AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 Hei! Skal lage pastasalat med kylling, bacon og karridressing (basert på creme fraiche) i morgen. For å spare litt tid har jeg stekt kyllingfiletene nå i kveld (tar bacon og pasta i morgen), men siden jeg aldri har laget opp dette på forhånd lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det med nedkjøling og oppbevaring til i morgen, for at kyllingen skal holde seg best mulig. Kan jeg vakuumpakke kyllingfiletene mens det fortsatt er litt varme i de (20 min eller mer siden de kom ut fra airfryeren), eller bør jeg la de kjøle helt ned til romtemperatur før jeg vakuumpakker og legger de i kjøleskapet? Anonymkode: 133e1...b85
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #2 Skrevet 14. juni 2023 Ikke vakumpakk stekt eller tinet kylling, da suger du safta ut av de. La kjøle ned og surr inn i tykt lag plastfolie. Legg i fryser eller nederst i kjøleskapet. Aller best er å oppbevare de i saus i kjøleskap ellers kan de fort bli tørre Anonymkode: 655bd...e92
Anonymous11 Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke vakumpakk stekt eller tinet kylling, da suger du safta ut av de. La kjøle ned og surr inn i tykt lag plastfolie. Legg i fryser eller nederst i kjøleskapet. Aller best er å oppbevare de i saus i kjøleskap ellers kan de fort bli tørre Anonymkode: 655bd...e92 Oi, takk! Da skal jeg la vakuumpakkeren få ligge i fred. 😅 Men bør de være helt avkjølt før jeg legger de kaldt, eller går det bra med litt lunk? 🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå