AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Bor i Nord og skal flytte til Bergen. Har bodd der før og er ganske bra kjent i sentrum. Hadde egentlig tenkt å leie i begynnelsen, men fant denne leiligheten via salgs som jeg tror jeg skal legge inn bud på. Har fly på tirsdag og visning er på mandag. Kjenner en fyr som kan gå på visning for meg, men han har ikke peiling på hus eller noenting, så lurer på om jeg skal ta sjansen. Hva synes dere? https://www.finn.no/306956938 Anonymkode: 5c96c...a74
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Visste det var prisforskjell i Bergen vs Oslo, men ikke at det var så mye ..! Jeg syns den ser veldig fin ut og at du får mye for pengene. Så lenge du er kjent med området og du leser tilstandsrapporten godt, ser jeg ikke noe i veien for at du ber en venn dra på visning med «kritiske briller» på. Så lenge du stoler på han og at dere er like nøye på ting. Anonymkode: 9015b...89e 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Så lenge salgsoppgaven ikke viser noe TG3 så er det sånn sett trygt. Men jeg ville sjekket google maps om den lå ved traffikert vei, toglinje etc mtp støy for hjelper ikke med balkong om det bråker der, hvor langt til nærmeste butikk, bussholdeplass etc, og kommuneplanene til plan og bygningsetaten om det var godkjent noen byggeplaner i området som vil skape støy og redusert verdi og livskvalitet. Kompisen din kan gå på visning om du har spørsmål til megler og ta opp på lydopptak hva megler svarer. Anbefaler å ikke gi deg selv til kjenne for megler om du vil spille med smarte kort, for om megler får vite at det er en budgiver som er så gira at hun vil kjøpe usett så vil megler bruke deg som argument til andre budgivere for å prøve å presse prisen opp. Skal du legge inn bud så vent til det er ti minutter igjen av budrunden og vær en "joker" ingen var forberedt på, for da er det større sjanse for at de andre budgiverne har maxet seg allerede istedet for å vite at det er en ekstra interessert de må ha penger til å danke ut Anonymkode: 16770...397 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Visste det var prisforskjell i Bergen vs Oslo, men ikke at det var så mye ..! Jeg syns den ser veldig fin ut og at du får mye for pengene. Så lenge du er kjent med området og du leser tilstandsrapporten godt, ser jeg ikke noe i veien for at du ber en venn dra på visning med «kritiske briller» på. Så lenge du stoler på han og at dere er like nøye på ting. Anonymkode: 9015b...89e Han har ingen peiling på hus da han er kun 21 år. Oppdaget nå at verandaen er ulovlig oppført dvs ikke søkt om, heller ikke loftet. Taket står det heller ingenting om. Vet at det oransje bygget foran er skole med barnehage, barneskole og ungdomskole og at deler av skoleplassen er foran huset . Er litt usikker på hvor mye bråk det er. Ts Anonymkode: 5c96c...a74
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Hadde ikke gjort det. Heller leid inntil jeg hadde anledning til å gå på visning. Nå har jeg selv meget dårlig peiling på hus, men synes det ser skralt ut og dårlig isolert Anonymkode: fdb00...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde ikke gjort det. Heller leid inntil jeg hadde anledning til å gå på visning. Nå har jeg selv meget dårlig peiling på hus, men synes det ser skralt ut og dårlig isolert Anonymkode: fdb00...8ce Strømforbruk er 7800 kwh i året Ts Anonymkode: 5c96c...a74
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Strømforbruk er 7800 kwh i året Ts Anonymkode: 5c96c...a74 Shit. Det er mer enn vår enebolig med 5 soverom og to bad på kalde Østlandet jo. Anonymkode: 72692...e62
Rødstrupa Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ikke så veldig stor peiling jeg heller, men tenker romløsninger og det som er rundt huset er viktig at han ser på. Ts Anonymkode: 5c96c...a74 Hvis jeg var deg ville jeg ha ringt et eiendomsselskap og snakket med en megler. Han eller hun vil kunne gi deg gode og velmenende råd om hvordan du skal tyde salgsoppgaven til objektet du vurderer samt hva du bør spørre om/få sjekket ut av hva som ikke er nevnt/gjort rede for. Endret 13. juni 2023 av Rødstrupa
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han har ingen peiling på hus da han er kun 21 år. Oppdaget nå at verandaen er ulovlig oppført dvs ikke søkt om, heller ikke loftet. Taket står det heller ingenting om. Vet at det oransje bygget foran er skole med barnehage, barneskole og ungdomskole og at deler av skoleplassen er foran huset . Er litt usikker på hvor mye bråk det er. Ts Anonymkode: 5c96c...a74 Det er jo helt krise Anonymkode: 26570...f34 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #10 Skrevet 14. juni 2023 Det er et dårlig strøk av byen, som du helt sikkert vet, og er ganske skyggefullt i tillegg. Det er en del bråk fra skole/barnehage. Det har også vært noe styr med de kommunale boligene rett oppi Michael Krohns gate. Når det er sagt, så får du nok solgt igjen, det er jo sentralt. Anonymkode: 12e1f...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #11 Skrevet 14. juni 2023 Generelt mener jeg at man bør gå på visning, men leser man annonsen og tilstandsrapporten godt er det ikke mye ekstra man får ut av fysisk visning utenom romfølelse som ofte kan fikses i ettertid. Spørsmål kan du ta over tlf med megler. Anonymkode: e4f01...980
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #12 Skrevet 14. juni 2023 Det første som slår i mot meg når jeg åpner annonsen er at det ser ut som ett eldre elektrisk anlegg. Det ser ut som deler av det elektriske er såpass gammelt at det ikke er jordet stikk. Det er ikke påvist membran, men det står ikke noe om at det finnes dokumentasjon på det... Vinduer som nærmer seg 50 år bør absolutt byttes raskt. Vindu som er 30+ år bør vurderes byttes. Balkongen risikerer du måtte rive siden den ikke er lovlig oppført. Ut i fra hva jeg ser så er heller ikke loft meldt bruksendring på. Jeg hadde ikke kjøpt den usett, jeg hadde også ville sett dokumentasjon fra fagfolk ang renovering av våtrom og oppføring av balkong. Anonymkode: 58856...1f4 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #13 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Shit. Det er mer enn vår enebolig med 5 soverom og to bad på kalde Østlandet jo. Anonymkode: 72692...e62 Hvordan er det mulig? Anonymkode: de0f9...c8b 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #14 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Shit. Det er mer enn vår enebolig med 5 soverom og to bad på kalde Østlandet jo. Anonymkode: 72692...e62 Da har dere lave strømutgifter Ts Anonymkode: 5c96c...a74 4
Memorangen Skrevet 14. juni 2023 #15 Skrevet 14. juni 2023 Jeg syns leiligheten var mistenkelig billig🤔 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #16 Skrevet 14. juni 2023 Memorangen skrev (45 minutter siden): Jeg syns leiligheten var mistenkelig billig🤔 Det synes jeg også, men prisen gjenspeiler vel at du ser inn i veggen på en skole, muligens bråk fra lekeplassen og det at hverken verandaen eller loftsrommet er søkt om, selv om det sikkert er enkelt å få gjennom i kommunen. ts Anonymkode: 5c96c...a74 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #17 Skrevet 14. juni 2023 Den ser fin ut på innsiden, men synes utsiden ser shabby ut? Er det sameie? Vil det være uproblematisk om du plutselig må ut med penger til drenering, ny kledning, fiksing av tak etc.? Anonymkode: a2a62...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #18 Skrevet 14. juni 2023 Den var billig. Jeg bor i Ålesund, og solgte nettopp en toroms på 50kvm til mer enn det. Ville trodd denne skulle være tastet høyere - uten at jeg har sett den. Anonymkode: 081f9...3ed
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #19 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den ser fin ut på innsiden, men synes utsiden ser shabby ut? Er det sameie? Vil det være uproblematisk om du plutselig må ut med penger til drenering, ny kledning, fiksing av tak etc.? Anonymkode: a2a62...d2a Det er borettslag og de har ikke planer om å øke fellesutgiftene så det er vel ikk planer om oppgradering med det første. Er enig i atdet ser litt shabby ut, men det er byggestilen. ts Anonymkode: 5c96c...a74
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #20 Skrevet 14. juni 2023 Hadde jeg bodd i Bergen kunne jeg hjulpet deg, ringt deg på face time og sånn vist deg leiligheten ved å filme inne og ute. Dette gjorde jeg nylig for et vennepar som ville kjøpe noe i byen hvor jeg bor. Kjenner du ingen du kan spørre, om det så bare er en perifer bekjent? Ellers ser leiligheten helt fin ut som et førstegangskjøp/for unge eiere. Kunne godt ha bodd der selv. Har to tanker: 1. Mistenkelig billig, slik at det er ganske viktig å se på google street view osv hvordan fasaden egentlig er, helst ha noen til å se for deg. 2: Så billig at hvbis leiligheten er OK kommer det til å bli stappfullt på visning, og budrunden kommer til å presse prisen HØYT opp. Anonymkode: 77d4f...8f6 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå