Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å pusse opp et litt eldre hus nå. Elektriker er i huset og holder på hver dag. Da elektrikeren skulle sette på deksel til stikkontaktene, så han at alle soverommene har en annen type veggboks/stikk. På soverommene passer kun deksel med en skrue, mens i stua passer deksel med to skruer.

Jeg var i kontakt med Elko i dag, og de sier at deksel med en skrue ikke finnes lengre.

Vet noen av dere hva det ca koster å skifte ut stikkontaktene på soverommene, slik at jeg kan bruke deksel med to skruer? Elektriker har ikke noe godt svar når jeg snakker med han. Det er snakk om ca 7 punkter jeg ikke får kjøpt nytt deksel til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalte 2500 for to punkter i fjor

Skrevet
trøndermann38 skrev (2 timer siden):

Betalte 2500 for to punkter i fjor

Det blir dyrt 😟

AnonymBruker
Skrevet

Det blir garantert dyrt. Hadde elektriker innom på et 5 timers oppdrag i vår. Faktura kom på 35 000. Diverse småting som stikkontakt, lampe etc. Håndverkere i Norge bedriver ran på lyse dagen.

Anonymkode: 58741...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal beholde de gamle kablene er det en veldig rask og enkel jobb å bytte stikkontakter. Syv behøver ikke å bli så mye dyrere enn to. Bruker elektrikeren mer enn en time på dette blir du svindlet.

Anonymkode: 27aed...8ae

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare beholde de gamle dekslene da? Er det noe galt med dem?

• Liker 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (23 timer siden):

Kan du ikke bare beholde de gamle dekslene da? Er det noe galt med dem?

Hadde bare lyst å skifte de ut når jeg først totalrenoverer. Dekslene er fra 60 tallet, og kunne tenkt meg noen nye. Mulig jeg spraylakkerer de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...