Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dama/samboeren har vært mer borte enn hjemme i år.
Hun har bodd hos forskjellige venninner. Disse venninnene har jeg aldri møtt etter 8 år.
Jeg aner ikke hva som er sant eller hvor hun er. Og da begynner man å tenke rare ting. "Jeg er på Tøyen", Ja så fint, Tøyen er jo ganske smått ;(
Vi er enige om at forholdet ikke er som det var.
Hun sier at hun er borte for "vår skyld" så vi skal få tid fra hverandre. Men hun er mer borte enn hjemme.
Hun sier ikke når hun kommer hjem. Plutselig kommer hun inn døra.
Og hun sender meg hjerte-smileyer innimellom. Som regel når hun trenger noe. Jeg har ikke samvittighet til å si nei og jeg er ødelagt.
Når hun kommer hjem så er det bare klaging på småting. "Det er en tallerken i oppvaskkummen". "Ja, det er én tallerken jeg ikke har satt i maskinen enda. Du har ikke vært her på to uker så ikke bry deg" og da skal hun krangle. Om den ene tallerkenen.

Og ja, jeg har forsøkt å snakke med henne om at hun er for mye borte, men vi har ikke kommet noen vei med det. Det er visst viktig for henne. Vi sliter begge to, men det virker ikke som hun er interessert i å høre på meg. Jeg tar hensyn til henne på mange måter, men jeg kan ikke huske sist hun gjorde noe for meg.

Skal prøve å svare hvis noen har spørsmål, men jeg tør ikke love noe. 

Endret av daemi
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva trenger du hjelp til?

Anonymkode: 4ae89...b35

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må sette ned foten. Enten bli hjemme og fikse forholdet eller pakke sakene og gå.

Anonymkode: f0e05...601

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva trenger du hjelp til?

Anonymkode: 4ae89...b35

Hva skal jeg gjøre? Jeg vet ikke hvor kjæresten min er, hvem hun er med eller hva hun gjør. Hun sier hun er med folk jeg aldri har møtt og tar nesten bare kontakt når hun trenger noe.

Jeg blir sittende som et spørsmålstegn. 

For å svare på spørsmålet ditt så vet jeg ikke. Hele situasjonen er merkelig og forferdelig. Jeg vet ingenting og det er det verste.

Jeg vet ikke om det ga noe som helst mening.

• Hjerte 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må sette ned foten. Enten bli hjemme og fikse forholdet eller pakke sakene og gå.

Anonymkode: f0e05...601

Jeg vil ikke kaste henne ut, men jeg er frista til å si at hun kan flytte inn til en av disse venninnene siden hun tydeligvis har det så bra der. Men det har jeg ikke samvittighet til. Ikke etter 8 år sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke forstår at du blir manipulert, så oppsøk hjelp nå. Forholdet er nok tapt, men din psykiske helse er viktig å reparere.

Anonymkode: b6816...c69

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet

Forholdet er over, det har jeg grått og vært sint over for lenge siden. Men jeg blir nok manipulert ja. Fordi jeg fortsatt har følelser for jenta som jeg ble forelsket i og når hun spør så klarer jeg ikke å si nei. Og det er noe av det som ødelegger meg. Hvorfor klarer jeg ikke å si nei? Hun er borte hos hvem-vet-hvor, men trenger fortsatt penger fra meg. Hvorfor hjelper jeg henne?

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Driver dere med rus eller noe tull? På tide å ta seg sammen. 

Anonymkode: ba4ee...ee8

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Driver dere med rus eller noe tull? På tide å ta seg sammen. 

Anonymkode: ba4ee...ee8

For et dumt spørsmål.

Anonymkode: 5a35d...d52

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Forholdet er over, og hun bruker deg bare. 

Og du.. jeg tviler på hun kræsjer på sofaen til venninnene sine i ukesvis, hun har nok en annen kjæreste. 

Du spør om hjelp her, det er jo helt åpenbart at dette må du bare avslutte, men det vil du jo ikke. 

Hva skal vi da hjelpe med. Det er ingenting annet du kan gjøre enn å komme deg til helvete ut av situasjonen. Kanskje gå til en psykolog som du kan prate med, snakk med et familiemedlem eller venn som kan hjelpe deg ut?

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Cuntzilla said:

Forholdet er over, og hun bruker deg bare. 

Og du.. jeg tviler på hun kræsjer på sofaen til venninnene sine i ukesvis, hun har nok en annen kjæreste. 

Du spør om hjelp her, det er jo helt åpenbart at dette må du bare avslutte, men det vil du jo ikke. 

Hva skal vi da hjelpe med. Det er ingenting annet du kan gjøre enn å komme deg til helvete ut av situasjonen. Kanskje gå til en psykolog som du kan prate med, snakk med et familiemedlem eller venn som kan hjelpe deg ut?

Hvis jeg får bevis på at hun holder på med en annen så er det ut på dagen.

Dere kan ikke hjelpe med annet enn å fortelle meg deres tanker og meninger og det var det jeg ville høre.

Kan jeg kreve å møte disse venninnene hun plutselig er bestis med, bor hos og drar på turer med?

Jeg har aldri vært sjalu av meg og eksen til "dama" var utro så hun hater utroskap og jeg har aldri vært bekymret før de siste månedene.

Endret av daemi
Skrevet (endret)
daemi skrev (16 minutter siden):

Hvis jeg får bevis på at hun holder på med en annen så er det ut på dagen.

Dere kan ikke hjelpe med annet enn å fortelle meg deres tanker og meninger og det var det jeg ville høre.

Kan jeg kreve å møte disse venninnene hun plutselig er bestis med, bor hos og drar på turer med?

Du kan spørre, men kreve er verre, og det vil uansett ikke hjelpe, da kan hun jo bare introdusere deg for noen venninner som dekker over for at hun har en kjæreste.

Og det er jo nesten irrelevant om hun er ute med venner eller andre menn, hun er jo ikke med deg, hun forteller ikke hvor hun er eller når hun kommer hjem. Du kan kreve å bli satt i respekt, du kan kreve et ekte forhold, et ekte samboerskap. Og du kan gjøre det slutt.

Betaler hun for å bo der, eier eller leier dere?

Hvis det var min leilighet hadde jeg bare satt tingene hennes på gata og byttet lås. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Cuntzilla said:

Du kan spørre, men kreve er verre, og det vil uansett ikke hjelpe, da kan hun jo bare introdusere deg for noen venninner som dekker over for at hun har en kjæreste.

Og det er jo nesten irrelevant om hun er ute med venner eller andre menn, hun er jo ikke med deg, hun forteller ikke hvor hun er eller når hun kommer hjem. Du kan kreve å bli satt i respekt, du kan kreve et ekte forhold, et ekte samboerskap. Og du kan gjøre det slutt.

Betaler hun for å bo der, eier eller leier dere?

Hvis det var min leilighet hadde jeg bare satt tingene hennes på gata og byttet lås. 

Skjønner.

Jeg eier, hun bor hos meg. Så jeg kan kaste henne ut, men det er en ganske spesiell situasjon. Jeg har lovet litt mye og vi skal jo prøve. Uansett så har jeg ikke samvittighet til å kaste henne ut med mindre jeg har bevis på at hun har gjort noe. Selv om hun tydeligvis bare kan bo hos ei venninne. 

Som jeg skrev, jeg er ganske ødelagt og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Men jeg setter da pris på deres input. Jeg trenger noen meninger og tanker fra utenforstående.

Skrevet
daemi skrev (2 minutter siden):

Skjønner.

Jeg eier, hun bor hos meg. Så jeg kan kaste henne ut, men det er en ganske spesiell situasjon. Jeg har lovet litt mye og vi skal jo prøve. Uansett så har jeg ikke samvittighet til å kaste henne ut med mindre jeg har bevis på at hun har gjort noe. Selv om hun tydeligvis bare kan bo hos ei venninne. 

Men jeg setter da pris på deres input. Jeg trenger noen meninger og tanker fra utenforstående.

Men hun prøver jo ikke. Og du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å kaste henne ut, hun bor der jo ikke.

Du kan kreve at hun må være hjemme mer, at dere skal i parterapi etc. 

Det er bare bullshit at det beste er at hun er borte. Best for henne kanskje, men hun må ta noe hensyn til deg her hvis hun virkelig vil at det skal fungere.

Men du må våkne, mann... hun er ferdig med deg. Hun bruker deg bare. Hun har null respekt for deg. Sett deg selv i respekt. Det er jo ironisk nok det eneste som kunne hjulpet med å få henne tilbake, om du hadde ristet henne litt i grunnvollene og vist at du faktisk ikke bare var en fjott som hun kunne bruke uten noe risiko for å miste. 

Men du vil ikke ha henne tilbake. Hun er en drittsekk.

• Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, daemi said:

Jeg vil ikke kaste henne ut, men jeg er frista til å si at hun kan flytte inn til en av disse venninnene siden hun tydeligvis har det så bra der. Men det har jeg ikke samvittighet til. Ikke etter 8 år sammen.

Hvis ikke du har samvittighet til det, så velger du dette livet. 

Det høres hardt ut, men det er faktisk sant. Hun har veldig tydelig null respekt for deg, og hun kommer aldri til å respektere deg før du respekterer deg selv heller.

"You can't make someone love you by giving them more of what they already don't appreciate."

Sett deg i respekt. Si at hennes oppførsel er uakseptabel og at nå må hun flytte ut og kutt kontakten helt med henne. Det vil være helt jævlig, men stå i det. Kanskje, og bare kanskje, vil hun da få en realitetsoppvekkelse og begynne å ta tak i seg selv, men det avhenger av at du holder deg helt fra å kontakte henne. Du må la henne tro at du er helt ferdig, selv om du ikke føler at du er det. Du må gi henne tid, mange måneder uten kontakt, for å se om hun faktisk begynner å skjerpe seg. 

Anonymkode: e7e72...02d

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
5 minutter siden, Cuntzilla said:

Men hun prøver jo ikke. Og du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å kaste henne ut, hun bor der jo ikke.

Du kan kreve at hun må være hjemme mer, at dere skal i parterapi etc. 

Det er bare bullshit at det beste er at hun er borte. Best for henne kanskje, men hun må ta noe hensyn til deg her hvis hun virkelig vil at det skal fungere.

Men du må våkne, mann... hun er ferdig med deg. Hun bruker deg bare. Hun har null respekt for deg. Sett deg selv i respekt. Det er jo ironisk nok det eneste som kunne hjulpet med å få henne tilbake, om du hadde ristet henne litt i grunnvollene og vist at du faktisk ikke bare var en fjott som hun kunne bruke uten noe risiko for å miste. 

Men du vil ikke ha henne tilbake. Hun er en drittsekk.

Dette må være første gang i mitt 35 år gamle liv at jeg er enig i at jeg et en fjott.

Hun tar ikke hensyn til hvordan jeg har det. Jeg har hatt det ganske jævlig en stund nå og hun har bare tenkt på seg selv.
Jeg begynner å våkne. For jeg orker ikke det her mer.
Jeg skal ikke i parterapi, det toget har gått for lenge siden. Hvis hun ville reparere ting så hadde hun ikke dratt av gårde.

Takk for at du sier det rett ut. Jeg trenger det.

• Liker 3
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Skrevet

1: Slutt å gi henne penger

2: Bytt låssylinder

Det er din kåk, dere er ikke sammen lenger.

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være helt ærlig, som en person som har rusavhengige mennesker veldig tett på seg i familien, dette virker som suspekt oppførsel. Spesielt om du sier at hun trenger penger fra deg. Det eller en annen kjæreste. 

Men det spiller ingen rolle. Du er ikke skyldig noen et forhold. Den viktigste personen i ditt liv er deg. Du skal ikke sitte å lete etter grunner til å gjøre det slutt uten dårlig samvittighet. 

Du kan selvutslette deg selv, og din selvtillit og selvfølelse. Eller så kan du sette deg selv først i livet ditt. Gjør det slutt med denne dama. 

Anonymkode: cdff1...f11

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
daemi skrev (2 minutter siden):

Dette må være første gang i mitt 35 år gamle liv at jeg er enig i at jeg et en fjott.

Hun tar ikke hensyn til hvordan jeg har det. Jeg har hatt det ganske jævlig en stund nå og hun har bare tenkt på seg selv.
Jeg begynner å våkne. For jeg orker ikke det her mer.
Jeg skal ikke i parterapi, det toget har gått for lenge siden. Hvis hun ville reparere ting så hadde hun ikke dratt av gårde.

Takk for at du sier det rett ut. Jeg trenger det.

Bra!

Du har innsett at forholdet er over, det er jo et første steg, og det verste steget. Nå er det bare å ta det siste steget, å kutte henne helt ut av livet ditt. 

Hun vet også det er over, men hun er mer kynisk enn deg, hun utnytter deg. Det er ikke synd på henne. Hun har deg bare i bakhånd for å bruke deg. Ikke la henne gjøre det mer. Kutt all kontakt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
daemi skrev (21 minutter siden):

Skjønner.

Dere skal prøve, derfor bor hun heller hos venner? Dere skal prøve, derfor introduserer hun deg ikke for vennene sine? dere skal prøve, derfor gidder hun ikke si hvor hun er? Dere skal prøve, derfor er du hennes sisteprioritet? Dere skal prøve, derfor gidder hun ikke være hjemme? Dere skal prøve, derfor klager hun på småting? Dere skal prøve, derfor tar hun bare kontakt når hun trenger noe? 
Dere har en merkelig måte å prøve på... 

Men du har jo i grunn to valg. 

Enten fortsetter du la henne bruke deg som ubetydelig søppel.
Eller så setter du ned foten å sier hun enten gjør grep NÅ eller pakker NÅ. 

Anonymkode: 8bdf3...887

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...