AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Hvordan gjør man egentlig det? Restaurant er greit, der legger man bare på regningen. Men jeg bruker aldri cash til vanlig - men så er det jo ting som å tipse de som vasker rommet, de som bærer kofferten… jeg skal bo på et ganske fint hotell. Tar jeg ut penger i minibank får jeg vel bare store sedler? Hva gjør dere? Anonymkode: d8e88...2b0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Jeg tipser ikke. Men er jo ikke verre enn å ta ut større sedler og kjøpe noe så du får veksel. Anonymkode: af135...b54
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tipser ikke. Men er jo ikke verre enn å ta ut større sedler og kjøpe noe så du får veksel. Anonymkode: af135...b54 Skal ikke på en tur hvor det er aktuelt å kjøpe så mye… det er derfor jeg spør. Og behovet for cash (i små sedler) dukker jo opp ganske umiddelbart. Anonymkode: d8e88...2b0
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skal ikke på en tur hvor det er aktuelt å kjøpe så mye… det er derfor jeg spør. Og behovet for cash (i små sedler) dukker jo opp ganske umiddelbart. Anonymkode: d8e88...2b0 Jeg var i USA nylig, og tok ikke ut cash i det hele tatt. Anonymkode: af135...b54
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan gjør man egentlig det? Restaurant er greit, der legger man bare på regningen. Men jeg bruker aldri cash til vanlig - men så er det jo ting som å tipse de som vasker rommet, de som bærer kofferten… jeg skal bo på et ganske fint hotell. Tar jeg ut penger i minibank får jeg vel bare store sedler? Hva gjør dere? Anonymkode: d8e88...2b0 Nei, tar du ut i minibank i en bank så kan du velge hva du vil få beløpet i. Tar jeg feks ut 100 dollar så tar jeg noe i 20 dollar, noe i 10, noe i 5 og noe i 1 dollar. Problem løst. Anonymkode: 9ec88...2ae
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #6 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, tar du ut i minibank i en bank så kan du velge hva du vil få beløpet i. Tar jeg feks ut 100 dollar så tar jeg noe i 20 dollar, noe i 10, noe i 5 og noe i 1 dollar. Problem løst. Anonymkode: 9ec88...2ae Aha! Jeg har aldri fått det valget, men så tar jeg heller ikke ut penger veldig ofte. Men da går det fint, da får jeg ta ut masse småsedler. Jeg synes tipping for alt og ingenting er en uting, men det hjelper jo ikke å straffe den stakkaren som jobber for minimum wage og er avhengig av tips for å overleve. Anonymkode: d8e88...2b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå