Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å være singel etter brudd? Lengere ekteskap/ samboerskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noen fasit, men er det rart for en kvinne som ønsker forhold om hun har vært singel i 2-3 år. I mitt tilfelle har jeg ikke fått datet nok. Det er først nå ca. to år etter bruddet at jeg  har mulighet til å prioritere dating og gå all in. Men det som bekymrer meg litt, blir det vanskeligere å finne en kjæreste jo lenger man er singel? I mitt tilfelle har jeg nok ikke blitt sær, da jeg har levd hele mitt voksenliv i et forhold. Først 3 år fra jeg var helt ung, og deretter ekteskap i 12 år. Føler på at det virkelig er på tide for meg med ny kjæreste. Det er et stort behov jeg har både emosjonelt og fysisk. Har stort behov for både kjærlighet og sex i et fast forhold. 

Anonymkode: b2789...8e5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vel ikke noen fasit, men er det rart for en kvinne som ønsker forhold om hun har vært singel i 2-3 år. I mitt tilfelle har jeg ikke fått datet nok. Det er først nå ca. to år etter bruddet at jeg  har mulighet til å prioritere dating og gå all in. Men det som bekymrer meg litt, blir det vanskeligere å finne en kjæreste jo lenger man er singel? I mitt tilfelle har jeg nok ikke blitt sær, da jeg har levd hele mitt voksenliv i et forhold. Først 3 år fra jeg var helt ung, og deretter ekteskap i 12 år. Føler på at det virkelig er på tide for meg med ny kjæreste. Det er et stort behov jeg har både emosjonelt og fysisk. Har stort behov for både kjærlighet og sex i et fast forhold. 

Tror du bare har godt av å være singel, selvstendig  og stå egne ben en stund etter så mange år i flere forhold. Det er bare sunt for deg. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er overhodet ikke noe å tenke på. Du blir særere, men å være selvstendig nok til å klare seg alene i noen år, er et pluss i min bok. Og livet skjer. Det kan være mange årsaker til at det blir slik. 

Anonymkode: b6b43...e59

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er veldig vanlig at det tar litt tid før man kommer seg i et fast forhold igjen, så å være singel en del år er ikke uvanlig. Det kan ta lang tid å møte noen. Men det er ikke uvanlig å gå rett inn i et nytt forhold heller. Det handler jo om når du møter en riktig match. Det er også veldig vanlig at spesielt kvinner prioriterer barna m.m. de første årene etter bruddet, og dermed går det litt tid før man begynner å date. Tror ikke man blir sær, men jeg for min del har blitt enda mer selvstendig. Trenger ikke en mann, men vil gjerne ha en.😉

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Engel skrev (3 timer siden):

Det er veldig vanlig at det tar litt tid før man kommer seg i et fast forhold igjen, så å være singel en del år er ikke uvanlig. Det kan ta lang tid å møte noen. Men det er ikke uvanlig å gå rett inn i et nytt forhold heller. Det handler jo om når du møter en riktig match. Det er også veldig vanlig at spesielt kvinner prioriterer barna m.m. de første årene etter bruddet, og dermed går det litt tid før man begynner å date. Tror ikke man blir sær, men jeg for min del har blitt enda mer selvstendig. Trenger ikke en mann, men vil gjerne ha en.😉

Viktige poeng. Lett å føle seg utenfor når man sammenligner seg med andre og ser at de får seg raskt kjæreste etter et brudd.

Forstår det du sier om at du er selvstendig. Men selv føler jeg at for å leve ut seksualiteten min, så må jeg ha en fast kjæreste. Sex med en fast partner er veldig viktig for å ha god livskvalitet for min del. Både det å oppleve kjærlighet og emosjonell støtte og god sex. Jeg visste ikke at sex var et så stort grunnleggende behov for meg før etter samlivsbruddet. Sex i et godt forhold er så mye mer enn bare det fysiske. Det er i tillegg nærhet, trygghet, kjærlighet og masse gode følelser. Så dette er nok hovedgrunnen til at jeg må ha en partner for å virkelig ha det bra i livet.

Ts 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Etter ekteskapet var jeg singel i 9 år. Jeg stolte ikke på noen. Samtidig, fikk en elsker. Ingen  forpliktelser. Men å ha en fast elsker hjalp meg veldig. Fikk nærhet og sex. Samtidig, jeg var skikkelig kynisk. Jeg tenkte aldri at vi skulle bli sammen. Han var en sexpartner. 

Men så kom han en dag og ville bli sammen med meg. Så i dag har vi et 20 års forhold bak oss. Det ble ikke oss. Men vi har prøvd. I dag er jeg overhodet ikke på jakt etter annen mann. Jeg sørger fortsatt over det som ikke  ble. Jeg er ikke på Tinder, jeg søker ikke etter en ny mann. Kanskje jeg får være singel i 9 nye år. Hvem vet. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som er vanlig, men jeg har vært singel i 2,5 år nå og synes det er litt tussig. Jeg trives best i forhold, og det er klart jeg har sex innimellom med menn, men det er mest selskap, hytteturer, filmkvelder og sånt jeg savner mest. Bare å ha noen å dele gleder og sorger med. Jeg trives i eget selskap, men det blir tungt når det blir så påtvunget mye av det. 

Men jeg synes og det er ganske overveldende å gå på Tinder og sånt, alt er så flyktig. Snakker med en mann en stund, plutselig forsvinner han fordi han har funnet noen som er mer interessant å prate med. Og jeg er ikke helt sånn, men jeg synes det er vanskelig å sveipe høyre når jeg vet så lite om en person. Synes og det er vanskelig når jeg har småbarn, er så begrenset når jeg kan dra på en date, og plutselig har jeg full timeplan i noen uker og bare "Ja, vent til i august så har jeg en åpning til å gå på date med deg" 🙈

Vanskelig synes jeg. 

Anonymkode: 56566...b05

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har det vært slutt i ett års tid. Jeg vil gjerne ha en venn/kjæreste, men ikke at det er kjempeseriøst. Datet noen for litt siden, men siden jeg hadde barn og ikke hadde fri når det passet dem gikk ikke det i lengden.. 

Anonymkode: bce00...e3a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (På 14.6.2023 den 8.49):

Tror du bare har godt av å være singel, selvstendig  og stå egne ben en stund etter så mange år i flere forhold. Det er bare sunt for deg. 

Dette, det er når du er alene over tid at du kommer best i kontakt med deg selv, og får skikkelig tak på hva som er viktig i ditt eget liv. Alle burde gjøre det i en periode. 

Anonymkode: 507ae...801

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke snakk om at jeg skulle kaste meg inn i noe forhold etter samlivsbrudd. Jeg brukte tiden på å bli selvstendig, bearbeide sorg osv. Nå 4 år etter begynner jeg å bli klar for forhold. Det rare i mine øyne er de som ikke gjør dette og hiver seg inn i noe nytt umiddelbart 

Anonymkode: 0c4c8...e69

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var ikke snakk om at jeg skulle kaste meg inn i noe forhold etter samlivsbrudd. Jeg brukte tiden på å bli selvstendig, bearbeide sorg osv. Nå 4 år etter begynner jeg å bli klar for forhold. Det rare i mine øyne er de som ikke gjør dette og hiver seg inn i noe nytt umiddelbart 

Anonymkode: 0c4c8...e69

Mens jeg har tenkt at det nærmest er noe feil med meg fordi jeg ikke har fått meg kjæreste etter 2,5 år. Savner veldig det seksuelle og den emosjonelle kontakten med en mann jeg er glad i. Når det er tungt på jobb og jeg gråter hjemme over pasienter etter vaktene mine (jobber på kirurgisk avd.), da trenger jeg en god klem og nærhet. Bare et eksempel, og en sjelden gang jeg er mentalt utslitt av jobb.

Jeg skulle helst vært i forhold for et år siden, det er bare sånn jeg føler det. Aner ikke hva jeg har gjort «feil» hittil. Så vanskelig å vite hvem som er riktig match på Tinder. 

Ts 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her har det vært slutt i ett års tid. Jeg vil gjerne ha en venn/kjæreste, men ikke at det er kjempeseriøst. Datet noen for litt siden, men siden jeg hadde barn og ikke hadde fri når det passet dem gikk ikke det i lengden.. 

Anonymkode: bce00...e3a

Samme her (M) med 100% ansvar.

Anonymkode: 89c85...480

• Hjerte 2
Skrevet

Det er et spørsmål av typen hvor "stor er en stein?", men jeg har et inntrykk av at de som er ivrige på å finne en ny er single et par år. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (7 minutter siden):

Det er et spørsmål av typen hvor "stor er en stein?", men jeg har et inntrykk av at de som er ivrige på å finne en ny er single et par år. 

Vært singel 2,5 år i september og fortsatt ikke klart det. Men har ikke hatt tid og muligheter til mange dater før nå. Får høre jeg har fin personlighet og egenskaper og utseendet på min side (får jeg høre). Opplever det som tøft og stusselig å leve alene.

Ts 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vært singel 2,5 år i september og fortsatt ikke klart det. Men har ikke hatt tid og muligheter til mange dater før nå. Får høre jeg har fin personlighet og egenskaper og utseendet på min side (får jeg høre). Opplever det som tøft og stusselig å leve alene.

Ts 

Du får la det ta den tiden det tar. Det er viktigere å finne en bra match enn å finne noen kjapt.

Endret av Isambard
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (2 timer siden):

Du får la det ta den tiden det tar. Det er viktigere å finne en bra match enn å finne noen kjapt.

Skjønner det! Det er bare så vanskelig å vente når man har stort savn etter kjærlighet og sex 😌

Ts 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare fysisk attraktivitet som avgjør om menn er interessert i forhold? Andre ting som er viktig? Prøver oppriktig å finne ut hvorfor jeg ikke har fått kjæreste hittil 🤔

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det bare fysisk attraktivitet som avgjør om menn er interessert i forhold? Andre ting som er viktig? Prøver oppriktig å finne ut hvorfor jeg ikke har fått kjæreste hittil 🤔

Det er i hvert fall det som får dem interessert i utgangspunktet, og så oppstår vel følelser dersom kvinnen har flere fine egenskaper han liker. 

Anonymkode: 56566...b05

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen fasit, nei.
Noen er jo desperate etter å være i forhold og har neste partner omtrent klar før det er slutt med den forrige, mens andre forblir single resten av livet

Anonymkode: 90151...70b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du seriøs nå?

Anonymkode: f3016...f8a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...