Gå til innhold

Hunden tror at samme regler gjelder oss begge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lært hunden at den ikke skal hente bøker i bokhylla. Men nå har den begynt å passe på at ikke jeg henter bøker! Hvis jeg gjør det så rynker den på nesen og biter meg forsiktig. Jeg forstår ikke-hvit resonnementet hans, hva er det han tenker på og hvordan kan jeg få han til å slutte å passe på?

Anonymkode: 42c0f...b2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha 😅

smart hund! 

Anonymkode: 9d92e...b02

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Eksen straffa hunden for å ta fjernkontrollen, ble et helvetes leven når han tok den opp senere på dagen 😂

Anonymkode: 8a060...d6d

Skrevet (endret)

:ler:

Er vel avledning/klikker som er grei å starte med. 

Gi den masse ros og oppmerksomhet  hver gang du får gå til hylla å ta. 

Interessant problemstilling :fnise:

Endret av Tradegy
Skrevet

Hvordan har du lært han opp til det? Lurer forsi at om du har lært han det med straff kan det hende han prøver å beskytte deg mot det kjipe som skjer når man tar bøker.

Hunder har jo ikke at mye forhold til rett og galt, de gjør jo bare det som lønner seg. Så det spørs om du får gi han noe godt hver gang du går til bokhylla så han skjønner det ikke er farlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gliffy skrev (Akkurat nå):

Hvordan har du lært han opp til det? Lurer forsi at om du har lært han det med straff kan det hende han prøver å beskytte deg mot det kjipe som skjer når man tar bøker.

Hunder har jo ikke at mye forhold til rett og galt, de gjør jo bare det som lønner seg. Så det spørs om du får gi han noe godt hver gang du går til bokhylla så han skjønner det ikke er farlig.

Jeg har ikke straffet han. Jeg har bedt han om å slippe og så har han fått godbit når han slipper. Hvis han tullet mange ganger har jeg satt klesstativet foran så han ikke kommer til. Han synes klesstativet er litt skummelt, kanskje han er redd det skal komme etter meg.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke straffet han. Jeg har bedt han om å slippe og så har han fått godbit når han slipper. Hvis han tullet mange ganger har jeg satt klesstativet foran så han ikke kommer til. Han synes klesstativet er litt skummelt, kanskje han er redd det skal komme etter meg.

Ja, det kan jo være noe sånt. Hvis han ikke er veldig lang så kan du jo prøve å fjerne bøker fra de nederst hyllene en periode så han glemmer den uvanen mens du fortsatt kan hente bøker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...