Gå til innhold

Melkeallergi som voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke ren melk, gjorde det kun som barn uten problem. Jeg har over mange år slitt med magesmerter og løs avføring/slimete diaré ved ujevne mellomrom. Jeg har spurt om dette for lenge siden her: 

Nå fikk jeg et «anfall» igjen i dag som nå er over. Jeg kommer ikke på annet «uvanlig» jeg har fått i meg bortsett fra latte fra kaffemaskinen på jobb (ca. 1,5 kopp). Jeg drikker dette sjelden. Det er flere timer siden jeg drakk dette (kanskje 7 timer siden første kopp). 

Kan slimete diaré, mageknip, rumling og problemene som beskrevet i forrige post være knyttet til at jeg noen ganger får i meg for mye melk? Altså at jeg tåler litt, men blir dårlig av for mye? 

Anonymkode: 4adb1...91f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Laktoseintoleranse ? Latte er noe av det verste for meg

Anonymkode: b8f52...956

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har IBS (arvet fra faren min) og utviklet gluten- og laktoseintoleranse som voksen (35+). Svarer ut fra egen erfaring.

Umiddelbart høres det ut som laktoseintoleranse, som er et fordøyelsesproblem, men ikke melkeallergi (som gir helt andre symptomer). 

Og ja, det er et spørsmål om mengde. Får du litt i deg gir det litt ubehag, mye gir mye ubehag..

Eneste måte å teste dette på er å kutte ut det man mistenker gir problemer i 1-2 uker, og så gjenintrodusere det og se om symptomene kommer retur.  

Anonymkode: 4f4b8...816

Skrevet

Søk opp sekundær laktoseintoleranse. 

jeg tåler melk i perioder og andre ganger må jeg løpe rett på dass. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker melk som et kje, og har virkelig ikke laktoseintoleranse. Men latte og risengrynsgrøt får meg også til å løpe på do 🤷‍♀️

Anonymkode: 2c0e8...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...