Gå til innhold

100.000 i feriepenger og jeg er misfornøyd..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sammenlagt for to altså, men likevel..hva feiler meg..vet det jeg føler er så skammelig, men hvordan bli mer takknemlig 😔 

Anonymkode: bc449...5e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For 2 ja. Det var ikke spesielt mye...

Anonymkode: 5c001...229

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men dette har dere jo visst lenge, hvorfor misfornøyd nå? 

Anonymkode: b86a8...5cd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er voldsomt privilegert jeg. Du har jo tydeligvis en til å dele utgifter med..... 

100k er faktisk endel penger. Ta dere en runde til fattige land, få perspektiv på hvor jævla heldig du faktisk er. 

Anonymkode: 796cb...b41

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til misnøye ser det jo over her..ganske mange synes dette er lite..jeg er egentlig ikke en materialistisk person så skjønner ikke helt følelsene mine  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Grunnen til misnøye ser det jo over her..ganske mange synes dette er lite..jeg er egentlig ikke en materialistisk person så skjønner ikke helt følelsene mine  

Når du sier 100 000 i feriepenger, er det da den totale utbetalingen dere får i juni, eller bare selve feriepengene?

Vi får totalt utbetalt 135 000 i juni, men mannen har jo 100 000 alene, mens jeg er ufør og forståelig nok ikke får like mye som han.

Anonymkode: 893e1...c09

Skrevet

Eh... feriepengene er jo en fast prosent av lønna.

Så feriepengebeløpet har du jo visst siden i fjor. På krona. 

Så det duvegentlig er misfornøyd med er lønna. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (6 minutter siden):

Eh... feriepengene er jo en fast prosent av lønna.

Så feriepengebeløpet har du jo visst siden i fjor. På krona. 

Så det duvegentlig er misfornøyd med er lønna. 

Jepp! Nøyaktig dette! Må skaffe deg bedre lønn om du er misfornøyd. 

Anonymkode: 8ce4e...c76

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ah. 

#I-landsproblemer

Endret av bundaberg
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når du sier 100 000 i feriepenger, er det da den totale utbetalingen dere får i juni, eller bare selve feriepengene?

Vi får totalt utbetalt 135 000 i juni, men mannen har jo 100 000 alene, mens jeg er ufør og forståelig nok ikke får like mye som han.

Total utbetaling er jo som regel lavere enn feriepengene.

Anonymkode: 902b7...cab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Total utbetaling er jo som regel lavere enn feriepengene.

Anonymkode: 902b7...cab

Ja som regel, men for oss i år F.eks så kommer det mye overtid på mannens lønnsslipp i juni. Og for meg som er uføretrygdet og har fått oppjustert inntekten i juni med etterbetalt for mai så er bruttoinntekten noe høyere i juni enn en "vanlig" måned. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er sammenlagt for to altså, men likevel..hva feiler meg..vet det jeg føler er så skammelig, men hvordan bli mer takknemlig 😔 

Hvorfor skal du være takknemlig for en ytelse du har krav på? Og det er ikke slik at man "får" de pengene, det er en del av lønnspakken hvor arbeidsgiver er tvunget til å spare for deg så du har noe å leve av siden man ikke får lønn mens man tar ut ferie. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, newman01 said:

Hvorfor skal du være takknemlig for en ytelse du har krav på? Og det er ikke slik at man "får" de pengene, det er en del av lønnspakken hvor arbeidsgiver er tvunget til å spare for deg så du har noe å leve av siden man ikke får lønn mens man tar ut ferie. 

Tipper det handler om å være takknemlig for at at man har en jobb og at man bor i Norge. Selv om hun har krav på ytelsene så er det jo flaks at hun bor i Norge og flaks at hun er frisk nok til å jobbe. 

Anonymkode: 77d14...b15

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Det handler om at jeg blir påvirket til å tro at jo mer penger, jo mer lykke. Dette er jo ikke sant! Vi ønsker ikke å bruke livet vårt på å jobbe oss ihjel og tjener derfor mindre.

Har jo kun faste utgifter på 15.000 i måneden så er jo egentlig ikke synd på oss!

Skal slutte å lese her inne om alle som fyller kontoene sine i disse dager og gå tilbake til mine egne verdier 😅🙏

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Man tar seg en bolle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Helgekarjol skrev (2 timer siden):

Man tar seg en bolle.

Haha, den fortjente jeg 😋(ts)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 92.000 alene, mannen litt mer. Men med høyere rente, flere tusen i strømregning (i juni..!!) dyr mat og elendig kronekurs blir det ingen luksusferie. 2 uker til Sverige og Danmark + spare en del til høstens regninger. 

Anonymkode: d5636...16f

AnonymBruker
Skrevet

For 2 er dette faktisk ganske dårlig. Kan en av dere eller begge bytte jobb eller ta videreutdanning for å øke lønnen?

Anonymkode: 50661...bb2

AnonymBruker
Skrevet

Da må du tenke litt over hvordan du faktisk har det i hverdagen.

Jeg fikk 4000. Har alvorlig kronisk sykdom, kan ikke jobbe eller forlate huset engang. Livskvaliteten er på bunn. Hadde blitt kjempeglad for bare litt mer, så jeg kunne gjort noe fint for noen jeg er glad i.

Hvis du har god helse og kan jobbe, og bor i Norge, da har du det godt.

Anonymkode: d7c4d...8c8

• Liker 1
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...