AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 Jeg er lys i huden (eller blek om du vil), og det har jeg fått påpekt med jevne mellomrom helt siden jeg var liten. Som om det er noe jeg bare kan endre på med et knips. Skulle mer enn gjerne hatt mer pigmenter i huden jeg altså. Da jeg vokste opp var det ikke vanlig med selvbruning, nå derimot så bruker så godt som alle det. Jeg tror jeg vet om én influenser som er naturlig lys og ikke bruker selvbruning. Jeg føler vi har kommet ganske langt med hæsjtag kroppspositivsme som går på kroppsvekt og kroppsform, men kommer vi noensinne til å klare og leve med og akseptere den hudfargen veldig mange av oss har (under selvbruningen) her til lands eller vil det forbli tabu å vise sin sanne hudfarge? Mvh ei som føler seg riiimelig alene om å være blek 😅 Anonymkode: 6480a...d78 10 8 5
Blåttvann Skrevet 14. juni 2023 #2 Skrevet 14. juni 2023 Jeg har alltid hatt sykt komplekser for å være så hvit i huden som jeg er, men i år har jeg faktisk klart å gå ut uten selvbruning. Er ikke vits for meg å sole meg, så jeg har ikke gjort det heller. Og jeg merker at det er deilig å gi litt faen. Og skal det bli en endring på at vi hvite føler skam så må jo noen begynne. 6 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 Jeg syns en blek porselenshud er kjempevakkert. Anonymkode: f83a7...a19 13 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er lys i huden (eller blek om du vil), og det har jeg fått påpekt med jevne mellomrom helt siden jeg var liten. Som om det er noe jeg bare kan endre på med et knips. Skulle mer enn gjerne hatt mer pigmenter i huden jeg altså. Da jeg vokste opp var det ikke vanlig med selvbruning, nå derimot så bruker så godt som alle det. Jeg tror jeg vet om én influenser som er naturlig lys og ikke bruker selvbruning. Jeg føler vi har kommet ganske langt med hæsjtag kroppspositivsme som går på kroppsvekt og kroppsform, men kommer vi noensinne til å klare og leve med og akseptere den hudfargen veldig mange av oss har (under selvbruningen) her til lands eller vil det forbli tabu å vise sin sanne hudfarge? Mvh ei som føler seg riiimelig alene om å være blek 😅 Anonymkode: 6480a...d78 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Jeg har alltid hatt sykt komplekser for å være så hvit i huden som jeg er, men i år har jeg faktisk klart å gå ut uten selvbruning. Er ikke vits for meg å sole meg, så jeg har ikke gjort det heller. Og jeg merker at det er deilig å gi litt faen. Og skal det bli en endring på at vi hvite føler skam så må jo noen begynne. Eg synst det kan vere veldig vakkert med lyselys hud! Spesielt hvis ein har hårfarge som matcher! Anonymkode: 76e78...268 1
Sillymilly Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 Jeg har lys hud/ Likblek ! Er alltid den hviteste når sommeren er over.. blir ikke brun. Blir lett rød, men så går det over til lyst igjen. Får skille da! Blek og likblek 🙈😂 7 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #6 Skrevet 14. juni 2023 Jeg vet heller ikke om mange influensere som ikke bruler selvbruning. På motsatt side: det er svært få jeg kjenner i virkeligheten som bruker selvbruning. Ikke sammenligne deg med influensere, det er ikke noe vits. De lever av utseende, de bruker masse tid og penger på utseende, de får sponset mye, og de blir betalt for å skrive om selvbruningen. Det er flere jeg kjenner, i ulike kretser, som har veldig lys hud, og som ikke får mye farge uansett hvor mye de ligger i sola. Ingen av dem bruker selvbruning. Men de har funnet seg klær og farger som kler den lyse huden flott. Anonymkode: d8655...9a3 8 1
Callista Skrevet 14. juni 2023 #7 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg syns en blek porselenshud er kjempevakkert. Anonymkode: f83a7...a19 Enig, det er fint. Har alltid synest at rødhårete har en spesielt vakker hvit hud. 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #8 Skrevet 14. juni 2023 Jeg er bleik, tenk skummetmelk så har du meg. Jeg likte det ikke før, men det er jo litt gøy å være sjelden vare også. Er naturlig blond, noe jeg heller ikke likte. Men jeg trives bedre og bedre med min naturlige farge nå, og ville ikke byttet. Muligens om jeg kunne fått byttet i rødt hår da, for det er nydelig. Og enda mer sjeldent. Anonymkode: 5414c...7aa 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #9 Skrevet 14. juni 2023 Du må huske å like hvit hud like mye som mørk hud, ellers er du rasist. Husk det. Anonymkode: 67481...a55
Fru Uperfekt Skrevet 14. juni 2023 #10 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er lys i huden (eller blek om du vil), og det har jeg fått påpekt med jevne mellomrom helt siden jeg var liten. Som om det er noe jeg bare kan endre på med et knips. Skulle mer enn gjerne hatt mer pigmenter i huden jeg altså. Da jeg vokste opp var det ikke vanlig med selvbruning, nå derimot så bruker så godt som alle det. Jeg tror jeg vet om én influenser som er naturlig lys og ikke bruker selvbruning. Jeg føler vi har kommet ganske langt med hæsjtag kroppspositivsme som går på kroppsvekt og kroppsform, men kommer vi noensinne til å klare og leve med og akseptere den hudfargen veldig mange av oss har (under selvbruningen) her til lands eller vil det forbli tabu å vise sin sanne hudfarge? Mvh ei som føler seg riiimelig alene om å være blek 😅 Anonymkode: 6480a...d78 Jeg er så hvit at jeg bruker lysporselen som foundation, aldri giddet selvbruningskrem og soler meg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #11 Skrevet 14. juni 2023 Heller blek hud enn oransje hud etter mye selvbruning og solarium 😂 Anonymkode: 7060d...ab2 6 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #12 Skrevet 14. juni 2023 Porselenshud er jo vakkert, og mye finere enn de som blir brunrøde i sola. Selv blir jeg gulbrun bare jeg ser sola, men må jo bare leve med det og finne farger som kler meg på sommeren. Anonymkode: 8235e...c2f 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #13 Skrevet 14. juni 2023 Jeg har også blek hud. Fregner i tillegg. Hatet det før, men har lært å like det! Jeg synes at ofte passer de som har lys til å ha det, feks hudfargen passer ofte bra med håret, øynene, osv. Det ser alltid best ut å ha sin naturlig farge ! Anonymkode: e50a2...f65 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #14 Skrevet 14. juni 2023 Jeg har en helt annen opplevelse av det. Jeg er veldig lys og har i tillegg mørkt hår så kontrasten er stor, men har kun fått komplimenter for huden min. Men den er også helt jevn, nesten helt uten føflekker og veldig myk. Sånn at krem ikke trekker seg inn, men ligger som et lag oppå huden. Hadde et år i tyveårene hvor jeg prøvde selvbruning, men syntes ikke at det var noe bedre. Anonymkode: 01fb3...9a8
Rebecca30 Skrevet 14. juni 2023 #15 Skrevet 14. juni 2023 Faen, jeg skjønner deg så jævla godt! Jeg er også en bleikfis, men jeg bærer den bleke huden min med stolthet. Vi trenger ikke å passe inn i den selvbruningsgalskapen. Vi kan ha vår naturlige hudfarge og være deilige akkurat som vi er! Mannfolka har iallfall ikke klaga hittil… 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #16 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er lys i huden (eller blek om du vil), og det har jeg fått påpekt med jevne mellomrom helt siden jeg var liten. Som om det er noe jeg bare kan endre på med et knips. Skulle mer enn gjerne hatt mer pigmenter i huden jeg altså. Da jeg vokste opp var det ikke vanlig med selvbruning, nå derimot så bruker så godt som alle det. Jeg tror jeg vet om én influenser som er naturlig lys og ikke bruker selvbruning. Jeg føler vi har kommet ganske langt med hæsjtag kroppspositivsme som går på kroppsvekt og kroppsform, men kommer vi noensinne til å klare og leve med og akseptere den hudfargen veldig mange av oss har (under selvbruningen) her til lands eller vil det forbli tabu å vise sin sanne hudfarge? Mvh ei som føler seg riiimelig alene om å være blek 😅 Anonymkode: 6480a...d78 Skjønner deg veldig godt! Tror faktisk jeg kunne blitt brun om jeg hadde brydd meg om det, når jeg ser på mye av slekta, men 1)jeg virkelig hater å sole meg, så de eneste solstrålene jeg får på meg er når jeg uansett gjør noe annet ute 2)helsemessige årsaker til å unngå mye sol og 3)jeg synes ikke at jeg kler å være veldig solbrun. Hvorfor føler andre et behov for å kommentere hudfargen man er født med? Hvorfor gidder de å henge seg opp i naturlig hud? Anonymkode: 659c7...a90 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #17 Skrevet 14. juni 2023 Sillymilly skrev (15 minutter siden): Jeg har lys hud/ Likblek ! Er alltid den hviteste når sommeren er over.. blir ikke brun. Blir lett rød, men så går det over til lyst igjen. Får skille da! Blek og likblek 🙈😂 Synes likblek er et trist ord. Kunne aldri trengt meg å beskrive noen slik! Anonymkode: 659c7...a90 2 1
Gjest Warrior Skrevet 14. juni 2023 #18 Skrevet 14. juni 2023 (endret) Hvem har sagt det er stygt? Langt i fra stygt. Lyse mennesker er lys i huden. Er da helt normalt. Jeg er lys i huden og stolt av det. Joda blir brunere om sommeren i sola (den naturlige sola), men fortsatt lyshudet selv om man blir brunere. Soler meg ikke for mye heller for vil ikke få unødvendig mye rynker når jeg kan unngå det. Om vinteren er jeg enda lysere enn sommeren og like stolt av den lyse huden. Har aldri og kommer aldri til å bruke brunkrem. Hvorfor skulle jeg det?😂 Folk liker huden min for sånn den er❤️ Det bør alle gjøre. Vær stolt uansett hvor mørk eller lys du er. Så folk bør legge fra seg tanken om at lys hud er stygt. For det er det ikke. Endret 14. juni 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #19 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en helt annen opplevelse av det. Jeg er veldig lys og har i tillegg mørkt hår så kontrasten er stor, men har kun fått komplimenter for huden min. Men den er også helt jevn, nesten helt uten føflekker og veldig myk. Sånn at krem ikke trekker seg inn, men ligger som et lag oppå huden. Hadde et år i tyveårene hvor jeg prøvde selvbruning, men syntes ikke at det var noe bedre. Anonymkode: 01fb3...9a8 Høres ut som en drøm, bytter gjerne med deg 😉 Anonymkode: 659c7...a90 1
Sententia Skrevet 14. juni 2023 #20 Skrevet 14. juni 2023 Lys hud er kjempefint! ..men jeg har en stygg utgave 😂 Syns det er så gøy at mørke blir kalt farget, for JEG er farget! Huden er blålig, og når jeg prøver å bli litt brun, så er den blå med rosa flekker. Helt grusomt. Godt jeg er morsom, sånn at jeg har noe å komme med 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå