Gå til innhold

hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på å kjøpe hund. finsk lapphund er den vi syns passer best for oss mht størrelse, barnevennlig etc. dette har vi lest oss til.. noen der med erfaring med denne rasen? hvordan er den som valp? hva er lurest å kjøpe, hann eller tispe. ser at løpetiden kan være litt grisete...men er hannene vanskeligere å dressere enn tispene? noen som vet hva det koster å kjøpe valp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok vanlig valpepris på disse regner jeg med. Har ompassert ei tispe,herlig hud. Dem som overtok henne dro til Sverige for å kjøpe seg en lapphund til :) Tispe eller hann hund er en smaks sak, som med alle andre raser. Ikke alle hunder griser i løpetiden, også er det abre 2 ganger i året.. (personlig liker jeg hannhunder best, emns gubben liker tisper..)

Skrevet

takk for svar! bjeffet hunden masse? ble litt i tvil da jeg så det...hva er vanlig valpepris?

Skrevet

Lapphunder er nydelige hunder, jeg har ikke hatt selv, men har kjent noen. De er dog spisshunder, med det det kan innebære av egenhet, og de kan nok være vanskelige å oppdra 100%... Jeg ville brukt tid på å lære så mye som mulig om rasen via folk som har slike hunder. At noen av dem bjeffer betyr forresten ikke at alle gjør det. En nabo der jeg kommer fra hadde en lapphundtispe som gikk løs i hagen hans "hele dagen", når de da ikke var ute og gikk tur. Kan ikke huske at hun bjeffet på forbipasserende, hverken hunder eller folk. Koselig hund:-)

Skrevet (endret)

Kennel Woodshine kjenner den rasen, mener de hadde oppdrett på den ja...

- hva med å ta kontakt der?

C.

Vil bare legge til - det er med hunder som med unger; man får resultat etter innsats i oppdragelse.............

Endret av Carrot
Skrevet

Carrot - jeg er enig i at oppdragelse er viktig. Men man behøver ikke å ha vært borti mange hunderaser for å skjønne at det er mye genetikk inne i bildet også... Noen hunder blir lettere stresset enn andre, og det er en grunn til at noen hunder er kjappere til å bite enn andre.

Men min policy er: Jeg stoler på bikkja, men ikke på ungene. Så små barn skal uansett aldri være alene med en hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...