AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #21 Skrevet 16. juni 2023 Ja, jeg har aldri angret. NHH + master i revisjon. Synes ikke studiet var særlig krevende. Hadde mye tid til studentforening og gøy. Fikk jobb (flere tilbud) ett år før endte studier. Og har vel aldri bekymret meg for hverken økonomi eller arbeidsledighet siden. Jeg var en av de som gikk den klassiske ruten via big-four. Fantastiske år med mye læring, og ikke minst mye sosialt da vi var en stor gruppe nyansatte som begynte samtidig. Det var mye jobb de første årene. Men det var lystbetont. Man er jo ofte fri og fleksibel, og overtidsbetalingen gjorde at jeg raskt kom inn på boligmarkedet i Oslo. Nå når jeg er eldre har jeg en stilling med mye fleksibilitet og mulighet for hjemmekontor, og styrer i praksis egen arbeidshverdag med mindre det er topper som må tas unna. Anonymkode: 80a07...7f9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #22 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva om man heller ønsker en ok jobb med ok lønn, og en jobb som ikke er så veldig stressende? siv øk byr vel på noen sånne muligheter også håper jeg? Anonymkode: 8bec8...4d4 Jeg er siv.øk. Jobber i staten. Jobben kan være stressende her og (det kan vel alle jobber være alle steder), men det er uten den forventningen om overtid man møter i revisjon, som controller i det private, eller som konsulent. Har helt ok lønn. Kommer selvsagt ikke opp i de summene som mine studiekompiser i revisjon har, men det er jo nettopp fordi jeg ikke jobber overtid. Grunnlønna mi er like god, og jobben min er forenelig med familieliv. Hvis du vil studere i Oslo anbefaler jeg å ta bacheloren på Oslo met. Bacheloren er ganske standardisert, så du får det samme uansett hvor du går. Så ser du hvor du vil ta master når du kommer så langt...for de ulike skolene er gode på ulike ting - Oslo met har vel ikke så mange ulike spesialiseringer å velge i på master, BI har en hel bråte....og kanskje er det Bergen som frister for master, eller København 😊 Bare vær obs på at det er mange som tar øk.ad bachelor sammenliknet med antall på master. Du må ha gode karakterer for å komme inn på masteren. Særlig hvis du vil til NHH der de har "reservert" mange av plassene til de som søkte seg rett inn på 5-år, og bare tar inn noen få. Så jobb bra 😊 Anonymkode: d8179...784 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #23 Skrevet 16. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er siv.øk. Jobber i staten. Jobben kan være stressende her og (det kan vel alle jobber være alle steder), men det er uten den forventningen om overtid man møter i revisjon, som controller i det private, eller som konsulent. Anonymkode: d8179...784 Er masse økonomistillinger i det private også uten forventning om overtid. 😊 Anonymkode: 9a092...224
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #24 Skrevet 16. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er siv.øk. Jobber i staten. Jobben kan være stressende her og (det kan vel alle jobber være alle steder), men det er uten den forventningen om overtid man møter i revisjon, som controller i det private, eller som konsulent. Har helt ok lønn. Kommer selvsagt ikke opp i de summene som mine studiekompiser i revisjon har, men det er jo nettopp fordi jeg ikke jobber overtid. Grunnlønna mi er like god, og jobben min er forenelig med familieliv. Hvis du vil studere i Oslo anbefaler jeg å ta bacheloren på Oslo met. Bacheloren er ganske standardisert, så du får det samme uansett hvor du går. Så ser du hvor du vil ta master når du kommer så langt...for de ulike skolene er gode på ulike ting - Oslo met har vel ikke så mange ulike spesialiseringer å velge i på master, BI har en hel bråte....og kanskje er det Bergen som frister for master, eller København 😊 Bare vær obs på at det er mange som tar øk.ad bachelor sammenliknet med antall på master. Du må ha gode karakterer for å komme inn på masteren. Særlig hvis du vil til NHH der de har "reservert" mange av plassene til de som søkte seg rett inn på 5-år, og bare tar inn noen få. Så jobb bra 😊 Anonymkode: d8179...784 Takk for gode råd. Anonymkode: 8bec8...4d4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #25 Skrevet 16. juni 2023 Når folk snakker om enkle studier og muligheter etterpå, så er det alltid veldig avhengig av interesse og personlighet. Noen er ekstrovert andre introverte. Noen liker matte, andre å skrive eller å male. Det har stor betydning for hvor godt man lykkes med valget sitt. Anonymkode: a1f21...550 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #26 Skrevet 16. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når folk snakker om enkle studier og muligheter etterpå, så er det alltid veldig avhengig av interesse og personlighet. Noen er ekstrovert andre introverte. Noen liker matte, andre å skrive eller å male. Det har stor betydning for hvor godt man lykkes med valget sitt. Anonymkode: a1f21...550 Helt enig. Anonymkode: e03a8...db3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #27 Skrevet 16. juni 2023 Ikke spesielt krevende studie i seg selv, men mye karakterjag som en del ikke håndterer spesielt godt. Helt utrolig bra jobbutsikter. Lærer du deg litt programmering er du bullet proof. Anonymkode: a8d5e...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå