AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 Jeg trodde jeg hadde kjøpt syltet hvitløk, som man visstnok ikke får hvitkøksånde av. Jeg hadde istedet kjøpt hvitløk marinert i olje. Jeg spiste en god del av disse feddene i går og føler jo ikke at jeg lukter hvitløk, har ikke noe smak i munnen. Noen som vet om man får hvitløksånde eller ikke av hvitløk marinert i olje?😊 Anonymkode: de641...613
Arkana Skrevet 14. juni 2023 #2 Skrevet 14. juni 2023 Man får ikke samme hvitløksånde av varmebehandlet hvitløk (som syltet hvitløk også er) nei. Den er nok ikke lik null, men heller ikke på noen måte like sterk som når man har spist rå hvitløk.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 On 6/14/2023 at 8:13 AM, Arkana said: Man får ikke samme hvitløksånde av varmebehandlet hvitløk (som syltet hvitløk også er) nei. Den er nok ikke lik null, men heller ikke på noen måte like sterk som når man har spist rå hvitløk. Hvitløk på glass er råsyltet... Anonymkode: 076bd...358
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Du får nok litt hvitløksånde eller hvitløkslukt fra kroppen, men gjør det egentlig så mye? De fleste spiser hvitløk innimellom, som gjør at mange ikke merker lukten på samme måte som for 30 år siden. Anonymkode: 251b3...dd8
Arkana Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvitløk på glass er råsyltet... Anonymkode: 076bd...358 Ikke nødvendigvis, det er vanlig å forvelle den.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du får nok litt hvitløksånde eller hvitløkslukt fra kroppen, men gjør det egentlig så mye? De fleste spiser hvitløk innimellom, som gjør at mange ikke merker lukten på samme måte som for 30 år siden. Anonymkode: 251b3...dd8 Nei, det gjør ikke så mye med mindre det dunster så mye hvitløk at man forpester rommet . Jeg spiste jo sikkert 20-30 fedd, hehe. Min mann sa det luktet «noe, men ikke hvitløk» før jet pusset tennene. Da sa han at det ikke luktet mer. Men - jeg vet ikke om vet stoler på han …🙈 Han klarer ikke si noe negativt om meg😅 TS Anonymkode: de641...613
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Skrevet 16. juni 2023 Jeg spiste ett par oliven, slike me hvitløksfedd inni. Fikk da beskjed på jobben dagen etter at det luktet skikkelig hvitløk av meg. Nå var dette på en arbeidsplass med stort sett eldre mannfolk, men dog 😅 Anonymkode: 20349...b9b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spiste ett par oliven, slike me hvitløksfedd inni. Fikk da beskjed på jobben dagen etter at det luktet skikkelig hvitløk av meg. Nå var dette på en arbeidsplass med stort sett eldre mannfolk, men dog 😅 Anonymkode: 20349...b9b Oi oi. Merket du noe selv?😅 Anonymkode: de641...613
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #9 Skrevet 16. juni 2023 Det lukter jo bare godt. Finnes det folk som klager på lukten av hvitløk, altså? Anonymkode: c10e8...658
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #10 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det lukter jo bare godt. Finnes det folk som klager på lukten av hvitløk, altså? Anonymkode: c10e8...658 Var ingen som klagde. Bare jeg som lurte. Var jo kjempegodt, kunne godt tenke meg å spise det daglig om jeg ikke forpester hele rommet etterpå 😁 ts Anonymkode: de641...613
Arkana Skrevet 16. juni 2023 #11 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg spiste ett par oliven, slike me hvitløksfedd inni. Fikk da beskjed på jobben dagen etter at det luktet skikkelig hvitløk av meg. Nå var dette på en arbeidsplass med stort sett eldre mannfolk, men dog 😅 Anonymkode: 20349...b9b Det minner meg om da mamma fortalte at min norske bestemor skulle prøve å bruke hvitløk i maten for første gang. Hun hadde et halvt fedd hvitløk i en diger gryterett og inviterte gjester til middag og under middagen satt hun og bestefar og akket og uffet seg over hvor mye maten smakte av hvitløk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå