AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Del Skrevet 14. juni 2023 Håper noen vet... Jeg har alltid hatt regelmessig mens og eggløsning, har barn fra tidligere ekteskap -blir lett gravid, men har ikke lykkes å bære frem barn med min nåværende ektemann. Det skyldes mest sannsynlig alder, da jeg er på 40 tallet... men jeg har gode AMH verdier og blitt gravid 4 ganger. Men det har da endt i SA og MA😔 Vi hadde et ivf forsøk i mars... to gullklumper ble satt inn, men festet seg dessverre ikke. Har hatt mens regelmessig etter ivf forsøket, april, mai og nå... og en hormonbehandlingskur. Jeg tok egløsningstest mellom de siste menstruasjonene, men den ble ikke positiv. Jeg bruker progesteronstøtte mellom hver eggløsning og menstruasjon. Nå kommer det kanskje noen rare spørsmål...🙈 Kan eggløsningen min ha blitt "forstyrret" av behandling for ivf? De modner jo mange eggløsning ved et slikt forsøk, gjør det noe med AMH verdien? Kan et slikt ivf forsøk fremskynde overgangsalder eller har det ikke noe å si? Anonymkode: 2a5be...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #2 Del Skrevet 14. juni 2023 Ja, syklusene kan lett forskyves av ivf forsøk. Det har det blitt hoa meg på alle mine 5 forsøk. Jeg er 28 år og har bare normale prøver og sykluser men hos oss er det mannnen som ikke kan få barn. Nei ivf gjør ingenting med amh eller overgangsalder. I alle sykluser vil kroppen lage mange egg, mens i en normal syklus uten ivf vil normalt bare 1 egg bli modent, de andre går til spille. I din situasjon høres det mer ut som mannen din sin sæd ikke "matcher" med eggene dine. Ofte er det årsakene når man har så mange feilet forsøk. Jeg har selv brukt mange ivf forsøk og har fått beskjed hos fertilitetsklinikkene at dem bytter gjerne donorer når det blir flere mislykkede innsett fordi ofte kan sædkvaliteten være god men ikke en bra match for mine egg. Anonymkode: 4dbcb...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå