Anjatapinjata Skrevet 14. juni 2023 #1 Del Skrevet 14. juni 2023 Hei. Jeg har en stund tenkt på å få mitt andre barn ved hjelp av donor. Er det noen her som har gjennomgått prosessen og kan dele litt hva det kostet, om hvordan prosessen var osv? Jeg er godt etablert og har familie som støtte, så penger er ikke et problem. Jeg tenker å bli gravid via inseminering, men det er vel noe som blir bestemt sammen med lege ved valgt klinikk når den tid kommer. Ønsker erfaringer fra de som har vært igjennom dette😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 14. juni 2023 #2 Del Skrevet 14. juni 2023 Jeg var innom tanken selv tidligere. Det står mye informasjon på nettsiden til klinikker som tilbyr dette. Du kan også bestille en konsultasjon for å få informasjon om prosessen. Nå husker jeg ikke prisene i hodet, men ved inseminering, og hvis det klaffer på første forsøk, så er det ikke så dyrt. Men da er man avhengig av å ha en stabil syklus med eggløsning. Jeg ville bestilt en konsultasjon hvis jeg var deg☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juni 2023 Apekatten skrev (3 timer siden): Jeg var innom tanken selv tidligere. Det står mye informasjon på nettsiden til klinikker som tilbyr dette. Du kan også bestille en konsultasjon for å få informasjon om prosessen. Nå husker jeg ikke prisene i hodet, men ved inseminering, og hvis det klaffer på første forsøk, så er det ikke så dyrt. Men da er man avhengig av å ha en stabil syklus med eggløsning. Jeg ville bestilt en konsultasjon hvis jeg var deg☺️ Ja har lest opp og ned det som står, men hadde vært fint å høre fra noen som har vært igjennom det også😊 ja tenkte å bestille en konsultasjon etter sommeren😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Del Skrevet 14. juni 2023 Mine to donorbarn blir 14 og 16 år i år. De er dermed lagd i Danmark, da det ikke var mulig i Norge den gangen. Førstemann tok 3 år og 12 forsøk, andremann satt på første forsøk. Har gått veldig bra hele greia. Pris og sånn aner jeg ikke, ettersom vi gjorde det i DK. Anonymkode: c65da...a22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mine to donorbarn blir 14 og 16 år i år. De er dermed lagd i Danmark, da det ikke var mulig i Norge den gangen. Førstemann tok 3 år og 12 forsøk, andremann satt på første forsøk. Har gått veldig bra hele greia. Pris og sånn aner jeg ikke, ettersom vi gjorde det i DK. Anonymkode: c65da...a22 Hvordan synes du opplegget var? Ble de til men inseminering eller ivf? Pris er ikke så viktig heller men spennende å høre andres historier. Vet de at de er donorbarn? Og hvordan har de rundt deg tatt det?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Del Skrevet 15. juni 2023 Anjatapinjata skrev (11 timer siden): Hvordan synes du opplegget var? Ble de til men inseminering eller ivf? Pris er ikke så viktig heller men spennende å høre andres historier. Vet de at de er donorbarn? Og hvordan har de rundt deg tatt det?😊 Opplegget var veldig bra. Begge med inseminering. Samme donor. De vet de er donorbarn ja. Vi snakket om det senest for noen uker siden, og de sier at de har aldri fått noen kommentarer, og de lurer heller ikke noe på hvem donor er. Nå er vår situasjon litt annerledes, da vi var to damer da de ble født. Men vi ble skilt etter noen år, og fra de var 4 og 6 år har jeg vært helt alene med de. Fikk meg kjæreste for 4 år siden, har bodd sammen i 2 år nå. De ser nok på han som en farsfigur nå, men kaller han ikke pappa eller noe slikt. Aldri fått noen kommentarer fra de rundt meg, men har heller ikke brydd meg så mye. Jeg regner med at at det er blitt snakket på bygda. Men det er ikke er ikke mitt problem. Hender det har vært noen hevede øyenbryn i forhold til helsevesen og sånn, men har ikke vært noen problemer egentlig. Anonymkode: c65da...a22 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Del Skrevet 15. juni 2023 Jeg har fått to barn via embryoadopsjon i Riga. Beste valget jeg har gjort i mitt liv! De er små enda, men vet at de ikke har noen pappa, og at jeg måtte få hjelp av en snill lege for å få dem. Skal fortelle dem mer etterhvert, når de blir større. Anonymkode: 43451...af4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Opplegget var veldig bra. Begge med inseminering. Samme donor. De vet de er donorbarn ja. Vi snakket om det senest for noen uker siden, og de sier at de har aldri fått noen kommentarer, og de lurer heller ikke noe på hvem donor er. Nå er vår situasjon litt annerledes, da vi var to damer da de ble født. Men vi ble skilt etter noen år, og fra de var 4 og 6 år har jeg vært helt alene med de. Fikk meg kjæreste for 4 år siden, har bodd sammen i 2 år nå. De ser nok på han som en farsfigur nå, men kaller han ikke pappa eller noe slikt. Aldri fått noen kommentarer fra de rundt meg, men har heller ikke brydd meg så mye. Jeg regner med at at det er blitt snakket på bygda. Men det er ikke er ikke mitt problem. Hender det har vært noen hevede øyenbryn i forhold til helsevesen og sånn, men har ikke vært noen problemer egentlig. Anonymkode: c65da...a22 Så godt å høre😊 Har en sønn fra før som jeg er alene med, så ønsker meg veldig et søsken til han selvom de ikke blir helsøsken da😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Del Skrevet 15. juni 2023 Her har det vært veldig vanskelig. Jeg valgte dessverre anonym donor og litt barn som er i slutten av tenårene opplever det som en identitetskrise av noe slag. Anbefaler deg pp det STERKSTE om å ha åpen donor. Min største feil i livet Anonymkode: 93892...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 16. juni 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her har det vært veldig vanskelig. Jeg valgte dessverre anonym donor og litt barn som er i slutten av tenårene opplever det som en identitetskrise av noe slag. Anbefaler deg pp det STERKSTE om å ha åpen donor. Min største feil i livet Anonymkode: 93892...f42 Tror ikke det er lov med anonym donor i Norge. Men takk for råd😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #11 Del Skrevet 16. juni 2023 Ingen erfaring selv, men jeg er donorbarn etter at en person i min mors omgangskrets donerte sæd privat (!!) uten bruk av klinikk/inseminasjon, så jeg vil anta at inseminasjon er et naturlig valg for deg så lenge du har jevnlig menstruasjon og ikke har opplevd fertilitetsproblemer. (Men jeg vil så absolutt anbefale bruk av klinikk og ryddige forhold der, altså. Med forståelse for at min mor som enslig for 25 år siden var uten andre alternativer så er ikke hjemmebefruktning noe jeg anbefaler uten farskap.) Vil dessuten legge til at bruk av donor (både i og utenfor forhold) er vanligere enn folk flest tror. Jeg er ganske åpen om at jeg er donorbarn, og har opplevd flere ganger at folk har fortalt meg om sine forsøk. Bare på min arbeidsplass er det fire stykker som har fått barn med donor. Anonymkode: febc6...ca6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 17. juni 2023 #12 Del Skrevet 17. juni 2023 Anjatapinjata skrev (På 14.6.2023 den 14.28): Hei. Jeg har en stund tenkt på å få mitt andre barn ved hjelp av donor. Er det noen her som har gjennomgått prosessen og kan dele litt hva det kostet, om hvordan prosessen var osv? Jeg er godt etablert og har familie som støtte, så penger er ikke et problem. Jeg tenker å bli gravid via inseminering, men det er vel noe som blir bestemt sammen med lege ved valgt klinikk når den tid kommer. Ønsker erfaringer fra de som har vært igjennom dette😊 Jeg har vært gjennom både IUI og IVF. Inseminering i fjor, privat, gikk ikke. Inseminering har vel en rate på ca. 20 %. Så søkte jeg offentlig, og kom inn i år. Første ivf forsøk fikk de satt inn ett egg, som ikke festet seg. 2. Forsøk gikk langt bedre. 1 egg ble satt inn og 2 er på frys. Jeg er gravid på første egg nå, 11 uker. IVF er en større prosess enn IUI og mer slitsomt. Man står på mye hormoner. Men det gikk veldig fint. Jeg har bare god erfaring med behandlingen jeg fikk offentlig. Jeg vet ikke om du skal ta privat eller offentlig. Har man råd har jo privat nesten ingen ventetid. Som de fleste private praktiser. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 17. juni 2023 #13 Del Skrevet 17. juni 2023 Anjatapinjata skrev (På 16.6.2023 den 9.03): Tror ikke det er lov med anonym donor i Norge. Men takk for råd😊 Helt riktig. I Norge har barnet krav på identitet til far når man er 15 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 17. juni 2023 Becka skrev (1 time siden): Jeg har vært gjennom både IUI og IVF. Inseminering i fjor, privat, gikk ikke. Inseminering har vel en rate på ca. 20 %. Så søkte jeg offentlig, og kom inn i år. Første ivf forsøk fikk de satt inn ett egg, som ikke festet seg. 2. Forsøk gikk langt bedre. 1 egg ble satt inn og 2 er på frys. Jeg er gravid på første egg nå, 11 uker. IVF er en større prosess enn IUI og mer slitsomt. Man står på mye hormoner. Men det gikk veldig fint. Jeg har bare god erfaring med behandlingen jeg fikk offentlig. Jeg vet ikke om du skal ta privat eller offentlig. Har man råd har jo privat nesten ingen ventetid. Som de fleste private praktiser. 😊 Jeg tenkte privat, vet ikke hvordan det er med offentlig hjelp når jeg er singel og har barn fra før? Spennende tid for deg fremover da😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #15 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 13.21): Vil dessuten legge til at bruk av donor (både i og utenfor forhold) er vanligere enn folk flest tror. Jeg er ganske åpen om at jeg er donorbarn, og har opplevd flere ganger at folk har fortalt meg om sine forsøk. Bare på min arbeidsplass er det fire stykker som har fått barn med donor. Anonymkode: febc6...ca6 Det utvikler seg i retning av at mange velger det som førstevalg å få barn med donor til og med. https://www.sydostran.se/nyheter/2023-valjer-manga-att-skaffa-barn-pa-egen-hand-som-plan-a-och-inte-plan-b-c0c055a1/ Anonymkode: 1b050...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #16 Del Skrevet 17. juni 2023 Anjatapinjata skrev (På 14.6.2023 den 14.28): Hei. Jeg har en stund tenkt på å få mitt andre barn ved hjelp av donor. Er det noen her som har gjennomgått prosessen og kan dele litt hva det kostet, om hvordan prosessen var osv? Jeg er godt etablert og har familie som støtte, så penger er ikke et problem. Jeg tenker å bli gravid via inseminering, men det er vel noe som blir bestemt sammen med lege ved valgt klinikk når den tid kommer. Ønsker erfaringer fra de som har vært igjennom dette😊 Anbefaler deg å kontakte: https://www.facebook.com/groups/femanorge/ Der kan du få mye hjelp og svar på det du lurer på. 😊 Anonymkode: 1b050...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 0.07): Her har det vært veldig vanskelig. Jeg valgte dessverre anonym donor og litt barn som er i slutten av tenårene opplever det som en identitetskrise av noe slag. Anbefaler deg pp det STERKSTE om å ha åpen donor. Min største feil i livet Anonymkode: 93892...f42 Jeg brukte også anonym donor, det var eneste muligheten den gangen, så vidt jeg husker. Mine to barn har ikke noe problem med det i hele tatt. Så det kan variere. Anonymkode: c65da...a22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå