AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Har begynt på metformin mot insulinresistens. Jeg føler jeg har er mye mindre søtsug enn jeg hadde før, og at jeg blir fortere mett når jeg spiser. Er det noen andre som har opplevd det samme, eller virker ikke metformin på den måten? Anonymkode: fd287...e31
Gjest Chroma Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Jeg begynte på det for noen mnd siden. Gikk fort ned i vekt i begynnelsen, mest fordi jeg ble kvalm og dårlig i magen, men nå har det stoppet helt opp og søtsuget er begynt å komme tilbake. Skal høre om jeg kan øke dosen.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Jeg har god erfaring med metformin for vektnedgang. Jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke kan få det isteden for wegovy, når metformin er mye billigere og begge er diabetesmedisin. Anonymkode: bb6b8...e81 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 Jeg fikk ikke mindre søtsug men ble helt ekstremt dårlig og kvalm hvis jeg spiste hakket for mye sukker/fett, så fungerte indirekte slik. Men gikk ikke ned før jeg fastet. Å «bare» ta metformin i seg selv gjorde ikke at jeg gikk ned i vekt. Anonymkode: 22ee1...512
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 Tanten min med insulinresistens gikk ned 20+ kg på ett år med metformin. Da endret hun ikke kosthold fra det "slankekostholdet" hun hadde fra før, som ikke ga resultater. Anonymkode: 93633...91c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #6 Skrevet 14. juni 2023 Jeg gikk på metformin ett år før jeg begynte på Ozempic (har diabetes 2), gikk ikke ned en eneste kilo på Metformin. Anonymkode: 14d23...3b5
Bøtteballetten Skrevet 14. juni 2023 #8 Skrevet 14. juni 2023 Jeg har brukt Metformin i 6 år og ikke hatt noen vektnedgang pga den. Vektnedgangen kom når jeg startet på Ozempic.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #9 Skrevet 14. juni 2023 Gikk ned ingenting, gikk opp 2 kg på et halvt år🙈 Ble helt vanvittig dårlig i magen (diaré), og fikk skjelvinger, hjernetåke og svimmelhet veldig raskt etter måltid (har ikke diabetes), men fikk «føling». Anonymkode: dc981...aa6
Ugresset Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 Bruker metformin mot pcos og gikk ned ganske mye i starten fordi jeg ble så kvalm av de. Etter det stabiliserte det seg og jeg merker ikke noe til de annet enn at jeg kan bli dårlig i magen av for mye karbohydrater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå