Gå til innhold

Overtakelse, hva må vi huske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt vår første bolig og skal overta denne neste uke. Hva er viktig å tenke på/fikse i forhold til overtakelsesprotokollen og eventuelt andre ting? 

har selv tenkt på strøm, Internett og å melde flytting i folkeregisteret, men føler det er en del vi har glemt

Anonymkode: a8fcc...776

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sjekket: plassering av stoppekran, røykvarslere, evt spørre om tomtegrenser, passe på at du får alle papirer/dokumentasjon på boligen (min selger «fant det ikke» på helt nytt kjøkken og bad, og i ettertid var det visst ingenting man kunne gjøre for å få det utlevert!), sjekke at det er nøkler til innerdører og sikringsskap, at nøkler til ytterdør ikke kun er duplikat (det var mine!), ev kodelås, andre sikringsordninger, at alt som skal følge med boligen er der (eks brannslokkingsapparat), pass på at selger flytter fra boligen (min selger har en bedrift registrert på adressen som han ikke gidder å flytte) osv. 

Anonymkode: fdf04...711

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har kjøpt vår første bolig og skal overta denne neste uke. Hva er viktig å tenke på/fikse i forhold til overtakelsesprotokollen og eventuelt andre ting? 

har selv tenkt på strøm, Internett og å melde flytting i folkeregisteret, men føler det er en del vi har glemt

Strømleverandør velger man under overtakelsen, og så kan man heller velge andre aktører senere. Mener å huske at de største/vanligste var representert i utvalget som kom opp. 

Generelt sjekke renholdet og at du godtar ting som de fremstår. Når du har signert, kan du ikke komme og klage i ettertid. Spørre hvor viktige ting som stoppekran er.

Anonymkode: a2269...27e

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Her var det masse lurt.

er forøvrig en nyoppført bolig så ingen som bor der før oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...