AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #141 Del Skrevet 17. juni 2023 Misunnelse er en dårlig egenskap.... Sikkert fint å jobbe i Nordsjøen også, de har jo også masse fri! Men om de jobber alle timene de skal når de er på jobb,det vet ikke jeg.... For jeg er ikke der... Uansett, jeg unner dem å ha fri når de er hjemme. Det finnes så mange forskjellige jobber,og man kan ikke sammenligne. Å jobbe som lærer er noe ganske annet enn å jobbe på et kontor,akkurat som å jobbe i butikk er noe annet enn å jobbe som sykepleier. Man kan ikke sette jobber opp mot hverandre,for de er forskjellige. Og de som jobber der vet vel best hvordan det funker i praksis. Det er heller aldri for sent å omskolere seg,bli lærer da vel! Anonymkode: d1a36...878 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #142 Del Skrevet 17. juni 2023 21 hours ago, MayorSantos said: Fordi da blir det ikke så mye juks på tiden som det er i dag. huff, må lærerne virkelig sitte på arbeidsrom med andre? har sitter i kontorlandskap med 60+ mennesker. Ikke noe problem. Lærere klager over mye, prøv å forstå at lærere har en fantastisk ordning Nå generaliserer du veldig. Hvorfor så stort kontrollbehov ovenfor akkurat lærere? Jeg tviler på at det er et yrke som er overrepresentert når det gjelder unnasluntring. Så er det jo også sånn at perioder ila et skoleår er aldri helt like. En periode kan læreren gå hjem tidlig fordi det ikke er så mye å gjøre, men så er det også perioder hvor det er mye å gjøre. Fks før utviklingssamtaler, møter og vurderinger. Samt kartlegginger og skriving av dokumenter. Det er da bedre om læreren kan jobbe litt ekstra noen ettermiddager for å gjøre ferdig en pedagogisk rapport, enn å måtte ha fast arbeidstid hver dag. Da vil det jo ta lengre tid å skrive rapporten, som videre vil føre til lengre tid før ppt får den. Som videre fører til at det tar lengre tid før en elev får hjelp. Det er en grunn til at lærere må ha effektive perioder med "kontorarbeid" i blant. Det er fordi de jobber med mennesker. Og et menneskes behov kan ikke bare deles opp ut over flere ettermiddager fordi læreren skal hjem presis kl 15.30. Og det er da bedre at læreren kan ta seg et par ettermiddager og skrive ferdig vurderinger enn å måtte skrive én vurdering per dag fordi hun ikke rekker fler pga fast arbeidstid. Og hvordan skal det løses med Utviklingssamtaler tenker du? Da må jo de tas i undervisningstiden eller rett etter. Dvs at foreldre må ta seg fri fra jobb. Eller så må lærere få overtidsbetaling for å jobbe på rttermiddagene. Hvordan tenker du at alt dette skal løses? Anonymkode: 9f93e...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #143 Del Skrevet 17. juni 2023 Og hva mener dere lærerne skal gjøre når elevene har sommerferie? Spare opp all retting,spesped rapporter og barnevernsmeldinger til det er ferie for elevene,og så sitte med det da? Vente med å ringe hjem til foreldre,om ting som skjedde for flere uker siden? Kan være litt dumt om det er ting som haster..... Anonymkode: d1a36...878 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #144 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og hva mener dere lærerne skal gjøre når elevene har sommerferie? Spare opp all retting,spesped rapporter og barnevernsmeldinger til det er ferie for elevene,og så sitte med det da? Vente med å ringe hjem til foreldre,om ting som skjedde for flere uker siden? Kan være litt dumt om det er ting som haster..... Anonymkode: d1a36...878 Elevene burde selvsagt ha mye kortere sommerferie. Det er et evig styr hvert år! Foreldrene har jo bare 3-4 uker ferie… Anonymkode: 43e0d...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #145 Del Skrevet 18. juni 2023 MayorSantos skrev (På 16.6.2023 den 23.29): Blir man automatisk så nedlatende når man blir lærer eller kommer det med alderen? Jeg har jobbet på 4 skoler og aldri hørt eller sett en lærer være på jobb kl.07.00. De fleste går hjem 13.30 på fredager, de siste rundt 14.30. Bundet tid er til 15.30 to dager i uken, så der er det ingenting å hente Ikke rart man tar en nedlatende tone/bruker sarkasme til folk som drar alle barneskolelærere under en kam, og tydeligvis ikke har peiling på hva de prater om. Jeg har motsatt erfaring av deg, og har aldri opplevd at bunden tid er ferdig før 16.00, så det finnes forskjeller der ute. Hadde jeg dratt tidlig hver dag og aldri jobbet kvelder hadde jeg ikke hatt sjanse i havet til å gjøre jobben min. Undervisning må jo planlegges og tilrettelegges, i tillegg til alt annet, og det kan jo ikke akkurat gjøres imens barna er tilstede på skolen.. Anonymkode: 29205...489 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #146 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 2.17): Den der er tilbakevist for lenge siden, beklager å måtte skuffe deg. https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2014/talis-ungdomsskolelarere-jobber-ikke-mindre/ Anonymkode: 7812c...929 Nå er vel ikke utdanningsforbundet en særlig objektiv kilde da... beklager å måtte skuffe deg. Anonymkode: a2a3d...139 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #147 Del Skrevet 18. juni 2023 MayorSantos skrev (På 16.6.2023 den 23.41): folk hadde forstått det om alle lærere faktisk jobbet mer en 37,5 timer pr uke. lærere er ikke i nærheten slik det er i dag. De burde ha bundet tid 08.00-16.30 hver dag. da kan de få velfortjent arbeidsfri i ferier. slik det er nå jobber mange lærere langt færre timer en andre i arbeidslivet. Og lærerne har i praksis 12 ferieuker i året Lærerne vet ikke hvor heldige de er Andre jobber 43-45 timer og mer i uken uten å få noe for dette Enig. Da jeg jobbet innen helse og omsorg så kunne jeg gå både doble og triple vakter. For å slippe å betale overtid så førte gjerne leder vakter opp på feil dag. Anonymkode: a2a3d...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #148 Del Skrevet 18. juni 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Elevene burde selvsagt ha mye kortere sommerferie. Det er et evig styr hvert år! Foreldrene har jo bare 3-4 uker ferie… Anonymkode: 43e0d...bce Hvordan skal det praktisk løses da? Da må jo lærerne jobbe 7,5 t hver dag. Disse timene inkluderer da all undervisning, planlegging, møter, vurderinger, utviklingssamtaler, kontakt med hjemmet osv. Vil foreldre synes det er greit å måtte kontakte skolen og ha utviklingssamtaler i arbeidstiden? Eller bør man åpne for overtidsbetalt/ avspasering for lærere? Og når skal disse 5 ukene ferie tas ut? Inkluderer det fks juleferien eller må de jobbe da og? Da må jo elevene også være på skolen. Hva med høstferie, påske osv. Skal alle disse skoleferiene droppes fordi noen har et behov for kontroll over hva en yrkesgruppe driver med? Det hadde da vært bedre om lærerne skrev timer for hvor mye de faktisk jobbet i ubunden tid og fikk betalt for dette. Det er det mange lærere som gjør, bare "for moroskyld". Greia er at ledere og politikere vil ikke dette, for det betyr at de som jobber over 43 t i uken må få ekstra betalt. Til og med under korona fikk ikke lærere overtidsbetalt. Men andre yrker fikk det. Anonymkode: 9f93e...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #149 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Elevene burde selvsagt ha mye kortere sommerferie. Det er et evig styr hvert år! Foreldrene har jo bare 3-4 uker ferie… Anonymkode: 43e0d...bce Som lærer er jeg helt uenig. Da måtte lærere ha avsluttet arbeidet 15.30 hver dag. Mens det er nettopp timene ETTER 15.30 jeg har foreldrekontakt pr telefon eller mail, og detaljplanlegger neste dags undervisning (grovplanlegging har vi gjort på team, men det er en del detaljer i form av å for eksempel legge ut tilpassede oppgaver i Showbie, kopiere ekstraoppgaver til de som trenger noe annet, finne frem utstyr o.l. som må på plass).Utviklingssamtaler har jeg som regel mellom 15.00 g 17.00, og foreldremøter og jule- og sommeravslutning gjerne mellom 18.00 og 20.00). For å få gjort disse oppgavene måtte vi avsluttet undervisningen tidligere, og mye av møtene som ledelsen styrer måtte ha blitt kuttet. Hadde det blitt lagt til rette slik at jeg kunne gjort all jobben i tidsrommet 08.00-15.30, og fulgt et normalt (ikke-komprimert) arbeidsår med fem uker ferie i året så hadde jeg faktisk likt det. Men da måtte det blitt tilrettelagt slik at det FAKTISK var mulig å kunne avslutte 15.30, uten dårlig samvittighet, hver dag. Og det frykter jeg kunne blitt litt utfordrende. Usikker på hva foreldrene hadde tenkt om det. Siste mulige tidspunkt for utviklingssamtale ville vært 15.00-15.30, og ingen kontakt med lærer etter 15.30. Som mor er jeg veldig imot dette. Jeg får til utviklingssamtaler før 15.30, men jeg ser hvor viktig den lange ferien, særlig om sommeren, er for barna/ungdommene. Og jeg unner dem disse ukene. Husker med glede tilbake til følelsen av uendelig frihet de åtte ukene om sommeren, og tror det er viktig med et langt avbrekk. Feriekabalen for familier trekkes ofte frem som utfordrende. For veldig mange på 1.-4. trinn er det mulig å gå på SFO i juni og august, og de som er eldre klarer seg gjerne litt på egenhånd? Evt sammen med søsken, venner, annen familie. Anonymkode: 324ad...f7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #150 Del Skrevet 18. juni 2023 MayorSantos skrev (På 16.6.2023 den 23.41): folk hadde forstått det om alle lærere faktisk jobbet mer en 37,5 timer pr uke. lærere er ikke i nærheten slik det er i dag. De burde ha bundet tid 08.00-16.30 hver dag. da kan de få velfortjent arbeidsfri i ferier. slik det er nå jobber mange lærere langt færre timer en andre i arbeidslivet. Og lærerne har i praksis 12 ferieuker i året Lærerne vet ikke hvor heldige de er Andre jobber 43-45 timer og mer i uken uten å få noe for dette Men hvorfor trenger "folk" å forstå det? Og hvorfor tenker du at du har noe med det egentlig? Er du like opptatt av hvor mange timer andre yrkesgrupper jobber og hvor mye fri de har? Må være slitsomt å følge med på i såfall,da det finnes mange yrker! Forskjellige yrkesgrupper kan ikke settes opp mot hverandre eller sammenlignes. Ganske mange jobber man ikke kan utføre på et kontor mellom 8 og 16. Anonymkode: d1a36...878 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #151 Del Skrevet 18. juni 2023 MayorSantos skrev (På 16.6.2023 den 23.41): folk hadde forstått det om alle lærere faktisk jobbet mer en 37,5 timer pr uke. lærere er ikke i nærheten slik det er i dag. De burde ha bundet tid 08.00-16.30 hver dag. da kan de få velfortjent arbeidsfri i ferier. slik det er nå jobber mange lærere langt færre timer en andre i arbeidslivet. Og lærerne har i praksis 12 ferieuker i året Lærerne vet ikke hvor heldige de er Andre jobber 43-45 timer og mer i uken uten å få noe for dette Jeg kjenner mange med yrker der de har fleksitid eller hjemmekontor, men jeg regner jo med at de gjør jobben sin likevel! Det er det nok ikke alle som gjør, heller ikke i læreryrket, men sånn er det bare.. Råtne epler finnes overalt. Jeg er lærer og har vært det i mange år. Hvert år jobber jeg mange flere timer enn jeg skal, og hvert år er jeg skikkelig sliten før sommeren. Innimellom har jeg tenkt at det hadde vært en lettelse med fast og bundet arbeidstid. Jeg jobbet mer hjemmefra da mine egne barn var små, men nå er jeg fysisk på jobben 8-16.30 hver dag uansett. Jeg har med meg arbeid hjem i perioder likevel, men ikke i så stor grad. Hvis alt var fast, skulle jeg jo ha gått hjem for dagen og latt alt ligge. Prøver, forberedelser, etterarbeid og foreldrekontakt - nada hadde blitt gjort. Hovedgrunnen til at dette ikke hadde fungert, er at det stort sett er forberedelser til undervisning og retting av prøver som hadde falt bort. Jeg hadde møtt uforberedt til timer hver dag, og elevene hadde måttet vente ukesvis på å få igjen arbeid og prøver. Tida på kontoret blir ofte spist opp av møter og annet hastearbeid - å drive skole er ferskvare, og man må ofte la planlagte ting ligge fordi det dukker opp noe annet. Når skulle man tatt igjen det daglige? Elever og foreldre hadde fort skjønt at dette ikke var noen god idé, og lærere hadde måttet skru av samvittigheten. Det som gjør læreryrket givende og flott, er samtidig det som gjør det veldig slitsomt. Vi jobber med barn og ungdom, med alt det medfører. Mange her på kg orker jo knapt sitt eget ene barn, eller takler en tretimers barnebursdag.. Få ønsker å utdanne seg til lærer i dag, og de fleste som skifter yrke gjør det de 5 første åra. De unge forsvinner altså. Det sier noe om totalbelastningen. Eller kanskje de ikke har oppdaget hvor heldige de er? Jeg opplever at svært få er interessert i å høre om læreryrket fra de som står i jobben i det daglige. Alle har jo vært elever, så man vet jo hva lærere gjør? At jeg handler på butikken betyr ikke at jeg tror at det å jobbe der kun består av å skanne varer i kassa eller at salaten gror i hyllene? Anonymkode: 44340...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #152 Del Skrevet 18. juni 2023 Jeg jobber i barnehage,og skulle selvfølgelig ønske jeg hadde høyere lønn,mulighet til å jobbe overtid for å tjene mer eller opparbeide avspasering, mulighet til å ta ferie akkurat når jeg ønsker,frynsegoder,betalt julebord, seminarer og jobbreiser,mulighet til å jobbe hjemmefra,mulighet til å jobbe inn en dag,for så å gå tidligere en annen, osv. Dette har jeg ikke,men det er nå en gang denne jobben jeg har valgt! (Og trives i,så det er sagt) Jeg kan da ikke gå rundt å være misunnelig på alle andre yrkesgrupper. Da hadde jeg vel valgt annerledes.... Når det regner som verst,kunne jeg ønske meg en kontorjobb,men når sola skinner og vi er ute hele dagen,er jeg veldig glad jeg ikke har det! Anonymkode: d1a36...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #153 Del Skrevet 20. juni 2023 Jeg har heldigvis 7 uker ferie🤩 7 uker der jeg slipper å ha ansvaret med å forsøke å få ungdom til å oppføre seg som folk, og heller overlater ansvaret fullstendig til de som bør ha det ansvaret året rundt. Elsker lærerjobben, men hater egosentriske foreldre. Anonymkode: cf125...f01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #154 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 2.38): Hvordan skal det praktisk løses da? Da må jo lærerne jobbe 7,5 t hver dag. Disse timene inkluderer da all undervisning, planlegging, møter, vurderinger, utviklingssamtaler, kontakt med hjemmet osv. Vil foreldre synes det er greit å måtte kontakte skolen og ha utviklingssamtaler i arbeidstiden? Eller bør man åpne for overtidsbetalt/ avspasering for lærere? Og når skal disse 5 ukene ferie tas ut? Inkluderer det fks juleferien eller må de jobbe da og? Da må jo elevene også være på skolen. Hva med høstferie, påske osv. Skal alle disse skoleferiene droppes fordi noen har et behov for kontroll over hva en yrkesgruppe driver med? Det hadde da vært bedre om lærerne skrev timer for hvor mye de faktisk jobbet i ubunden tid og fikk betalt for dette. Det er det mange lærere som gjør, bare "for moroskyld". Greia er at ledere og politikere vil ikke dette, for det betyr at de som jobber over 43 t i uken må få ekstra betalt. Til og med under korona fikk ikke lærere overtidsbetalt. Men andre yrker fikk det. Anonymkode: 9f93e...9c7 Utviklingssamtaler er allerede i arbeidstiden, og det er også annen kontakt med lærer. Anonymkode: 43e0d...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #155 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 3.39): Som lærer er jeg helt uenig. Da måtte lærere ha avsluttet arbeidet 15.30 hver dag. Mens det er nettopp timene ETTER 15.30 jeg har foreldrekontakt pr telefon eller mail, og detaljplanlegger neste dags undervisning (grovplanlegging har vi gjort på team, men det er en del detaljer i form av å for eksempel legge ut tilpassede oppgaver i Showbie, kopiere ekstraoppgaver til de som trenger noe annet, finne frem utstyr o.l. som må på plass).Utviklingssamtaler har jeg som regel mellom 15.00 g 17.00, og foreldremøter og jule- og sommeravslutning gjerne mellom 18.00 og 20.00). For å få gjort disse oppgavene måtte vi avsluttet undervisningen tidligere, og mye av møtene som ledelsen styrer måtte ha blitt kuttet. Hadde det blitt lagt til rette slik at jeg kunne gjort all jobben i tidsrommet 08.00-15.30, og fulgt et normalt (ikke-komprimert) arbeidsår med fem uker ferie i året så hadde jeg faktisk likt det. Men da måtte det blitt tilrettelagt slik at det FAKTISK var mulig å kunne avslutte 15.30, uten dårlig samvittighet, hver dag. Og det frykter jeg kunne blitt litt utfordrende. Usikker på hva foreldrene hadde tenkt om det. Siste mulige tidspunkt for utviklingssamtale ville vært 15.00-15.30, og ingen kontakt med lærer etter 15.30. Som mor er jeg veldig imot dette. Jeg får til utviklingssamtaler før 15.30, men jeg ser hvor viktig den lange ferien, særlig om sommeren, er for barna/ungdommene. Og jeg unner dem disse ukene. Husker med glede tilbake til følelsen av uendelig frihet de åtte ukene om sommeren, og tror det er viktig med et langt avbrekk. Feriekabalen for familier trekkes ofte frem som utfordrende. For veldig mange på 1.-4. trinn er det mulig å gå på SFO i juni og august, og de som er eldre klarer seg gjerne litt på egenhånd? Evt sammen med søsken, venner, annen familie. Anonymkode: 324ad...f7b «Klarer seg litt på egenhånd?» Fire uker alene foran skjerm (for det er der de havner!) er ikke «litt». Og ja, jeg har barn. Det er heller ingen selvfølge at man har mulighet til å ta ferie akkurat de fire ukene SFO har stengt. Det er for den del ikke uvanlig at SFO har stengt hele sommerferien. Anonymkode: 43e0d...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 20. juni 2023 #156 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): «Klarer seg litt på egenhånd?» Fire uker alene foran skjerm (for det er der de havner!) er ikke «litt». Og ja, jeg har barn. Det er heller ingen selvfølge at man har mulighet til å ta ferie akkurat de fire ukene SFO har stengt. Det er for den del ikke uvanlig at SFO har stengt hele sommerferien. Anonymkode: 43e0d...bce Fu må jo ta ut noe ferie du også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #157 Del Skrevet 21. juni 2023 Hmmmmmm skrev (2 timer siden): Fu må jo ta ut noe ferie du også? Ja, jeg har fire uker ferie. Eller, jeg burde egentlig ta bare tre uker, så jeg har igjen noe til alle de andre feriene, men det kan jeg ikke. Så er det jo også hyggelig å ta ut noe ferie samtidig med mannen min, da, selv om det sjelden blir mer enn to uker overlapp. Mannen min har ikke fleksibel ferie - en av hans ferieuker havner stort sett alltid utenfor skoleferien, og det kan vi ikke påvirke (helsevesenet, ingen fleksibilitet). I år har ungene våre tre uker ferie hvor vi ikke har ferie. Hvis man er alene med barn, er fire eller fem uker hvor barna har ferie og man selv ikke har det helt realistisk. Anonymkode: 43e0d...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #158 Del Skrevet 21. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Utviklingssamtaler er allerede i arbeidstiden, og det er også annen kontakt med lærer. Anonymkode: 43e0d...bce Hvert år er det folk som klager her inne om at de må dra på utviklingssamtaler i arbeidstiden sin. Vi setter også opp noen samtaler da, men passer det ikke så flytter vi timen til ettermiddagen. Å miste den muligheten tror jeg blir kjipt for mange. Det hadde vært helt greit for meg å slutte på jobb 15.00 e.l (7,5 t) hver dag, men da må det bli litt strengere mtp kontakt med hjemmet. Og hvordan tenker du at sånt som pedagogiske rapporter skal gjøres? Om man mistenker at et barn har lærevansker? I dag jobber en lærer effektivt over noen få dager for å kartlegge og skrive. Det kan bli noen lange ettermiddager. Samme med IOP og årsrapporter. Spesielt hvis man har flere. Skal man jobbe 7,5t hver dag så må man jo fordelene dette arbeidet ut over flere dager, og det vil ta mye lengre tid. Dvs at det vil ta lengre tid før ppt får rapporten, før barnet får en iop, osv. Bør lærere få overtidsbetaling for å få jobbet effektivt med sånt? Men da er vi jo tilbake til omtrent sånn som det er nå. Stoler vi ikke på læreren som har skrevet timer for ettermiddagsarbeid? Anonymkode: 9f93e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #159 Del Skrevet 21. juni 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har fire uker ferie. Eller, jeg burde egentlig ta bare tre uker, så jeg har igjen noe til alle de andre feriene, men det kan jeg ikke. Så er det jo også hyggelig å ta ut noe ferie samtidig med mannen min, da, selv om det sjelden blir mer enn to uker overlapp. Mannen min har ikke fleksibel ferie - en av hans ferieuker havner stort sett alltid utenfor skoleferien, og det kan vi ikke påvirke (helsevesenet, ingen fleksibilitet). I år har ungene våre tre uker ferie hvor vi ikke har ferie. Hvis man er alene med barn, er fire eller fem uker hvor barna har ferie og man selv ikke har det helt realistisk. Anonymkode: 43e0d...bce Hvor bor dere? Der jeg bor har kommunen gratis sommerferietilbud for barna. Så de får deltatt på aktiviteter samtidig som foreldrene kan dra på jobb og hente barna når de er ferdige. Jeg vet at det er noe lignende i hjembyen min også. Da jeg var barn ble vi alltid sendt avgårde til en gård eller på noe kurs når foreldrene våre var på jobb. At foreldre må jobbe når barna har fri, trenger ikke nødvendigvis kun å være skolens "problem". Kommunen kan fint løse det på andre måter. Anonymkode: 9f93e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #160 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Utviklingssamtaler er allerede i arbeidstiden, og det er også annen kontakt med lærer. Anonymkode: 43e0d...bce Hvis du med "i arbeidstiden" mener at alt av utviklingssamtaler og foreldrekontakt er ferdig innen 15.30 så er det nytt for meg (og mange andre lærere vil jeg tro). Jeg har aldri satt opp siste utviklingssamtale så tidlig som kl 15.00 (som man må for å bli ferdig til 15.30). Og jeg har som regel tatt telefoner og eposter til foresatte både ettermiddag og kveld. Evt tidlig,mellom 07.30 og 08.00. Så med en fast arbeidstid mellom 08.00 og 15.30 måtte jeg ha gjort endel endringer. Tror ikke foreldrene hadde satt pris på det. Mellom 08.00 og 15.30 er de gjerne selv fullt opptatt på jobb. Anonymkode: 324ad...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå