Gå til innhold

hva synes du om kjolemoten de siste årene? jeg liker den ikke :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker spesielt på sommerkjoler og fenomenet puff-ermer på alt. Har vanskelig for å finne noe, synes det er så mye som har fint snitt ellers, og god kvalitet, men ser ut som en bløtkake man drukner i. Gjerne også med et veldig preppy/prektig utrykk, med halsen helt lukket og blonder og rysjer overalt. To eksempler her: 

3A7D59F6-3C3B-4ED7-B34D-1A6DB869C8A2.jpeg

1BC0A847-426B-499B-8C4A-0E2BD1B29AAC.jpeg

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Ser bra ut på jenter i 20-årene

Anonymkode: 094c3...e86

• Liker 4
Skrevet

Liker den ikke jeg heller. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er vel dette som er boho chic. Jeg liker det ikke på meg selv 😊

Anonymkode: 3d62c...e1f

• Liker 3
Skrevet

Elsker de🤩

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sliter litt med kjolemoten, ja. Ikke på andre, men for egen del. I tillegg til puff og fluff, synes jeg det er tungvint at det er så vanvittig mye blomstermønster og midt-på-leggen-lengde. 

Jeg ser ut som en dame på 80+ i slike kjoler. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Elsker disse kjolene. Den nederste er ikke min stil, men den øverste kunne jeg så absolutt gått med

Anonymkode: 668c3...354

• Liker 4
Skrevet

Jeg hverken kler eller føler meg vel i den kjolemodellen. Er bred over skuldrene og har stor byste, og det blir ENDA verre med puffermer og rysjer i front. Jeg liker heller ikke at kjoler er så korte at de bare rekker til midt på låret. Det kler kanskje jenter som ikke er så høye som meg. Jeg får VELDIG mye nakne bein med så kort kjole. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Syns det finnes så masse fantastisk kjoler nå, problemet er at jeg har en kroppsform som ikke kler de, liten og lubben som jeg er. Enten blir de seende ut som et stort telt, og jeg ser plutselig 10kg tyngre ut, eller så strammer de på feil steder.. men ser mange kle disse kjolene kjempegodt, og er så misunnelig på de! 

Anonymkode: 90bda...204

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Eneri skrev (9 minutter siden):

Jeg hverken kler eller føler meg vel i den kjolemodellen. Er bred over skuldrene og har stor byste, og det blir ENDA verre med puffermer og rysjer i front. Jeg liker heller ikke at kjoler er så korte at de bare rekker til midt på låret. Det kler kanskje jenter som ikke er så høye som meg. Jeg får VELDIG mye nakne bein med så kort kjole. 

Dette er et hjertesukk jeg blir med på. Er ikke topptung engang, har sped og kort overkropp men kler ikke disse kjolene. Liker kjoler med lengre skjørt så kan de heller ha litt utringing/kort erm. Det må da bli helsikes varmt og med disse gjenkneppede og langermede kjolene i sommervarmen?

Og de korte skjørtene, de krever litt. Som trente og solbrune lår bla.

Dessuten er det alt for mye blomster og blonder, noe som nok er fint til de som er den romantiske typen. På meg ser det bare komisk og malplassert ut. Må virkelig lete for å finne kjoler med en annen og enklere stil. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skrev nettopp en kommentar om dette i et annet lignende innlegg om kjoler og kopierer den bare her:

Problemet er at det er kjerringkjole som er inn nå🥴 De ligner jo rett og slett på de blomstrete gardinene til oldemor. Så jeg er enig med ts at det kan være vanskelig å finne fine, søte sommerkjoler som ikke har Kjerringpreg i dag. Og slik har det vært de siste 5 årene.. 

Kjolene som er på mote i dag blir som de korte kjerringfrisyrene. De kan være kule og kledelige for unge damer i 20-årene, men de blir kjerring for oss over 40. Og slik har det vært de siste minst 5 årene.

Anonymkode: e621b...050

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt grusomt stygt 😅 Ser ut som gardiner/telt. Ja takk til enkle snitt, pene utringninger, rene farger, og ikke minst bort med alle disse grusomme rysjene, kaos-mønsterene og puffermene. 

Anonymkode: 73926...a0b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hater det!

Anonymkode: cf814...3ae

Skrevet

Jeg elsker det. Jeg er glad i den litt bohemske looken om sommeren. Puffermer er goodie, rusjer har jeg derimot aldri vært fan av. Og blomster synes jeg er obligatorisk og hører sommeren til. Men for all del; det finnes blomster klær som definitivt ser litt verre ut enn andre men de i hi synes jeg er bra. Men synes jeg ser kjoler i alle mulige varianter om dagen, ja dette er en variant som det er mye av men også andre typer.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bredskuldret. Puffermer er krise. 😭

Anonymkode: cf814...3ae

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha gått i dem hvis jeg var yngre. Er høy, slank og med små pupper, så kler dem sikkert. Men puffermer, volanger osv ville gjort at jeg følte jeg hadde kledd meg ut som en liten jente.

Anonymkode: b6352...580

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker de IKKE 😆 Jeg foretrekker enklere kjoler i knelengde, fremfor blondetelt som går til midt på leggen. Sikkert mest for at det ikke kler meg i det hele tatt (har timeglassfasong og er stor over bryst/hofter, pluss lav høyde og noen kg for mye).

Jeg finner ofte en del jeg liker på Floyd 👍🏻☺️

Anonymkode: 36bdd...33e

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker de kjolene veldig godt. Men er det så vanskelig å finne andre typer? Synes ikke det. Det kommer vel an på hvor du leter. Det finnes all slags mulige typer

• Liker 4
Skrevet

Kunne vært en liten smule lenger...

AnonymBruker
Skrevet

Dette er også kjolemote for tiden. De du nevner kler kun tynne 20 åringer mens disse kler de fleste 

31959E96-AF93-4679-89A2-7BB41173879C.jpeg

Anonymkode: de363...208

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...