med hendene ofte. Vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutt på 16 måneder som ofte flakser med hendene. Stort sett når løper når han er glad. Er dette vanlig oppførsel av så små barn?

Anonymkode: 8a670...e43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker autisme.. Men nå er du på forum på Internett. Ingen grunn til å spørre her om du ikke allerede er bekymret for barnet ditt? Svært mye er vanlig i den alderen og det finnes liksom ingen fasit. Stol på magefølelsen din. Er det bra er det bra. Skurrer det, skaff hjelp.

Anonymkode: 9505f...d0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker autisme.. Men nå er du på forum på Internett. Ingen grunn til å spørre her om du ikke allerede er bekymret for barnet ditt? Svært mye er vanlig i den alderen og det finnes liksom ingen fasit. Stol på magefølelsen din. Er det bra er det bra. Skurrer det, skaff hjelp.

Anonymkode: 9505f...d0f

Han er ellers en veldig sosial fyr som prøver å kommunisere, men vet at dette kan snu om det er autisme.

Eneste er denne håndflaksingen og veldig lite herming etter andre. Har egentlig aldri hermet etter andre.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde venninners datter som gjorde dette, helt normal jente på 3 år nå. Kun dette er ikke årsak til bekymring ts. Pust ut og nyt tid med barnet ditt.

Vis du er bekymret bare snakk med helsesøster å be hende sende beskjed til utredning.  Mener helsesøster kan også gjøre dette.

Anonymkode: 162dc...fa7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde venninners datter som gjorde dette, helt normal jente på 3 år nå. Kun dette er ikke årsak til bekymring ts. Pust ut og nyt tid med barnet ditt.

Vis du er bekymret bare snakk med helsesøster å be hende sende beskjed til utredning.  Mener helsesøster kan også gjøre dette.

Så da er det vel bare en greie noen barn gjør, fint å høre :) Jeg er selv ikke utredet for autisme da jeg ikke ser behovet nå som jeg er voksen, men jeg passer veldig inn under kategorien. Og vet det er arvelig, så da tenker jeg nok litt for mye på det.

AnonymBruker
Skrevet

Er nok bare en greie barn gjør. Noen flakser med armene, andre hopper opp og ned…

Anonymkode: 06bad...a76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så da er det vel bare en greie noen barn gjør, fint å høre :) Jeg er selv ikke utredet for autisme da jeg ikke ser behovet nå som jeg er voksen, men jeg passer veldig inn under kategorien. Og vet det er arvelig, så da tenker jeg nok litt for mye på det.

En annen jeg skjenner hadde vært hos barnelege spesialist med sin 18 måned gutt, han hadde noe trekk hun hadde oppdaget da han var 15 måned. Da hadde denne legen sakt til henne at hun ikke kan se helt at det kan være autisme, han hadde mye normal utvikling, men hun sa vis han er så god som han er nå. Så selv om det skal vise senere at han har autisme, så er det ikke grunn å bekymre seg. Og at det vil gå bra med han og han vil nok være selvstendig.

Som hun sa, det var autisme, men høy fungerende, barnet kunne lese og skrive  da han han var 4 år, og har super god hukommelse. Kan til og med huske en hel side og skrive det ned med å huske riktig sted punktum og komma.     

AnonymBruker
Skrevet

Stimming trenger ikke være autisme, med det er dessverre ofte et tidlig tegn. Vårt barn stimmet, men var ellers veldig normalutviklet i den alderen. Fikk høytfungerende autismediagnose litt senere

Anonymkode: e6a3d...906

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Stimming trenger ikke være autisme, med det er dessverre ofte et tidlig tegn. Vårt barn stimmet, men var ellers veldig normalutviklet i den alderen. Fikk høytfungerende autismediagnose litt senere

Anonymkode: e6a3d...906

Så stimming var eneste tegnet dere så så tidlig? I hvilke situasjoner kommer det?

Han er en veldig normalutviklet gutt ellers sånn som deres. Eneste flaksinga er når han løper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...