Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal ta MR i morgen, aldri gjort det før. Skal ta kun av albuen på ene armen, ligger jeg fortsatt med hele kroppen inni maskin? Og hvor lang tid tar det? Redd for å få panikk hvis jeg blir liggende trangt, har hørt fra flere at den maskinen er så trang og ubehagelig. Gruer meg!

Anonymkode: 87132...587

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor starter du samme tråden to ganger?

Anonymkode: 90681...4e0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Du får på deg øreklokker og støtte under knærne og et pledd hvis du ønsker slik at du ligger godt. Ta eventuelt med deg sovemaske slik at du ikke ser noe. Da tror jeg du kommer til å klare å slappe av, det pleier iallfall jeg☺️

Anonymkode: 9d079...e6d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor starter du samme tråden to ganger?

Fordi jeg postet den første tråden på feil plass. Beklager hvis det var et problem for deg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg postet den første tråden på feil plass. Beklager hvis det var et problem for deg

Det er ok. Men du kunne jo bare ha bumpet den tråden :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke trangt. Du får en knapp med deg som du kan trykke på om du trenger å komme ut… 

Jeg pleier å lukke øynene og drømme meg helt bort , noen ganger har jeg sovna litt 😅

Anonymkode: 10cf4...000

Skrevet

Jeg klarte meg helt uten problemer de første gangene jeg tok MR, spesielt når jeg var yngre, men etter hvert som jeg ble eldre, og tok mange MR i løpet av ett år, så ble det verre og verre. Sist gang jeg forsøkte så knakk jeg bokstavlig talt sammen før jeg en gang kom meg over dørstokken og inn på rommet hvor maskinen stod. Nå tar jeg kun MR i åpen maskin. Har heldigvis privat helseforsikring, og en klinikk i nærheten som har det tilgjengelig uten ventetid.

Jeg aner ikke hvordan de tar av albuen, om den skal være strak eller ikke, men jeg vil tippe du må inn i maskinen med overkroppen, med armen ned langs siden. Mulig du eventuelt kan få ta den med beina inn først, slik at hodet kanskje ikke behøver å gå helt inn? Spør de når du kommer, så kan de eventuelt tilrettelegge om det lar seg gjøre.

Men om det er noen trøst så er det ufarlig. Ja, det er trangt, og det bråker noe infernalsk, men det er ufarlig.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Wally Wanderlust skrev (4 minutter siden):

Jeg klarte meg helt uten problemer de første gangene jeg tok MR, spesielt når jeg var yngre, men etter hvert som jeg ble eldre, og tok mange MR i løpet av ett år, så ble det verre og verre. Sist gang jeg forsøkte så knakk jeg bokstavlig talt sammen før jeg en gang kom meg over dørstokken og inn på rommet hvor maskinen stod. Nå tar jeg kun MR i åpen maskin. Har heldigvis privat helseforsikring, og en klinikk i nærheten som har det tilgjengelig uten ventetid.

Jeg aner ikke hvordan de tar av albuen, om den skal være strak eller ikke, men jeg vil tippe du må inn i maskinen med overkroppen, med armen ned langs siden. Mulig du eventuelt kan få ta den med beina inn først, slik at hodet kanskje ikke behøver å gå helt inn? Spør de når du kommer, så kan de eventuelt tilrettelegge om det lar seg gjøre.

Men om det er noen trøst så er det ufarlig. Ja, det er trangt, og det bråker noe infernalsk, men det er ufarlig.

Hvordan fungerer åpen MR? Har aldri hørt om. Jeg klarte ikke gjennomføre MR sist, hadde kanskje klart det om jeg ikke måtte inn i røret.

Anonymkode: ee00e...88c

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan fungerer åpen MR? Har aldri hørt om. Jeg klarte ikke gjennomføre MR sist, hadde kanskje klart det om jeg ikke måtte inn i røret.

Anonymkode: ee00e...88c

resonancia-magnetica-en-denia-rema.jpg

Den ser omtrent sånn ut, men så vidt jeg vet finnes det ingen slike i Norge, hverken offentlig eller privat.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt MR av albue/overarm to ganger, og følte jeg måtte veldig langt inn i maskinen, med hodet først.  Det som opplevdes som verst for meg var ikke trangheten på sidene (jo, det var smått om plassen der også, jeg er ikke av de slankeste), men hvor tett opp til "taket" det var.  Lyden plagde meg ikke så mye.  Jeg har klaustrofobi, da.

Det hjalp litt å forsøkte å holde litt styr på tiden.  Den andre gangen spurte jeg hvor lang tid de trodde det ville ta, og fikk et anslag (som stemte ganske bra).

Anonymkode: 00842...d0e

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare oppdatere at jeg er ferdig i MR og det gikk veldig bra! For meg som kun skulle sjekke albuen tok det 10 minutt, det bråkte forferdelig og det syns jeg var litt ekkelt. Ellers opplevdes det ikke som særlig trangt, trodde det skulle bli mye verre. Skal sies at denne maskinen var helt ny og hadde en åpning på 70 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...