Gå til innhold

barnevernspedagog


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei :)

er det noen som kan fortelle med om utdannelsen barnevernspedagog?

hva koster utdannelsen, hvilke jobbmuligheter har man , lønn osv osv

blir veldig takknemlig for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei. Barnevernspedagog kan du bli ved høyskolene i Bodø, Finnmark, Harstad, Lillehammer, Oslo, Sogn og Fjordane, Stavanger, Sør-Trøndelag, Telemar, Volda og Østfold.

Utdannelser på statlige høyskoler er gratis, bortsett fra at du må betale litt i kopipenger, semesteravgift og selvfølgelig kjøpe pensumbøker selv.

Jeg har ikke utdannelsen, men jeg har lite å gjøre på jobb nå, så jeg har søkt litt for deg. Du kan for eksempel lese mer her:

]http://www.hio.no/studie/studiekatalog01/b...evern.html

Hvis du går inn på www.samordnaopptak.no , kan du lese finne linker til alle lærestedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommende bvped.

Jeg er 2.års-student,og anbefaler virkelig utdanningen!

Jeg synes det er kjempeinteressant,og angrer ikke et sekund.

N.d.g jobbmuligheter er det jo en del forskjellig du kan jobbe som,f.eks.forskjellige slags institusjoner(barne-/ungdomshjem,krisesenter,psykiatri),barnevernkonsulent på kontor,i skole,barnehage...Og en del annet.

Jobbmulighetene er ikke så store i hvertfall i Trondheim der jeg bor,men lenger sørover har jeg hørt at det er enklere å få jobb.

Lønna er ikke noe å bli rik av akkurat,fra ca.220-250.000,men det er jo ikke det viktigste når man skal velge yrke.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke for å være slem eller noe, men på nyhetene for ikke lenge siden, sa de at om noen få år, er det overflod av b.l.a. barnevernspedagoger! Kanskje litt og tenke på om du har tenkt på å ta den utdannelsen?? Kjedelig om det er vanskelig å få jobb etterpå... (Selvom man egentlig ikke skal tenke sånn da!)

Det gjorde ihvertfall sitt til at jeg droppet denne utdannelsen...

Men LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønna for barnevernspedagoger....sammen med andre stillinger der det kreves 3-årig høgskoleutdanning.....gikk etter de sentrale forhandlingene i vår opp til 250000-271000 (277000 fra 01.07.03) altså en grunnlønn på 250 når du er nyutdannet....271 (277) etter 10 års ansiennitet.

Hvis du tar etter/videreutdanning på 20 vekttall og du har en stilling der dette er et krav...kommer du opp i en annen lønnsstige.....270000-290000(300000 fra juli 03)....

I turnusstillinger får man selvsagt tillegg (kvelds/natttillegg, lørd/søntillegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Slik jeg har forstått det så er det allerede vanskelig for barnevernpedagoger å få jobb. Dessverre! Det trengs mer barnevernspedagoger overalt, men kommunene sparer penger! Jeg har en venninne som ble ferdig utdannet for halvannet år siden. Hun har enda ikke fått jobb!!!! Og tro meg, hun søker og søker.... Hun får kortvarige engasjementer, men det er ikke til å leve særlig av det....

Men selve utdannelsen virker jo veldig interesant!

Når jeg er ferdig som hjelpepleier, da vil jeg bli sykepleier. DET tror jeg ikke det blir mangel på innen jeg blir ferdig. Håper jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...