Gå til innhold

Altså han er klar KUN når jeg gir hint! Blir gal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nygifte og forelsket men irriterende at han kun vil ha sex med meg når JEG først har hintet eller spurt? Han tar kun initiativ når han er full eller det har gått en god stund uten at vi har hatt sex. Jeg vil også bli forført? Han er klar med en gang om han han vet jeg vil fordi jeg har sagt det så er ikke problem med tenningen, men virker som at han ikke har samme hunger eller ikke kommer på sex selv? Normalt?? Å Ja Jeg har sagt i fra om det, men han sier bare at det er så mye annet å tenke på i hode (jobber ekstremt mye) så kommer ikke som første tanke hos han slik som det gjør hele tiden hos meg. 

Blir faktisk lei meg

Anonymkode: 03989...d19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du virker som en fornuftig og balansert dame, det er jo vanvidd

Anonymkode: dd31d...6f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du virker som en fornuftig og balansert dame, det er jo vanvidd

Anonymkode: dd31d...6f1

🤣?

AnonymBruker
Skrevet

Dere har altså giftet dere, uten å ha sex først? Libido og tenningsmønster bruker å være noe av det man kjenner på allerede i en datingperiode.

Anonymkode: 41075...1a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør litt mer husarbeid, så skal du se det ordner seg 

Anonymkode: 74ea2...542

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har responsiv lyst. Google det så ser du at det er helt vanlig. Man generaliserer og sier at flest kvinner har responsiv lyst, men det gjelder helt klart menn også. Folk med responsiv lyst blir først kåt når de får noe stimuli fra utsiden, mens folk med spontan lyst blir kåt av seg selv uten at det nødvendigvis er noen triggere.

Det er nok vanskelig/umulig å endre hvordan man tenner. Du må godta at han er som han er, du er som du er, og dere må i fellesskap prøve å finne løsninger som gjør at begge trives.

Anonymkode: a2e26...670

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige rådet her på KG er vel at du må gjøre mer husarbeid, du får prøve det da.

Hva skjer om han tar initiativ, blir det alltid sex da?

Anonymkode: 271d9...063

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han har responsiv lyst. Google det så ser du at det er helt vanlig. Man generaliserer og sier at flest kvinner har responsiv lyst, men det gjelder helt klart menn også. Folk med responsiv lyst blir først kåt når de får noe stimuli fra utsiden, mens folk med spontan lyst blir kåt av seg selv uten at det nødvendigvis er noen triggere.

Det er nok vanskelig/umulig å endre hvordan man tenner. Du må godta at han er som han er, du er som du er, og dere må i fellesskap prøve å finne løsninger som gjør at begge trives.

Anonymkode: a2e26...670

Jeg er mann med utpreget responsivt tenningsmønster.

Jeg tenker ekstremt sjeldent at jeg vil ha sex, ut av det blå. Jeg kan lett gå et år i et forhold uten at jeg tar noe initiativ.

Anonymkode: 01a3e...722

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er mann med utpreget responsivt tenningsmønster.

Jeg tenker ekstremt sjeldent at jeg vil ha sex, ut av det blå. Jeg kan lett gå et år i et forhold uten at jeg tar noe initiativ.

Anonymkode: 01a3e...722

Jeg vil kalle det ekstremt ja. 

Jeg har med årene fått lavere libido, og gått mer i retning responsiv. Men så lenge det er en partner der, som vil være inntil meg i sofaen og senga, eller kysser meg på høylys dag, så setter det meg i gang såpass at jeg kan ta videre initiativ. Bare å se at hun svinser forbi, kan være nok. 

Anonymkode: 41075...1a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nygifte og forelsket men irriterende at han kun vil ha sex med meg når JEG først har hintet eller spurt? Han tar kun initiativ når han er full eller det har gått en god stund uten at vi har hatt sex. Jeg vil også bli forført? Han er klar med en gang om han han vet jeg vil fordi jeg har sagt det så er ikke problem med tenningen, men virker som at han ikke har samme hunger eller ikke kommer på sex selv? Normalt?? Å Ja Jeg har sagt i fra om det, men han sier bare at det er så mye annet å tenke på i hode (jobber ekstremt mye) så kommer ikke som første tanke hos han slik som det gjør hele tiden hos meg. 

Blir faktisk lei meg

Snakk med han om hvordan dere kan jobbe sammen for å bedre dette. Dere er tross alt nygifte, dere har fortsatt tre - fem år før lite sex skulle være et tema, og da er det jo etter tradisjonen han som skulle klaget 🙄😅 

Nei, fra spøk til revolver. Sett dere ned i en ikkeseksuell setting, snakk om det, prøv å finn ut om han er av den nevnte responsive typen. Eventuelt går det an å følge det opp med legen. En samlivsterapeut/sexolog er heller ikke det dummeste, om ikke annet enn så at du kanskje får noen svar som kan gjøre det lettere for deg å ha høyere drive enn mannen din, dere er jo nygifte og skal ha et langt og lykkelig samliv på alle måter så bedre å gjøre en innsats nå enn å la det skure og gå til utfordringen blir alt for stor.

Anonymkode: 6d8b2...b97

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gifte seg før du vurderte om du kunne leve med greiene hans?

Personlig hadde jeg aldri orket et liv med en mann med lavt libido eller lite seksuelt initativ i. Det får meg bare til å føle meg for usikker, maskulin og overseksuell.

Anonymkode: 781a8...34a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor gifte seg før du vurderte om du kunne leve med greiene hans?

Personlig hadde jeg aldri orket et liv med en mann med lavt libido eller lite seksuelt initativ i. Det får meg bare til å føle meg for usikker, maskulin og overseksuell.

Anonymkode: 781a8...34a

Jeg har giftet meg med han fordi jeg elsker han og vi har utrolig mye og deilig sex! Skriver her for å få råd, ikke shame fordi et problem dukker opp i ekteskapet 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har giftet meg med han fordi jeg elsker han og vi har utrolig mye og deilig sex! Skriver her for å få råd, ikke shame fordi et problem dukker opp i ekteskapet 

Så han var ikke slik før dere giftet dere?

Anonymkode: bafe8...82e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Blir faktisk lei meg

Har du avvist han før? Kanskje det er det han tenker på. At han heller viser deg respekt og vil unngå avvisning?

Anonymkode: 69df7...4c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du avvist han før? Kanskje det er det han tenker på. At han heller viser deg respekt og vil unngå avvisning?

Som mann kan jeg bekrefte at gjentagende avvisning vil påvirke hvor mye man prøver seg. Avvisning i blant er ikke krise, men i forhold der jeg har blitt avvist flere ganger på rad, så gidder jeg ikke mer, det er vondt, og man vil beskytte seg mot skuffelser, og ønsker heller ikke hun skal føle seg presset, da er det opp til henne å gi tegn til når hun ønsker å få på plass sexlivet igjen 

Anonymkode: 74ea2...542

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest ufiltrert
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Anonymkode: 69df7...4c1

Samme tenkte jeg.

og har det vært mer enn en gang så har han tilpasset seg det. Om det er så så er forholdet egentlig fucka allerede.

Skrevet

Her tror jeg du må ta mer ansvar i hjemmet sånn at han får mer overskudd.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har også responsiv lyst. Mulig han bare er slik, men kan også komme av at han veldig ung hadde langvarig forhold til kvinne som reagerte veldig negativt på at han tok initiativ. Sex var bare ok på hennes initiativ. Han har også en slags varhet i forhold til å være en slik mann som kvinner snakker negativt om, som maser og presser seg til sex, og ikke forstår at sex alltid skal være ønsket av og deilig for begge. Å ha sex med en kvinne som ikke ønsker sex er motbydelig i hans øyne. 

Totalen er derfor at han har responsiv lyst, men siden jeg opp gjennom årene har vist tydelig at jeg setter pris på at han flørter og koser med meg med på småfrekke seksuelle måter, og jeg har lært meg å være oppmerksom på hans kåte hint, og å oppmuntre dem, så får jeg også følelsen av å bli forført. Det har imidlertid tatt litt tid og forståelse for hvordan han fungerer. Ikke minst respekt for at slik er han, og erkjennelse av at det ikke er det verste man kan leve med,  for mas, press, pliktsex og furting over at han ikke "får" sex skjer ikke, og det hadde vært verre. Jeg har ikke problemer med å ta direkte initiativ, eller å flørte med ham på måter som viser ham at jeg er lysten. Da tar han gjerne initiativ. Jeg må bare pirre ham i gang litt. 

Anonymkode: e80cf...247

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro årsaken er dårlig selvbilde, redd for å "trenge seg på" uten å være trygg på at du har lyst på han.

Anonymkode: 579c3...108

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil tro årsaken er dårlig selvbilde, redd for å "trenge seg på" uten å være trygg på at du har lyst på han.

Anonymkode: 579c3...108

Redd for å trenge seg på uten å være trygg på at kvinnen har lyst trenger da ikke bunne i dårlig selvfølelse. Jeg som skrev om min mann i innlegget over ditt har en mann med svært god selvfølelse. Det er jo ikke akkurat redsel heller, mer respekt og varsomhet i forhold til å ikke ville være en slik mann som man jevnlig hører og leser om, som ikke respekterer grenser og/eller ikke har god forståelse for at sex er noe som skal holdes positivt for begge parter. 

Anonymkode: e80cf...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...