AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 Har en hunnkatt på snart 5 år. Om vinteren er hun nesten bare inne, men nå i sommer er hun nesten bare ute. Ser på katteappen at hun har vært ute opp til 9 timer en dag! Liker det ikke, frykter jo det verste hver dag. Er dette normalt, og bør jeg bare slappe av? Vurderer å stenge katteluken om natten... Anonymkode: a1622...a3b
Disco Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 Samme her, og det er helt normalt... Min er så lat om vintern at hun legger på seg 2 kg, hater kaldt, vått og snø. Så fort våren kommer så reker hun ute til alle døgnets tider, og blir like slank og smekker igjen. 😆 Hun henger mye rundt eiendommen da, så jeg tror ikke hun er så langt unna.... 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 Jeg mistenker at hun er lengre unna, for når jeg roper på henne kommer hun ikke. Mulig hun hører meg, men ikke gidder å komme? Anonymkode: a1622...a3b 1
Angelheart2 Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 Helt normalt. Våre katter er omtrent ikke ute i det hele tatt mellom oktober og mai, men nå om sommeren ser vi dem nesten ikke i det hele tatt. Jeg har imidlertid stengt katteluken slik at de ikke kommer ut etter kl 21 på kvelden, så om nettene er de inne. Blir kjempebekymret dersom de ikke kommer inn om kvelden før jeg skal legge meg, men om jeg går ut og rister på godis-posen så er de sjelden langt unna.
Disco Skrevet 14. juni 2023 #6 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mistenker at hun er lengre unna, for når jeg roper på henne kommer hun ikke. Mulig hun hører meg, men ikke gidder å komme? Anonymkode: a1622...a3b Tror helst det siste, hvis hun min er opptatt med insekter, fugler, andre katter osv så blåser hun i om jeg roper, selv de gangene jeg ser henne.
KristinF Skrevet 14. juni 2023 #7 Skrevet 14. juni 2023 Herregud. Det er en katt. Selvfølgelig er det normalt. Du kan ikke beskytte katta di til enhver tid, la katta få være katt. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #8 Skrevet 14. juni 2023 Helt likt her, omtrent innekatter på vinteren, mens på sommeren ser vi de omtrent ikke. Får mat i løpet av dagen, og vi setter ut mat på natta, for får de iallefall ikke inn på kvelden. De storkoser seg ute på sommeren 😊 Anonymkode: 09611...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #9 Skrevet 14. juni 2023 Helt normalt! De foretrekker jo varmen. Kulde er de første kattene ikke særlig begeistret for. Vår katt er gjerne ute 10-12 timer når det er som nå. Klart man bekymrer seg, men de har det nok meget bra! Hun er storfornøyd og kommer hjem for å spise, eller vise fangsten hun skal spise 😅 Anonymkode: 52bf1...c37
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #10 Skrevet 14. juni 2023 Vanlig det. Vi har gps på vår, og katteluke med app. Hu er innom nå og da, spiser litt, koser og kanskje tar seg en lur. Men hu er vel ute 80% av døgnet om sommeren vil jeg tro. På gps’en ser vi at hu aldri er langt unna, og ofte er hun lenge på samme sted. I fjor sommer lå hun ofte bak huset i noe høyt gress og sov 😅 Anonymkode: 3b6a4...173
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #11 Skrevet 14. juni 2023 Katta er vel ute og spiser småfugl, det er jo mange flere av dem om sommeren og små fugleunger er lettere å fange enn ei fullvoksen skjære vinterstid. Anonymkode: 2a7cc...ad6
Phoenix Heart Skrevet 14. juni 2023 #12 Skrevet 14. juni 2023 Helt normalt og om vinteren er den bare ute for å gå på do.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #13 Skrevet 14. juni 2023 Min hunnkatt er også nesten bare ute, sitter og slapper av eller sover i nærheten av huset. Synes hun spiser lite i varmen (tror ikke hun fanger noe særlig), men virker ikke slapp og hun er seg selv når hun er inne (kosete og leken). Flere som har katter med redusert appetitt i varmen? Normalt? Fôret hun får var veldig stas før varmebølgen kom iallfall, men nå er det brått litt mer meh.. Mest småspising. Anonymkode: 1d0dc...4be
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #14 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min hunnkatt er også nesten bare ute, sitter og slapper av eller sover i nærheten av huset. Synes hun spiser lite i varmen (tror ikke hun fanger noe særlig), men virker ikke slapp og hun er seg selv når hun er inne (kosete og leken). Flere som har katter med redusert appetitt i varmen? Normalt? Fôret hun får var veldig stas før varmebølgen kom iallfall, men nå er det brått litt mer meh.. Mest småspising. Anonymkode: 1d0dc...4be Vi gir våtfor (og tørrfor), å om sommeren tilsetter vi alltid ekstra vann i våtforet. Det er viktigere att de får i seg nok væske enn at de spiser mye. Anonymkode: 3b6a4...173
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #15 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi gir våtfor (og tørrfor), å om sommeren tilsetter vi alltid ekstra vann i våtforet. Det er viktigere att de får i seg nok væske enn at de spiser mye. Anonymkode: 3b6a4...173 Hun er flink til å drikke Heldigvis. Bare matinntaket som har gått ned. Anonymkode: 1d0dc...4be
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #16 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun er flink til å drikke Heldigvis. Bare matinntaket som har gått ned. Anonymkode: 1d0dc...4be Er ikke noen krise det så lenge katten ikke blir veldig tynn ☺️ vår blir tynnere om sommeren, og litt mer lubben om vinteren Anonymkode: 3b6a4...173
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #17 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke noen krise det så lenge katten ikke blir veldig tynn ☺️ vår blir tynnere om sommeren, og litt mer lubben om vinteren Anonymkode: 3b6a4...173 Ja, hun var ganske vinterlubben så har en del å gå på Anonymkode: 1d0dc...4be
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #18 Skrevet 14. juni 2023 9 timer? Ene katten min er ute gjerne i 2 dager i strekk🤣 Måtte slanke han i vinter, men nå spiser han jo ikke annet enn mus og fugl flere dager i strekk, og er ihjelsugd av flått, så nå er han så tynn at han ser forlatt ut. Anonymkode: 5ce80...0c5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #19 Skrevet 14. juni 2023 Som alle sier, det er heeelt vanlig. Faktisk så vanlig at om katten din begynner å være mye inne nå, så burde du ta den med til dyrlegen. Katta mi er inne ca 40 min om dagen hele sommeren. Og 20 av de er på tvang fordi JEG vil kose. Anonymkode: b910d...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå