Bacteria Skrevet 15. juni 2023 #81 Skrevet 15. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, men jeg synes det har blitt mer ekstremt. Før ønsket man gjerne å være brun og fresh på sommerstid, nå er det blitt tabu å trå over dørstokken sin som blek også på vinterstid. Anonymkode: 6480a...d78 Her er jeg ikke helt enig. Som ei som var ungdom på 80-tallet husker jeg et enormt fokus på slank og solbrun kropp. Guttekropp med farge, litt annet ideal enn dagens trente/ formfulle. Det er ikke uvanlig lenger å se fex klesmodeller med Cate Blanchett-hvit hud, også legger. Dette er noe av bakgrunnen for at jeg nå i godt voksen alder velger å gå i sommerkjoler og vise mine hvite ben, at jeg opplever det som mer akseptert. Synes det er flere kjendiser som stiller med hvit hud, sammenlignet med 80-tallet. Det eksemplet jeg kommer på i farta er tidliger modell og skuespiller Catriona Balfe. Ikke akkurat brun, her snakker vi porselenshud. Fjernet bildet i henhold til reglene for bruk av innhold fra ekstern kilde. Perelandra, mod. Endret 16. juni 2023 av Perelandra 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #82 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glemmer aldri når jeg skulle kjøpe foundation på et parfymeri. Damen som jobbet der såg først over kroppen min og kommenterte at jeg burde kjøpe en som var mørkere "så du får litt farge" og hånlo. Jeg gikk selvfølgelig derfra.. 😅 Anonymkode: 7762d...567 Og folk skryter av at de er kroppspositivister som aldri før 😅 Aaaalright Anonymkode: 6480a...d78 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #83 Skrevet 15. juni 2023 Reis til Thailand 😅 Der fikk jeg kjempemange komplimenter for huden min 😅 Lys hud kan være fint det. Anonymkode: 1376f...847
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #84 Skrevet 16. juni 2023 Jeg har utenlandske foreldre fra afrika. Og det samme greie der bare omvendt. Der anses mørk hud som stygt og alle driver å bruker blekingskremer på huden. Noen av dem livsfarlige, men folk er villig til å ofre mye for en annen hudfarge. Dessverre ser man samme forferdelig trend her i Norge. Hvor man soler seg til kreft for å få annen hudfarge. Lurer på hvor disse trendene kommer fra. Men de virker utrolig seiglivet og forsvinner nok ikke med det første. Verken her eller i utlandet. Anonymkode: c6cdb...16e 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #85 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Reis til Thailand 😅 Der fikk jeg kjempemange komplimenter for huden min 😅 Lys hud kan være fint det. Anonymkode: 1376f...847 Eller enda mer ekstremt: Indonesia. Når de I tillegg ser at du har blå øyne i tillegg, blir de helt "wooooow, you'r eyes are blue! can I take a picture of you?" Du blir behandlet som en stjerne, det er helt sjukt. Men det er slik at gresset er grønnere på den andre siden. Vi blir aldri fornøyde. I Thailand må vi nordmenn passe på å ikke kjøpe såper og kremer med blekemidler. I Norge er selvbruning greia. Anonymkode: 4a64f...d84
Ardwinna Skrevet 16. juni 2023 #86 Skrevet 16. juni 2023 (endret) Bacteria skrev (13 timer siden): Her er jeg ikke helt enig. Som ei som var ungdom på 80-tallet husker jeg et enormt fokus på slank og solbrun kropp. Guttekropp med farge, litt annet ideal enn dagens trente/ formfulle. Det er ikke uvanlig lenger å se fex klesmodeller med Cate Blanchett-hvit hud, også legger. Dette er noe av bakgrunnen for at jeg nå i godt voksen alder velger å gå i sommerkjoler og vise mine hvite ben, at jeg opplever det som mer akseptert. Synes det er flere kjendiser som stiller med hvit hud, sammenlignet med 80-tallet. Det eksemplet jeg kommer på i farta er tidliger modell og skuespiller Catriona Balfe. Ikke akkurat brun, her snakker vi porselenshud. Fjernet bildet i henhold til reglene for bruk av innhold fra ekstern kilde. Perelandra, mod. Det der er vel ca spot on sånn som hudfargen min er! Bare synd jeg ikke er like ung og pen Endret 16. juni 2023 av Perelandra 1
Reign Skrevet 16. juni 2023 #87 Skrevet 16. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.6.2023 den 21.08): Ikke sammenligne deg med influensere, det er ikke noe vits I forlengelsen av dette: Ikke følg noen influensere i noen sosiale medier. Det har null verdi for deg som individ. Det kan bare føre til noe negativt. Endret 16. juni 2023 av Reign
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #88 Skrevet 16. juni 2023 Tabu er det i allefall ikke! Men om majoriteten av befolkningen synes det er vakkert er en annen ting. Lite du kan gjøre med det. Men du kan avstå fra selvbruning og bære din blekhet med stolthet. Jeg smører meg med faktor 50 hver dag. Blek men hudkreft- og rynkefri er mitt motto Anonymkode: 1b710...c0f
Perelandra Skrevet 16. juni 2023 #89 Skrevet 16. juni 2023 Tråden er ryddet for bruk av innhold fra ekstern kilde Perelandra, mod
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #90 Skrevet 16. juni 2023 Alle hudfarger er fine! Men alle land har forskjellige «trender», ta deg en ferie til asia så får du nok en selvtillitsboost du kommer til å få en haug med komplimenter det er noe vakkert med alle hudfarger. Syntes porselenshud er veldig fint, særlig i ansiktet. Men å være «tan» er fint også, og mørk skinnende hud er veldig lekkert. Syntes vi må begynne å sette pris på det vi har Anonymkode: 0f28a...419 1 1
ops2 Skrevet 16. juni 2023 #91 Skrevet 16. juni 2023 Uff, når jeg var i 20-årene skulle i hvert fall alle være brune. Og det var solarium i alle bydeler. Jeg har inntrykk av at de fleste solarium har stengt nå, jeg ser de ikke lenger. Den eneste måten jeg kunne få "skikkelig" brunfarge på, var ved å ikke bruke solkrem eller skikkelig lav faktor. Jeg var i syden og brukte faktor 7. Når jeg ble solbrent, gikk rødfargen over til brunfarge. Så jeg stekte meg middels rød, brukte Aloe Vera gele for å dempe svien, og beundret brunfargen min etterpå. Her sitter jeg, hadde føflekkreft for noen år siden, hudkreft i 2022, og en ny runde med hudkreft i 2023 som resultat. Heldigvis ikke noe spredning, det er ikke aggressivt og ble oppdaget veldig tidlig. Jeg trenger bare å bruke Aldara krem nå. Selvbruning er det eneste trygge hvis man vil bli brun. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #92 Skrevet 16. juni 2023 ops2 skrev (30 minutter siden): Uff, når jeg var i 20-årene skulle i hvert fall alle være brune. Og det var solarium i alle bydeler. Jeg har inntrykk av at de fleste solarium har stengt nå, jeg ser de ikke lenger. Den eneste måten jeg kunne få "skikkelig" brunfarge på, var ved å ikke bruke solkrem eller skikkelig lav faktor. Jeg var i syden og brukte faktor 7. Når jeg ble solbrent, gikk rødfargen over til brunfarge. Så jeg stekte meg middels rød, brukte Aloe Vera gele for å dempe svien, og beundret brunfargen min etterpå. Her sitter jeg, hadde føflekkreft for noen år siden, hudkreft i 2022, og en ny runde med hudkreft i 2023 som resultat. Heldigvis ikke noe spredning, det er ikke aggressivt og ble oppdaget veldig tidlig. Jeg trenger bare å bruke Aldara krem nå. Selvbruning er det eneste trygge hvis man vil bli brun. Uff, det var leit å lese, men godt det har gått bra tross alt ♥️🙏 Ja, solen kan være skummel. Selvbruning har vel tatt mer og mer over for solarium, tryggere det ja. Anonymkode: 6480a...d78
Sydvesta Orkana Skrevet 16. juni 2023 #93 Skrevet 16. juni 2023 Sillymilly skrev (På 14.6.2023 den 21.06): Jeg har lys hud/ Likblek ! Er alltid den hviteste når sommeren er over.. blir ikke brun. Blir lett rød, men så går det over til lyst igjen. Får skille da! Blek og likblek 🙈😂 😆 you and me both! Føler jeg er selvlysende hvit 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå