Gå til innhold

Dere med voksne barn med eks, hvor mye kontakt med eks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor mye kontakt som er vanlig med eks man har voksne barn sammen med?

Kjæresten min har et "barn" som er over 20, med en dame han hadde et kortvarig forhold med. Hun ble gravid, han ville hun skulle ta abort, men hun ville ikke det.

Greia er at hun i årene siden har innyndet seg i familien/slekten hans. Hun besøker den ene søsteren hans flere ganger i året f.eks., og har også iblant med seg foreldrene sine dit. Jeg har spurt kjæresten om dette, og han sier det for barnets skyld?!

Jeg synes ikke det er komfortabelt, fordi hva med meg? Jeg blir jo på utsiden, og vil ikke være der når hun er der. I fjor hadde eksen tatt initiativ til at begge søstrene til kjæresten, han selv og barnet deres skulle feire bursdagene sine felles - hos ene søsteren. Hun tok med seg sine foreldre, og barnet tok med seg kjæresten sin. Jeg ble ikke invitert.

Er dette normalt? Altså, at eksen/barnemor trenger seg inn i livet hans så lenge etter, når barnet fint selv kan besøke og holde kontakt med familie på farssiden på egen hånd?

Anonymkode: ea0a3...6a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Computer says: Grow up.

Anonymkode: 2c8e7...998

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jo egentlig tenkt at det var bra at man hadde god kontakt med familien til barnet. Søsteren er jo tanta til ungen hennes, liksom. Og om de har hatt kontakt over mange år, har de kanskje blitt venner også.

Men synes samtidig at det burde være selvsagt at du hadde blitt invitert i den bursdagen, men det tenker jeg kjæresten din burde ha tatt ansvar for. 

Anonymkode: 4ca0f...aa2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde jo egentlig tenkt at det var bra at man hadde god kontakt med familien til barnet. Søsteren er jo tanta til ungen hennes, liksom. Og om de har hatt kontakt over mange år, har de kanskje blitt venner også.

Men synes samtidig at det burde være selvsagt at du hadde blitt invitert i den bursdagen, men det tenker jeg kjæresten din burde ha tatt ansvar for. 

Anonymkode: 4ca0f...aa2

Er ikke noe problem at barnet har god kontakt med familien på farssiden, men synes jo det er upassende hvordan hun (eksen) trenger seg inn i familien hans - spesielt med tanke på at han aldri ønsket noe barn med henne.

Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke i mannens liv hun blander seg. Virker som det er familien hans. Og det virker som om de synes det er greit.

Og dersom du synes dette er et problem, sier jeg lykke til med tiden fremover når det kommer barnebarn.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre barn med eksmannen. Eldste er 21, de to andre tenåringer. Vi var sammen i nærmere 20 år, så jeg kjenner familien godt også. Vi har vært skilt i snart 12 år, men ingen av oss har ny partner. Vi feirer julaften sammen, og har gjort det hele tida, samme med barnas bursdager osv. Forrige helg spiste vi middag sammen alle fire. Når jeg kjører barna, stikker jeg alltid innom og hilser på eks-svigers og slår av en prat. Vi er ikke omgangsvenner på noe vis, og jeg kunne aldri tenke meg å bli sammen med han igjen. Ikke er vi enige alltid heller. Men vi har tre barn sammen, små eller store, og det er helt uproblematisk å være sammen noen timer. Heldigvis 😊 

Anonymkode: e5d30...d03

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet her sånn jeg ser det er at du ikle blir inkludert. Her burde kjæresten din satt foten ned og invitert deg med til sin egen bursdag. Så det er han som er problemet.

Anonymkode: 6f8ce...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tre barn med eksmannen. Eldste er 21, de to andre tenåringer. Vi var sammen i nærmere 20 år, så jeg kjenner familien godt også. Vi har vært skilt i snart 12 år, men ingen av oss har ny partner. Vi feirer julaften sammen, og har gjort det hele tida, samme med barnas bursdager osv. Forrige helg spiste vi middag sammen alle fire. Når jeg kjører barna, stikker jeg alltid innom og hilser på eks-svigers og slår av en prat. Vi er ikke omgangsvenner på noe vis, og jeg kunne aldri tenke meg å bli sammen med han igjen. Ikke er vi enige alltid heller. Men vi har tre barn sammen, små eller store, og det er helt uproblematisk å være sammen noen timer. Heldigvis 😊 

Anonymkode: e5d30...d03

Det blir jo noe helt annet i din situasjon hvor dere var sammen så lenge og begge samtykket til og ønsket barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du. Hører du ikke selv hvor ufyselig du (og han) høres ut? Du poengterer igjen og igjen at han ikke ville ha barnet. For det første vet du ikke om det er sant, for det andre er det helt irrelevant, og for det tredje er det UTROLIG EKKELT å snakke sånn om et levende menneske som er din kjærestes eneste barn.

Anonymkode: dd982...2d0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du føler deg truet av ei dame som kjæresten din hadde et kortvarig forhold med for over 20 år siden? Det spiller ingen rolle at barnet var uønsket fra hans side den gang da, han har fortsatt vært far og medforelder i over 20 år. Syns du burde ta deg sammen

Anonymkode: efcd6...8c9

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du gjort barnet oppmerksom på hvor uønsket det er? Eller, det har du sikkert indirekte, men du kan jo si det rett ut. Så kanskje han eller hun tar hintet.

Anonymkode: dd982...2d0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjæresten min har et "barn" som er over 20, med en dame han hadde et kortvarig forhold med. Hun ble gravid, han ville hun skulle ta abort, men hun ville ikke det.

Greia er at hun i årene siden har innyndet seg i familien/slekten hans. Hun besøker den ene søsteren hans flere ganger i året f.eks., og har også iblant med seg foreldrene sine dit. Jeg har spurt kjæresten om dette, og han sier det for barnets skyld?!

Jeg synes ikke det er komfortabelt, fordi hva med meg? Jeg blir jo på utsiden, og vil ikke være der når hun er der. I fjor hadde eksen tatt initiativ til at begge søstrene til kjæresten, han selv og barnet deres skulle feire bursdagene sine felles - hos ene søsteren. Hun tok med seg sine foreldre, og barnet tok med seg kjæresten sin. Jeg ble ikke invitert.

Er dette normalt? Altså, at eksen/barnemor trenger seg inn i livet hans så lenge etter, når barnet fint selv kan besøke og holde kontakt med familie på farssiden på egen hånd?

Nei, det er ikke normalt. Jeg hadde ikke giddet

Anonymkode: fed51...9c4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir jo noe helt annet i din situasjon hvor dere var sammen så lenge og begge samtykket til og ønsket barn. 

Men ts, det har ingenting med om barnet var planlagt/ ikke planlagt/ønsket/uønsket. Man kan ikke bruke det som argument for noe som helst etter at barnet er født og far har tatt ansvar. Dette må du gi deg med. Utenom det er jeg enig med deg at kontakten med familien ikke er normal.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her inviterer ungene og så er det opp til oss foreldre og ste/bonusforeldre om vi vil komme. Har feiret både jul og utallige bursdager med eks og noen ganger hans kjæreste. Det skal da ikke være deres problem at de har skilte foreldre.

Anonymkode: f0c26...0c9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Foreldrene mine er skilt. De er begge gift på ny.

De har kontakt ukentlig. Det kan være pr tlf, sms, messenger etc. Ofte flere ganger på en uke.
De hjelper hverandre også. Feks henter hverandre/kjører hverandre hjem om de skal på besøk til oss og barnebarna sine.

Når man har barn (og barnebarn) så er det normalt med jevn kontakt.

Anonymkode: 282ee...f2f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har kontakt ukentlig. Det kan være pr tlf, sms, messenger etc. Ofte flere ganger på en uke.
De hjelper hverandre også. Feks henter hverandre/kjører hverandre hjem om de skal på besøk til oss og barnebarna sine.

Det du skisserer er ikke normalt, nei.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det der høres voldsomt ut! Hadde aldri godtatt det. Om det blir så voldsomt om de får barnebarn (og sånn sett fortsetter overgrepet i neste generasjon med å tvinge på han uønskede familiemedlemmer), så vil jeg finne meg en mann med mer normalt forhold til eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her inviterer ungene og så er det opp til oss foreldre og ste/bonusforeldre om vi vil komme. Har feiret både jul og utallige bursdager med eks og noen ganger hans kjæreste. Det skal da ikke være deres problem at de har skilte foreldre.

Anonymkode: f0c26...0c9

Om du leste HI, så blir jeg ikke invitert. Synes ikke det er greit.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det du skisserer er ikke normalt, nei.

For to som er gode venner, har tilbragt 30 år sammen og har barn og barnebarn så er det normalt. 
Deres nye respektive ektefeller har samme gode vennskap med sine tidligere også. Ser på dette som svært fordelaktig og absolutt ikke unormalt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det der høres voldsomt ut! Hadde aldri godtatt det. Om det blir så voldsomt om de får barnebarn (og sånn sett fortsetter overgrepet i neste generasjon med å tvinge på han uønskede familiemedlemmer), så vil jeg finne meg en mann med mer normalt forhold til eks.

Skjønte ikke helt hva du mener her. Det er ikke voldsomt i det hele tatt.

Mulig det er noe jeg har misforstått, men overgrep? Uønskede familiemedlemmer? 

Mine foreldre har et godt og fint vennskap med felles forpliktelser ovenfor sine barn og en viktig rolle i livene til sine barnebarn. Ingen ting voldsomt med det. Utelukkende positivt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...