Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men, vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram.

Det er en enkel liten ting, men som alltid har gjort enorm suksess.

Jeg lager en salat dressing, og alle jeg kjenner dør når de smaker den. Ingridiensene er importert fra sveits, og er mange og hemmelige. La oss si att ingridiensene er fra Knorr.

Jeg syns ikke det er mange ordentlige gode ferdig dressinger å gå kjøpt, og leker litt med tanken på å få denne i hyllene.

Cesar dressing er jo blitt veldig populær, men smaker dritt i forhold til denne.

Hvordan går jeg frem med noe sånt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det slik: Hvis alle du kjenner dør av å spise dressingen din, ja da sier jeg nei takk! Jeg er glad i livet!

Skrevet

Takk for seriøst og bra svar... :forvirret:

Skrevet

Vel jeg tror du må ta patent på oppskriften først..

Skrevet
Takk for seriøst og bra svar... :forvirret:

Det har noe med hvordan man uttrykker seg, vet du! :plystre:

Ellers tror jeg kanskje det kan være vanskelig å ta patent på en oppskrift, spesielt når den, etter det jeg forstår når jeg leser innlegget ditt, består av bearbeidede råvarer som andre allerede produserer...

Skrevet

Tror jeg hadde kontaktet et begravelse byrå jeg, og kanskje fått til en avtale der ;-)

Gjest Isabellas
Skrevet

Helt seriøst, hvis jeg var deg, så ville jeg tatt patent på oppskriften, registrert det og satt igang! Håper du får suksess, for denne vil jeg også smake! Lykke til og stå på! (Ikke bry deg om de useriøse svarene over her) :rosasmil:

Gjest gjest 0
Skrevet

Visst jeg forsto disse tallene rett er det ikke så dyrt med patent som jeg trodde. Men det er selvfølgelig dyrere med patent som gjelder i hele verden.

Jeg synes du skal søke om patent for oppskriften din, så kan du prøve å kontakte en av de kjente dressingprodusentene dine og spørre om de er interresert i å produsere og selge din dressing. Da får du et kjent varemerke som selger nye produkter mye lettere enn et ukjent merke. Du må dele fortjenesten, men du slipper risikoen.

Skrevet

"Hva er et patent? Et patent beskytter en konkret løsning på et teknisk problem."

Kan være lurt å sjekke hva man kan ta patent på først.

For å kunne få patent må følgende krav oppfylles:

http://www.patentstyret.no/templates/Page____106.aspx#hva

DERSOM det er lov å ta patent på matoppskrifter, hvordan tror du KNORR (som du tok som eksempel) stiller seg til at du bruker deres produkt, eller prøveer ta patent på noe som inneholder deres produkt?

Jeg tipper at du må betale en slags royalty til dem for å få lov å benytte det i din kommersielle dressing. Det var mine tanker om dette.

Forøvrig anbefaler Patentstyret folk som ikke har peiling å gå på kurs eller søke profesjonell veiledning, fordi det er komplekst å søke patent. (Sto også på en av sidene.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...