AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 Flere som har babyer som nekter at far legger? Far er nå i perm ettersom jeg er tilbake i jobb og han forteller at babyen vår på 8 mnd er heeelt umulig å legge om kvelden. Baby hylskriker, gråter som en foss og er veldig utilpass. Far synes jo dette naturligvis er veldig vanskelig og leit. Han prøver absolutt alt og jeg vet han gjør en kjempe jobb, men forstår godt at dette er vanskelig og sårt.. og jeg får ikke akkurat gjort noe da jeg jobber kveldsvakter. Baby er aldri sånn når jeg legger, men vi har jo da en rutine ved at jeg ammer før baby skal sove. Far har prøvd å gi flaske med morsmelk, men dette vil ikke baby ha. Alt ifra synging, byssing, stryke på ved sengen, snakke rolig til osv.. Baby kan holde på alt i fra 30 min til 1 time før baby blir utslitt av all gråt og til slutt sovner. Noen som har tips?? Andre som opplever dette? Anonymkode: a2647...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #2 Skrevet 14. juni 2023 Kanskje du også burde gå over til flaske før leggetid? Anonymkode: cad3e...e2e 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 Du må en periode også gi flaske på kveldstid vel? Hvis ikke blir det veldig ulike rutiner for barnet. Anonymkode: 7dab0...850
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 Vi har akkurat vært igjennom noe lignende med vår på 9 mnd. Vi gir grøt med banan en halvtimes tid før leggetid og ingen melk «på senga» hverken mm eller mme. I tillegg passer vi på at jeg holder meg langt unna alt som heter kveldsstell - prøver egentlig å være ute av huset før kveldsstellet begynner, går en tur eller drar på butikken eller sånt. Merker at lille bare vil ha mamma når jeg er «innen rekkevidde», men holder jeg meg unna legger han seg som en liten drøm ❤️ Anonymkode: f55db...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 Nei, vi har motsatt problem. Baby på 8 mnd kan kun legges av far nå når han er i perm, og hun sover i egen seng (før samsov hun med meg). Det tar fort 30-60 min her også, men det er liksom bare del av rutinen. Og baby må bysses i søvn. Dersom jeg prøver funker ikke byssing, og hvis hun sovner ved puppen våkner hun umiddelbart når jeg prøver flytte henne 🤪 Anonymkode: 40200...fcc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #6 Skrevet 14. juni 2023 Det enkle og vanskeligste svaret er: stå i det. Så lenge babyen får trøst og nærhet fra far, er alt greit, og det kommer til å gå seg til. Ellers ville jeg også gått over til flaske så rutinene blir like. Anonymkode: 9a678...206 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Når begynte far å involvere seg i leggingen? Hvis det er først nå, er det ikke rart at det er vanskelig. Det vil nok gå bra til slutt, men det vil ta tid og det vil være sutring og grining. Anonymkode: 866db...185 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 Vår er 15 mnd og vil fremdeles ikke legges av pappaen, gråter masse de fleste gangene. Problemet her er nok at han har lagt for skjeldent siden jeg har ammet, så han har kun lagt når jeg ikke er hjemme. Er jeg hjemme har det vært så umulig så da har bare jeg gjort det.. Burde nok lvd mer tidligere. Vår har tatt flaske fint men grått likevel hvis hun ikke sovnet av flasken. Hun har ofte vært vanskelig å legge for meg og da så utgangspunktet har jo ikke vært en som det bare er å legge i senga. Anonymkode: 44aa0...7cf
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 Og i andre tråder sier jo folk at far må finne egne metoder og rutiner for barn skjønner at det er forskjell på far og mor sier de.. Men her er det råd om at mor må endre sin rutine til å likne mer på fars? Hva stemmer egentlig? 😄 Hvor ofte legger du TS? Skjønner om du ikke vil slutte å amme for legging og måtte styre med pumpe og flaske istedet egentlig... Anonymkode: 44aa0...7cf
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og i andre tråder sier jo folk at far må finne egne metoder og rutiner for barn skjønner at det er forskjell på far og mor sier de.. Men her er det råd om at mor må endre sin rutine til å likne mer på fars? Hva stemmer egentlig? 😄 Hvor ofte legger du TS? Skjønner om du ikke vil slutte å amme for legging og måtte styre med pumpe og flaske istedet egentlig... Anonymkode: 44aa0...7cf De må jo finne sine måter med rutiner, selv om rutiner skal være nokså like, men jeg antar dy ser at om problemet er at mor ammer og far ikke kan gjøre det, så må man gjøre endringer. Anonymkode: 9a678...206 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og i andre tråder sier jo folk at far må finne egne metoder og rutiner for barn skjønner at det er forskjell på far og mor sier de.. Men her er det råd om at mor må endre sin rutine til å likne mer på fars? Hva stemmer egentlig? 😄 Hvor ofte legger du TS? Skjønner om du ikke vil slutte å amme for legging og måtte styre med pumpe og flaske istedet egentlig... Anonymkode: 44aa0...7cf Og dessuten er det nok mye mer styr for mor at hun alltid må legge, være til stede osv, når hun er i jobb og bekymre seg for dette - enn å pumpe når det passer seg - og vaske noen flasker som far kan fikse. Anonymkode: 9a678...206 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #12 Skrevet 15. juni 2023 Barn må ha rutiner. Dere bør gjøre omtrent det samme før leggetid. Ikke rart babyen reagerer når den er vant til å ammes i søvn… Anonymkode: 097bf...368 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #13 Skrevet 15. juni 2023 Prøve å gå en tur med barnet i vogn? Kanskje baby sovner. Ellers vil jeg råde alle til å la være å bysse unger i søvn ved å amme. Da blir legging så mye lettere for alle andre. Anonymkode: 458a7...976 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå