AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 I flere år nå har jeg blitt oppringt, i perioder daglig, fra Telenor. De gangene jeg har tatt telefonen møter jeg MEGET aggressive selgere som det er et sant slit å slippe unna. I lange perioder tar jeg ikke telefonen fordi jeg ikke orker dette, men disse numrene fortsetter å ringe, hver dag. Jeg har blokkert noen av dem manuelt, men så dukker det opp nye. Er det virkelig lov å holde på sånn? Er det flere som føler seg plaget av akkurat disse? Og kan man gjøre noe? Anonymkode: 08902...fb0
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #2 Skrevet 14. juni 2023 https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/ Men, dersom du er kunde eller har vært kunde kan de med loven i hånd ringe deg. Anonymkode: a4348...ffb
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 Jeg opplever det samme fra Telia. Er så lei! Anonymkode: c85b7...60f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 For mange år siden var det en selger fra netcom som ringte meg med skikkelig kompis innstilling. "Hei, Det er Stian som ringer. Lenge siden sist... blablabla". Det gikk fort opp for meg at det var noe muffins og sa at jeg ikke kjøper noe over telefon og at han burde holde seg unna å lyve på seg bekjentskap i salgstriksene. To minutter etterpå så ringer samboers mobil: "Hei, Det er Stian som ringer. Lenge siden sist... blablabla". Anonymkode: a4348...ffb
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For mange år siden var det en selger fra netcom som ringte meg med skikkelig kompis innstilling. "Hei, Det er Stian som ringer. Lenge siden sist... blablabla". Det gikk fort opp for meg at det var noe muffins og sa at jeg ikke kjøper noe over telefon og at han burde holde seg unna å lyve på seg bekjentskap i salgstriksene. To minutter etterpå så ringer samboers mobil: "Hei, Det er Stian som ringer. Lenge siden sist... blablabla". Anonymkode: a4348...ffb Jeg fullførte ikke denne... nå for ca 3 mnd siden fikk jeg en ny samtale, denne gangen fra Telia: "Hei, Det er Stian som ringer. Lenge siden sist... blablabla". Anonymkode: a4348...ffb
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #6 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I flere år nå har jeg blitt oppringt, i perioder daglig, fra Telenor. Bare si at du ikke har råderett over egen økonomi, og derfor ikke kan inngå juridiske avtaler uten formynder. Så slutter de å ringe. Seriøst. Jeg lover deg at det virker. Anonymkode: 58ee3...431
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #7 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bare si at du ikke har råderett over egen økonomi, og derfor ikke kan inngå juridiske avtaler uten formynder. Så slutter de å ringe. Seriøst. Jeg lover deg at det virker. Anonymkode: 58ee3...431 Okei... jeg prøver det. Skal finne på noe lurt å si i den retningen. Herregud altså. Takk! Anonymkode: 08902...fb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå