Gå til innhold

Slåsskamp og konsekvenser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2 gutter som spiller fotball med min sønn sendte en gutt tio sykehuset etter slåsskamp på skolen. De havner ofte i bråk. I sommer skal laget på cup. Jeg kjenner litt uro over  at disse guttene skal være med på cup. 

Er jeg urimelig som tenker sånn?  Vi kan vel ikke nekte de å dra på cup? Bør jeg informere treneren om dette med slåsskamper på skolen?

Anonymkode: 36756...f6b

Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

2 gutter som spiller fotball med min sønn sendte en gutt tio sykehuset etter slåsskamp på skolen. De havner ofte i bråk. I sommer skal laget på cup. Jeg kjenner litt uro over  at disse guttene skal være med på cup. 

Er jeg urimelig som tenker sånn?  Vi kan vel ikke nekte de å dra på cup? Bør jeg informere treneren om dette med slåsskamper på skolen?

Klart det må informeres, men kjenner jeg fotballen rett så er treneren MER enn klar over dette. Slåss de på skolen, så slåss de nok på trening også.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det sol skjer pp skolen tas på skolen! Hvorfor skal du opplyse om det?

tenkee du de skal utestenges fra alt fordi noe skjer på skolen?

Anonymkode: df741...88b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det sol skjer pp skolen tas på skolen! Hvorfor skal du opplyse om det?

tenkee du de skal utestenges fra alt fordi noe skjer på skolen?

Når de banker noen så mye at de blir hei ambulanse, så ja 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når de banker noen så mye at de blir hei ambulanse, så ja 

Sjarmerende 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde ungen min banket opp et annet barn så det havnet på SYKEHUS hadde jeg blitt ALVORLIG bekymret. 

Hadde definitvt tatt en skikkelig samtale med barnet og hadde jeg hørt en knyst om at ungen min hadde gjort noe som helst bekymringsfullt igjen mot et annet barn. Full utredning, barnepsykokog etc. Hadde jobbet tett med skolen og bedt de følge med ekstra. Og hadde fulgt med på ungen min som en hauk. 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Hadde definitvt tatt en skikkelig samtale med barnet og hadde jeg hørt en knyst om at ungen min hadde gjort noe som helst bekymringsfullt igjen mot et annet barn. Full utredning, barnepsykokog etc. Hadde jobbet tett med skolen og bedt de følge med ekstra. Og hadde fulgt med på ungen min som en hauk. 

Morro at folk tror det er bare å knipse i fingrene, så kommer slikt fallende ned. Det er store ressursutfordringer, om du ikke har hørt det. Mange er ikke "syk nok" til å få utredning engang. Det finnes ikke nok barnepsykologer. De som jobber for kommunen her, har 1 time per skole i uka for å rådgi lærerne hvordan håndtere alle ungene på den skolen som trenger hjelp. Ingen får terapi 1:1.

TS: Dere bør ha nærhet i tid og direktehet i konsekvenser. Så hvis de bøller på cup, får de ikke spille kamp (er). Bruk advarsler for mindre ting, hjemsending for store ting. Det er ikke rimelig å nekte dem cup på grunn av noe annet. Det kan også være slik at de er unger som sliter, og idretten er det eneste de har i livet sitt som er bra. Da er idretten en fin inngang til positiv påvirkning.

Anonymkode: f65cc...716

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morro at folk tror det er bare å knipse i fingrene, så kommer slikt fallende ned. Det er store ressursutfordringer, om du ikke har hørt det. Mange er ikke "syk nok" til å få utredning engang. Det finnes ikke nok barnepsykologer. De som jobber for kommunen her, har 1 time per skole i uka for å rådgi lærerne hvordan håndtere alle ungene på den skolen som trenger hjelp. Ingen får terapi 1:1.

TS: Dere bør ha nærhet i tid og direktehet i konsekvenser. Så hvis de bøller på cup, får de ikke spille kamp (er). Bruk advarsler for mindre ting, hjemsending for store ting. Det er ikke rimelig å nekte dem cup på grunn av noe annet. Det kan også være slik at de er unger som sliter, og idretten er det eneste de har i livet sitt som er bra. Da er idretten en fin inngang til positiv påvirkning.

Jeg vet hvordan systemet virker. Men hadde ungen min skadet et annet barn så det havnet på SYKEHUS hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for det er faen med sykt alvorlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

👏

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde regel på vårt lag at dersom det var bråk på skolen fikk man ikke komme på håndballtrening. Punktum.

Anonymkode: 46224...6ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde regel på vårt lag at dersom det var bråk på skolen fikk man ikke komme på håndballtrening. Punktum.

Oppskrift på utenforskap.  Ender i mer vold og i andre land også skoleskytinger.  

God løsning?

Anonymkode: 42f8f...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For en kjip regel og holdning 

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn med adhd havnet ofte i bråk/slosskamper på skolen. Men han var alltid helt eksemplarisk på fotballtrening/kamper. Der følte han mestring. 

Så å utestenge noen fra cup for noe som har skjedd på skolen er helt feil. Det er oppskriften på utenforskap og enda mer vold.

Anonymkode: 2e294...351

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det hadde vi også da jeg var barn/tenåring. 

Alle oppførte seg og holdt seg unna rus for ingen ønsket å bli utestengt. Også passet vi på hverandre. 

Anonymkode: 85fcd...077

AnonymBruker
Skrevet

Det er så typisk at folk som skriver innleggene deler så lite informasjon. Bor du i Groruddalen med et av de berømte fotballagene der fulle av innvandrerungdom? Er din sønn 11 år eller 17 år? Det skader ikke om du deler relevant informasjon om saken når du skriver innlegg. 

Anonymkode: b3f1b...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...