Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at det blir sett på som utilgivelig uavhengig av grunn, men tror dere virkelig kjærestene deres hadde holdt seg om de eks havnet på en øde øy med bare folk av det motsatte kjønn og hadde vært strandet der i årevis? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Majer said:

Jeg merker at det blir sett på som utilgivelig uavhengig av grunn, men tror dere virkelig kjærestene deres hadde holdt seg om de eks havnet på en øde øy med bare folk av det motsatte kjønn og hadde vært strandet der i årevis? 

Ja, jeg hadde i hvert fall "holdt meg". Akkurat som når jeg er singel, går jo ikke etter tilfeldige. 

Anonymkode: fc393...40d

• Liker 13
Skrevet (endret)

Det blir jo en helt annen situasjon enn den daglige. Du setter det litt på spissen akkurat det temaet der. 

Endret av tussi680
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og dette er noe som skjer ofte på din planet?

Anonymkode: 547d4...3c2

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg skjønner at ts ikke har blitt bedratt og samtidig ser veldig lett på utroskap.

Håper inderlig du blir bedratt selv en gang og helst en du har bygd opp en familie med. 
Hadde eksen min havnet på en øde øy, så ville jeg jo antatt at han var død etterhvert. Jeg hadde iallefall ikke mistenkt han for å være utro.

• Liker 8
Skrevet
tussi680 skrev (3 minutter siden):

Det blir jo en helt annen situasjon enn den daglige. Du setter det litt på spissen akkurat det teamet der. 

Jeg setter det på spissen fordi jeg stadig vekk opplever at andre brukere tenker veldig svart-hvitt rundt temaet. Jeg ønsker nyanser!

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt meg de seks årene eksen min satt i fengsel selvom det ikke akuratt manglet på tilbud av menn som ville trøste meg og hjelpe meg med ting og være parat om jeg ville ligge eller ha ny kjæreste. 

Så damn right en mann på en øde øy klarer faen meg å holde seg han også om han VIL. 

Utroskap er et valg man tar som kun handler om egoisme og ikke noe annet. 

Anonymkode: d6298...5b9

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje menn er mer troende til å ha seg med hvem som helst hvis det ikke finnes alternativer? Tom Hanks fant seg jo en volleyball.

1636583481-edm-TomHanksCastAway.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (Akkurat nå):

Jeg setter det på spissen fordi jeg stadig vekk opplever at andre brukere tenker veldig svart-hvitt rundt temaet. Jeg ønsker nyanser!

Men hvorfor er du interessert i å på en måte forsvare utroskap? I en tråd snakker du om at den damen du blir kjæreste med ikke kan ha ligget med andre, i en annen tråd snakker du om at polygami burde være mer normalt og nå forsvarer du utroskap. Du virker enten sinnforvirret eller med sykt mye fritid som tenker opp alle disse rare trådene med emner som du ikke har noe personlig erfaring med 🤔

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror de fleste forstår utroskap. Det betyr ikke at man akseptere det. Mannen min har et valg om å være med meg eller ikke, på de premisser jeg og vi har satt for forholdet. Samme omvendt. Om ene av oss bryter de premisser vil det få konsekvenser. Det vet vi begge, og velger deretter. Jeg vet at han mest sannsynlig hadde gått fra meg om jeg var utro, og han vet det samme omvendt, så om ene av oss er utro er det ingen overraskelse ved at det vil ødelegge forholdet vårt. Da har man isåfall valgt å ta den sjansen, med konsekvenser for det klart for seg. 

Dette betyr ikke at vi ikke forstår utroskap. Ikke forstår at man kan bli tent, fristet, føle spenning ved oppmerksomhet og noe nytt, få følelser for en annen, og hva det nå skulle være som lokker ved det. Det betyr bare at man vet man må veie slike opplevelser opp mot risikoen for å miste vårt forhold, og ta valg deretter. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor er du interessert i å på en måte forsvare utroskap? I en tråd snakker du om at den damen du blir kjæreste med ikke kan ha ligget med andre, i en annen tråd snakker du om at polygami burde være mer normalt og nå forsvarer du utroskap. Du virker enten sinnforvirret eller med sykt mye fritid som tenker opp alle disse rare trådene med emner som du ikke har noe personlig erfaring med 🤔

Jeg tror du leser ting som ikke står der. Jeg tåler selvfølgelig en kvinne med fortid så lenge hun ikke har tatt veldig ukritiske valg. Jeg klarer ikke å se logiske årsaker til hvorfor vi skal være så seriemonogame utover sjalusi og kontrollbehov nei. Jeg tenker polygami eller en partner gjennom livet er de to mest logiske måtene å bedrive samliv på. 

Jeg har ikke sykt mye fritid- jeg jobber langt utover normal arbeidsuke, men jeg kobler av når jeg kobler av. Viktig å styre følelsene sine. Avsporing.

Skrevet
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Tror de fleste forstår utroskap. Det betyr ikke at man akseptere det. Mannen min har et valg om å være med meg eller ikke, på de premisser jeg og vi har satt for forholdet. Samme omvendt. Om ene av oss bryter de premisser vil det få konsekvenser. Det vet vi begge, og velger deretter. Jeg vet at han mest sannsynlig hadde gått fra meg om jeg var utro, og han vet det samme omvendt, så om ene av oss er utro er det ingen overraskelse ved at det vil ødelegge forholdet vårt. Da har man isåfall valgt å ta den sjansen, med konsekvenser for det klart for seg. 

Dette betyr ikke at vi ikke forstår utroskap. Ikke forstår at man kan bli tent, fristet, føle spenning ved oppmerksomhet og noe nytt, få følelser for en annen, og hva det nå skulle være som lokker ved det. Det betyr bare at man vet man må veie slike opplevelser opp mot risikoen for å miste vårt forhold, og ta valg deretter. 

Godt svar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (5 minutter siden):

Om du nå er på denne øde øya så bestemmer du deg jo da enten for å vente til du er tilbake hos kjæresten, eller du bestemmer deg for å si fra til kjæresten straks du er tilbake at det er slutt, uten å nevne noe som helst om at du har vært utro. 

At du er der gir deg jo ikke noe fripass til å være utro og så dra tilbake til kjæresten etterpå som om ingenting har skjedd.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du nå er på denne øde øya så bestemmer du deg jo da enten for å vente til du er tilbake hos kjæresten, eller du bestemmer deg for å si fra til kjæresten straks du er tilbake at det er slutt, uten å nevne noe som helst om at du har vært utro. 

At du er der gir deg jo ikke noe fripass til å være utro og så dra tilbake til kjæresten etterpå som om ingenting har skjedd.

Hva om du ikke vet om du blir funnet eller må tilbringe resten av livet der?

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (2 minutter siden):

Hva så? Du tar jo et valg uansett om må stå for det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (21 minutter siden):

Jeg har jo ikke sex med en person bare fordi den personen er tilgjengelig.

Blir jo det samme som å være singel for min del. Å ikke ha sex som singel er jo helt uproblematisk, uansett om det er 2 uker, 2 mnd eller 2 år. Sånn et det for de av oss som knytter sex og kjærlighet tett sammen. Sex med andre en partneren min som jeg har sterke følelser for er helt uaktuelt.

Anonymkode: f2e99...1d1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Majer said:

Da blir man mest sannsynlig singel, det er jo liten sjanse for at man faller for en av de man er stuck med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde vært åresvis på en øde øy med kun menn og ikke ante om jeg noensinne hadde kommet hjem eller om mannen trodde jeg var død og etter 2 år hadde gått videre, så kan jeg ikke garantere at jeg ikke hadde blitt sammen med en av dem. Men da hadde jeg ikke forventet at mannen hjemme hadde ville vært sammen med meg etter det. Jeg hadde på en måte gjort det slutt inni hodet mitt før jeg gjorde noe. Jeg hadde ikke tatt tilbake mannen om han hadde ligget med noen på en øde øy. Men jeg hadde forstått valget   hans.

Anonymkode: fab63...f65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (43 minutter siden):

Folk definerer utroskap noe ulikt, tenker vi får en mer fruktbar diskusjon her dersom du forklarer din definisjon av det. Mange som er blitt utsatt for utroskap, mener f.eks. at det største problemet ikke er selve sex'en, men løgnene. 

Anonymkode: f5a5e...806

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (55 minutter siden):

Og hvor realistisk mener du dette scenarioet er?

Anonymkode: e261c...403

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...