Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en ny nabo. Har aldri sett henne før. Nå traff jeg henne ved heisen, smilte til henne og sa hei. Ingen respons og stygt blikk. Stakkars folk, altså...Mora deres har gjort en dårlig jobb. 

Anonymkode: e80d8...c2e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den naboen kunne like godt vært meg. Jeg er døv og selv om jeg prøver så godt jeg kan å smile til naboer  så er det ikke alltid jeg får med meg at de er der og/eller at de sier noe til meg, så jeg kan nok virke avvisende på noen. Det kan være mange grunner til at jenta ikke hilser, f.eks sterk sosial angst, er i livskrise, osv. Jeg synes i hvert fall ikke du skal dømme noen kun basert på det første møtet. 

Anonymkode: 42bab...148

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med deg selv da? Gir du ikke folk noe slack? Hvis de gjør noe dumt én gang, er det over og ut? 

Kanskje var hun stresset, hadde en dårlig dag, faren blitt innlagt på sykehuset. Vent med å dømme. 

Anonymkode: 2794b...2f5

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det noe å henge seg opp i da? Kanskje hun gikk i egne tanker og ikke fikk med seg at du hilste, kanskje hun er døv eller stum, kanskje hun har en utviklingsforstyrrelse eller en diagnose innen psykiatri. Kanskje er hun bare en bitch.

Jeg syns uansett det er merkelig at du ikke bare børster det av deg og går videre med livet ditt, men heller leter etter bekreftelse fra fremmede på at dette et stakkarslig menneske med en dårlig mor..

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

For allt det du vet kan det hende damen har angstproblemer. Jeg husker ennda hvordan den fremmede mannen så ut som ba meg om å smile mer... Det var 5 timer etter jeg hadde fått dødsbudskapet om min mor🙄 Poenget er at ingen er bare det vi ser. Ja det er høffelig å hilse på naboer, men det er også ikke noe å ta på vei for at noen ikke gjør det. Kanskje hun hilser neste gang... Det virker som at du tar dette litt for personlig, og det er det absolutt ingen grunn for.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, gidder ikke. Bor i by og her flytter folk inn og ut hele tiden. Sjelden noe vits å bli kjent med naboene.

Anonymkode: 7bb39...39c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så sint over en bagatell?

Anonymkode: ee7af...7be

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Sorry, gidder ikke. Bor i by og her flytter folk inn og ut hele tiden. Sjelden noe vits å bli kjent med naboene.

Anonymkode: 7bb39...39c

Vanskelig å si hei? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å si hei? 

Ja, det kan det faktisk være. Hvis jeg ikke har «varmet opp» stemmen, eller er mentalt forberedt på å måtte snakke, er det rett og slett umulig å få ut et «hei». Men jeg smiler og nikker og hilser. Dessverre er mange noget tungnemme når det kommer til nonverbal hilsing. 

Anonymkode: 2e3b4...376

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det kan det faktisk være. Hvis jeg ikke har «varmet opp» stemmen, eller er mentalt forberedt på å måtte snakke, er det rett og slett umulig å få ut et «hei». Men jeg smiler og nikker og hilser. Dessverre er mange noget tungnemme når det kommer til nonverbal hilsing. 

Anonymkode: 2e3b4...376

Nemlig, å nikke eller smile klarer vel alle, men å se sint på noen? Vel...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nemlig, å nikke eller smile klarer vel alle, men å se sint på noen? Vel...

Husk at det er din tolkning av ansiktsuttrykket. Du har vel hørt om RBF?

Anonymkode: e304b...65b

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at det er din tolkning av ansiktsuttrykket. Du har vel hørt om RBF?

Kan også være pga angst eller traume-relatert. 

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke interessert i deg. De er ikke interessert i kontakt med deg. Du er ikke i deres "center of attention"

Anonymkode: 48821...671

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et nabolag med eneboliger. Få av naboene hilser på meg. De er nesten litt sånn «oi, hvem er du» når jeg sier hei til dem og smiler. 

De hilser alle på min mann. Jeg antar derfor at det er noe med meg som gjør at de ikke hilser. 

Anonymkode: 1b79e...ec3

• Hjerte 1
Skrevet

Tror ikke du skal ta det personlig. Det kan være mange grunner til at hun ikke sier hei. Tviler på at det har noe å gjøre med deg personlig. Vi vet ikke hva som foregår i livet til andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan også være pga angst eller traume-relatert. 

Jada, men de fleste mennesker har ikke angst eller alvorlige traumer som styrer deres ansiktsuttrykk og respons på henvendelser fra andre mennesker, derfor presenterte jeg en langt vanligere årsak til et «sint» ansiktsuttrykk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke bedømme det helt ved ett møte. 

Men skjer det 2 og 3 ganger, da vet man at det er psykisk issues inni bilde.

fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me

Anonymkode: a608e...fe8

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Jeg er autist, la meg være i fred.

Skrevet

Altså. Når kontakten blir så nær at man står å venter på heis sammen,evt tar heis sammen så blir det jo MER kleint å ikke si noe,dersom man får et lite "hei". Så her hadde jeg lett bare sagt hei,hallo osv. Mer behøves strengt tatt ikke. 

Men forstår ikke de som danner Facebook grupper og henger ut enkelte naboer pga de ikke hilser når de blir forbikjørt i bil,der man for det første gjerne ikke kjenner bilen,og for det andre såvidt ser en liten hånd i frontvinduet. 

STOR forskjell.

• Liker 2
Skrevet

Åh for faen, jeg har også en sånn jævla nabo! Helt ærlig, noen folk er bare jævla sure og har null folkeskikk. Skulle ønske de kunne lære seg å oppføre seg som normale mennesker, for helvete!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...