Gå til innhold

Bli kvitt negative tanker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har snakket stygt til meg selv i 40 år. Det er ikke noe jeg gjør bevisst, det er nesten som om det negative er fakta for meg og jeg bare bekrefter alt med tankene. Om jeg prøver å tenke mer positivt så dukker tanken "Hvem tror du at du er?" opp.

Jeg har gått til psykolog så mange ganger over så mange år, men de får jo ikke til å endre tankene mine, det må jeg gjøre selv. Og det føles så uoverkommelig ut å overbevise meg selv om at jeg er bra nok. Hvordan gjør man det egentlig? Har aldri hatt noen som har vært glad i meg, utenom barnet mitt. 

Noen som har lyktes med å endre det etter mange år med å tråkke seg selv ned? 

Anonymkode: 70911...0bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å kjære deg, har lyst å gi deg en god styrke klem ❤️ det er noe av det vanskeligste et menneske gjør, og forandre tankemønster/dårlige vaner. Det er dessverre ingen quick fix . Men det et fullt mulig, og husk at det er aldri for sent. Si til deg selv i speilet minst 3 ganger for dagen at du er god nok, og at du er verdt å elske ❤️ Du skal faktisk tro at du er noe! Vet du hvorfor disse tankene kommer? Er det vanskelig barndom? Mobbing eller vanskelige forhold? 

Anonymkode: 1076d...b33

• Hjerte 2
Skrevet

Kan skrive ned i ei notat bok tre positive ting om deg selv hver dag. Så får du litt balanse. For det er positive ting med deg også 🙂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å kjære deg, har lyst å gi deg en god styrke klem ❤️ det er noe av det vanskeligste et menneske gjør, og forandre tankemønster/dårlige vaner. Det er dessverre ingen quick fix . Men det et fullt mulig, og husk at det er aldri for sent. Si til deg selv i speilet minst 3 ganger for dagen at du er god nok, og at du er verdt å elske ❤️ Du skal faktisk tro at du er noe! Vet du hvorfor disse tankene kommer? Er det vanskelig barndom? Mobbing eller vanskelige forhold? 

Anonymkode: 1076d...b33

Takk ❤️ 

Langt liv med mobbing, lite omsorg fra foreldre og psykisk mishandling i flere samboerforhold. Jeg har liksom blitt fortalt i nesten 40 år at jeg ikke er verdt noe, så det er blitt en slags sannhet for meg. Og det blir bare mer og mer hemmende for meg i livet, og jeg kan rett og slett ikke ha det sånn resten av livet. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare å overbevise meg selv om at jeg er bra nok når jeg egentlig ikke tror på det selv 😅

-TS

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (1 minutt siden):

Kan skrive ned i ei notat bok tre positive ting om deg selv hver dag. Så får du litt balanse. For det er positive ting med deg også 🙂

Tusen takk for fint råd 😊 Jeg har dessverre prøvd uten å komme på noe over lengre tid 🙈 Akkurat det hjalp meg for 20 år siden da jeg hadde samme problemet, men det har dessverre vært mye som har dratt meg enda mer ned siden da. Men jeg skal prøve litt til, det kan hende jeg kommer på noe etter hvert 😊

-TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for fint råd 😊 Jeg har dessverre prøvd uten å komme på noe over lengre tid 🙈 Akkurat det hjalp meg for 20 år siden da jeg hadde samme problemet, men det har dessverre vært mye som har dratt meg enda mer ned siden da. Men jeg skal prøve litt til, det kan hende jeg kommer på noe etter hvert 😊

-TS

Ja, det er ikke så enkekt i begynnelsen, men så blir man bedre til å øyne det bra 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...