AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 Har over noen måneder vært sykmeldt pga stress osv. sliter en del med angst og kroppen har vært utsatt for stort stress over lang tid. Uansett, det gikk litt bedre, men så ble det verre igjen, og nå har jeg etter en litt intens uke (i min nye skala), vært veldig sliten i hodet. Sov dårlig noen netter og føler meg bare så sliten i hodet, ikke noe sånn tankekjør opplegg, men føler nok at kroppen er litt anspent og jeg reagerer veldig på «stimuli», blir egentlig sliten i hodet av alt. Greit nok, jeg har opplevd det før og har en del teknikker for avslapning og avspenning osv men problemet nå er at det kommer en slags elektrisk lyd i hodet, kjennes nesten som den kommer fra nakken, og dem forverres når det er stille selvsagt, men problemet er jo at jeg er sliten hodet og egentlig behøver stillhet og å ikke gjøre noe, eller oppsøke aktiviteter, spørsmålet er ; kan dette skyldes stive anspente muskler i nakke kjeve osv og eller være en reaksjon på at hjernen bare trenger hvile? Det er dessverre litt vanskelig å hvile ordentlig når den lyden plager meg og overstyrer meg noen innspill? Anonymkode: 8a48b...9f5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #2 Skrevet 14. juni 2023 Nesten så det blir litt verre nå som jeg har kutta ut ting igjen og «slapper» av også Anonymkode: 8a48b...9f5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 Ingen? Kan sånn lyd komme fra stivnet overanspent muskler og eller som en reaksjon på stimuli /at man trenger søvn elle koble av? (Lyden er der fortsatt etter at jeg har sovet) Anonymkode: 8a48b...9f5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 Høres litt ut som sånn lyd man hørte fra gamle tvr hvis de var skrudd av Anonymkode: 8a48b...9f5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 Har du sjekket blodtrykket? Den lyden har jeg hatt av og på siden barndommen, men har lagt merke til at den kommer når jeg blir stresset. Ofte når jeg skal sove. Men den forsvinner ganske fort og opplever det sjeldent nå. Men du, sjekk absolutt kjeve og nakke . Jeg hadde store problemer med begge i mange år, så kan tenkes at det er noe i det du sier. Anonymkode: 949aa...092
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har du sjekket blodtrykket? Den lyden har jeg hatt av og på siden barndommen, men har lagt merke til at den kommer når jeg blir stresset. Ofte når jeg skal sove. Men den forsvinner ganske fort og opplever det sjeldent nå. Men du, sjekk absolutt kjeve og nakke . Jeg hadde store problemer med begge i mange år, så kan tenkes at det er noe i det du sier. Anonymkode: 949aa...092 Det er nok ikke blodtrykksrelatert, har hatt skyhøyt men fått ned ned, og har tidligere hatt andre typer symptomer pga blodtrykket. Anonymkode: 8a48b...9f5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Og så har det kommet sånn litt i etterkant av en intens periode, nå slapper jeg egentlig litt av. Så kom liksom ikke «mens det kokte». Er bare en litt sånn statisk lyd. Men så blir det selvforsterkende for blir stressa av dette. Og har ingen skade eller sånn, så er ikke sånn at det påvirkes direkte av å bevege sånn eller sånn. men var kanskje litt bedre etter en natt med endret hodestilling, og er bedre mens jeg beveger meg (vet ikke om d er pga distraksjon eller bevegelsen). Blir jo sliten av stimuli så er litt vanskelig det der med å distrahere seg med aktivitet og lyd osv og håper det kan være spenninger som har låst seg litt ellernoe, og at det vil gå seg til😭 Anonymkode: 8a48b...9f5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Og så har det kommet sånn litt i etterkant av en intens periode, nå slapper jeg egentlig litt av. Så kom liksom ikke «mens det kokte». Er bare en litt sånn statisk lyd. Men så blir det selvforsterkende for blir stressa av dette. Og har ingen skade eller sånn, så er ikke sånn at det påvirkes direkte av å bevege sånn eller sånn. men var kanskje litt bedre etter en natt med endret hodestilling, og er bedre mens jeg beveger meg (vet ikke om d er pga distraksjon eller bevegelsen). Blir jo sliten av stimuli så er litt vanskelig det der med å distrahere seg med aktivitet og lyd osv og håper det kan være spenninger som har låst seg litt ellernoe, og at det vil gå seg til😭 Anonymkode: 8a48b...9f5 Har tinnitus -opplever det litt som å oppholde meg under en høyspentledning, føler det suser i ørene og hodet. Men jeg har ett overaktivt sentralnervesystem, har ME og med ME følger alskens nevrologiske greier i tillegg til utmattelse. Men utmattelse i seg selv kan også gi øresus, de sier jo også at spente muskler i kroppen også kan gi det -kanskje en blanding av alt. Jeg setter meg ofte ut på verandaen og hører på vinden og fuglekvitter for å maskere det litt. Får du det langavrig så venner man seg også mer til lyden at man noen ganger «glemmer» den litt. Jeg har hatt det i 5-6 år. Anonymkode: af65c...f30
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har tinnitus -opplever det litt som å oppholde meg under en høyspentledning, føler det suser i ørene og hodet. Men jeg har ett overaktivt sentralnervesystem, har ME og med ME følger alskens nevrologiske greier i tillegg til utmattelse. Men utmattelse i seg selv kan også gi øresus, de sier jo også at spente muskler i kroppen også kan gi det -kanskje en blanding av alt. Jeg setter meg ofte ut på verandaen og hører på vinden og fuglekvitter for å maskere det litt. Får du det langavrig så venner man seg også mer til lyden at man noen ganger «glemmer» den litt. Jeg har hatt det i 5-6 år. Anonymkode: af65c...f30 Håper ikke det er me😟 men overaktivt nervesystem ja. Anonymkode: 8a48b...9f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå