Gå til innhold

Hvor ofte gir kollegaer av motsatt kjønn dere komplimenter på utseendet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte gir/får dere komplimenter på utseendet av det motsatte kjønn (nå tenker jeg heterofile) på arbeidsplassen? 
Da mener jeg ikke slibrige kommentarer, mer; 

F.eks «så fin er!», «så fin du er i dag!», «du er flott», «så fin kjole!» osv? 
får dere åpenbare blikk på kroppen deres også da? 

Anonymkode: 2eead...331

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjelden, heldigvis. Noe annet hadde bare vært kleint.

For å snu det - hvor ofte gir du som kvinne menn komplimenter om deres utseende på arbeidsplassen?

Anonymkode: c24d3...176

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd. 

Anonymkode: f696a...803

• Liker 1
Skrevet

Før me too fikk jeg ofte komplimenter på utseende og klær fra menn på jobb, nå får jeg ingen og slik skal det være, tenker jeg. Ros for god jobb der i mot, er fint.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sjelden, heldigvis. Noe annet hadde bare vært kleint.

For å snu det - hvor ofte gir du som kvinne menn komplimenter om deres utseende på arbeidsplassen?

Jeg gjør det ikke, men har et par mannlige kollegaer som gir meg det med jevne mellomrom… jeg kan eventuelt si «i like så». Jeg kan eventuelt også komplimentere en kul skjorte, men ikke si at de er fine/flotte/pene…

TS

AnonymBruker
Skrevet

For ofte 🙄

Anonymkode: d216c...71d

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg heldigvis aldri opplevd. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg gjør det ikke, men har et par mannlige kollegaer som gir meg det med jevne mellomrom… jeg kan eventuelt si «i like så». Jeg kan eventuelt også komplimentere en kul skjorte, men ikke si at de er fine/flotte/pene…

TS

Jeg får noen ganger komplimenter på jobben min, det betyr mye mer.

Skrevet (endret)

Hehe jeg pleier ikke å få høre komplimenter på utseende av det motsatte kjønn på jobben. Jeg er glad for at jeg slipper å høre det. Jeg er tross alt 46 år. De fleste av mannlige kollegaer er veldig unge. Jeg får derimot komplimenter for jobben som jeg gjør. 

Endret av Eloise12345
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får høre mye at jeg er slank over alt hvor jeg går. Jeg vet ikke helt hvorfor, og aner ikke om det er et kompliment. Har også hørt to stykker snakke om det npr de trodde jeg ikke hørte  Noen sier det ut av det blå, andre ganger får jeg beskjed om at jeg godt burde spise mer i lunsjen. Da spør jeg om de sier jeg burde spise mer fordi de mener jeg er for tynn (for å gjøre dem forlegen - jeg er godt innenfor normal BMI, og består alltid bedriftens årlige helsesjekk med beskjed om at jeg hsr idealvekt), og da sier de at jeg er "passe slank".

Det er enerverende med disse kommentarene men heldigvis bryr det meg midt i **** hva de mener om kroppen min. Jeg skulle helst sett at de ikke hadde en mening om saken den ene eller andre veien, men jeg forstår jo at verden ikke er sånn.

Anonymkode: 5453f...59c

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt "så fin du var på håret" en gang eller to hvis jeg har gjort noe uvanlig med håret, likt som jeg av og til sier til kollegene mine at de er fine på håret hvis jeg ser de har vært hos frisøren. Ellers ikke noe jeg kommer på som går på utseende.

Får derimot ofte høre at jeg er flink i jobben, smart, dyktig, osv.

Anonymkode: ee6bc...0fe

AnonymBruker
Skrevet

3 mannlige kollegaer som har sagt du er fin ut og ser bra ut.p😊

Anonymkode: 537c5...cb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte gir/får dere komplimenter på utseendet av det motsatte kjønn (nå tenker jeg heterofile) på arbeidsplassen? 
Da mener jeg ikke slibrige kommentarer, mer; 

F.eks «så fin er!», «så fin du er i dag!», «du er flott», «så fin kjole!» osv? 
får dere åpenbare blikk på kroppen deres også da? 

Synes du sa «ikke slibrige»…?

Anonymkode: 5fc98...eb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre fått veldig mange komplimenter fra mannlige kolleger.. Jeg synes ikke noe om det. Blir bare kleint at jeg vet at de synes jeg er pen. 

Anonymkode: dec34...83a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i et mannsdominert yrke og det jeg får høre av kommentarer om utseende, er om det er trange steder vi skal jobbe, så kan jeg smette inn der, eller at jeg må spise flere boller(hvis de har kjøpt det) for å legge på meg😅 klippet håret mitt skulderkort fra laaaangt og ingen så det😂 

Ellers får jeg kommentarer om jobben jeg gjør og humøret mitt, og det er helt topp for det gjør jeg tilbake til dem også!

Anonymkode: e6e1f...bbe

Skrevet

Får komplimenter, og gir komplimenter. Det må ikke være seksuelt ment med en gang noen gir komplimenter. Noen er jo nære venner også, og kan fint si at jeg skal gå først opp trappa når jeg har den buksa 😛 det lever jeg fint med, passer på å si det samme når det passer. De som ikke er helt der kan jeg likevel kommentere at de har fine klær, frisyre osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri, det ville jeg tenkt var upassende uansett hvor uskyldig det er. 

Anonymkode: 2e330...27b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra kunder; for ofte. Fra kolleger nær sagt aldri, heldigvis, men var jo hyggelig da en bemerket at jeg var flott da vi skulle på jobbmiddag og han en ekstremt sjelden gang så meg uten uniform/jobbtøy. Noen menn evner å gi komplimenter på en slik måte at det utelukkende er hyggelig fordi det sies på en slags nøytral måte de like gjerne kunne brukt ovenfor en mannlig kollega, men enkelte bare er ubehagelig drøye.

Anonymkode: 2f3d4...f03

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå snakker jeg om kollegaer og ikke kunder, men... aldri. Redd for at det skal bli opplevd som trakassering... selv om det ville kun ha vært positivt ment, men holder jeg meg nøytral til kollegaer og kundene.

Arbeidsplass er ikke et sted man gir hverandre komplimenter av den typen. Det gjør man på fritiden. Man kan gjerne gi ros for at man har vært flink, men utseendet holder man seg unna. Det skal være et trygg og fin plass for alle sammen uten at andre kollegaer skal være redd eller bekymret å kunne omgås hverandre.

Endret av Intervence
AnonymBruker
Skrevet
Intervence skrev (12 minutter siden):

Nå snakker jeg om kollegaer og ikke kunder, men... aldri. Redd for at det skal bli opplevd som trakassering... selv om det ville kun ha vært positivt ment, men holder jeg meg nøytral til kollegaer og kundene.

Arbeidsplass er ikke et sted man gir hverandre komplimenter av den typen. Det gjør man på fritiden. Man kan gjerne gi ros for at man har vært flink, men utseendet holder man seg unna. Det skal være et trygg og fin plass for alle sammen uten at andre kollegaer skal være redd eller bekymret å kunne omgås hverandre.

Den type tilbakemeldinger får jeg ofte. Utseendet, aldri i jobbsammenheng. 

Kjenner jeg blir ekstra takknemlig for arbeidsplassen min når jeg leser denne typen tråder. 

Anonymkode: 2e330...27b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...