Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en typisk kandidat som nyter litt for godt av velferdsgodene og som helst gjør det så lenge som mulig. 
Hvis du virkelig ville ha jobb så hadde det nok ikke vært så stort problem, de fleste får seg jobb i dag om man er litt på. Her lukter det latskap lang vei. DET er grunnen til at du ikke har jobb…jobber er det nok av, må folk slutte å være så kravstore….

Anonymkode: 2d1a3...932

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg arbeidet på midlertidig kontrakt 100%. Ved siden av studerte jeg 100% nettstudie. Når kontrakten utløp søkte jeg om dagpenger, fikk avslag siden jeg studerte, og fikk kun omgjøring på avslag om jeg sendte inn bekreftelse på at jeg hadde sagt fra meg studieplassen. Det ble ikke nevnt engang at en kunne studere 50%. Valgte å leve på oppsparte midler ettersom studiet jeg gikk ga meg flere jobbmuligheter.

Anonymkode: 79b87...f22

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Du høres ut som en typisk kandidat som nyter litt for godt av velferdsgodene og som helst gjør det så lenge som mulig. 
Hvis du virkelig ville ha jobb så hadde det nok ikke vært så stort problem, de fleste får seg jobb i dag om man er litt på. Her lukter det latskap lang vei. DET er grunnen til at du ikke har jobb…jobber er det nok av, må folk slutte å være så kravstore….

At det var sa du?? 
Grunnen er at jeg (kort fortalt) gjorde som mannen ville, altså flyttet i fjor fra storbyen fordi han ville nærmere familiene våres. Han fikk fast stiling i ny jobb, jeg har gått i mammapermisjon til nå (mars) og håpte at dette med jobb skulle løse seg greiere enn det har gjort, men her var jeg rett og slett litt for optimistisk. Har en mastergrad som jeg tydeligvis ikke får brukt her fordi jeg bor i gokk og jeg er overkvalifisert for stillingene (i følge de når jeg har ringt og spurt da jeg ikke hører fra de). 
Derfor begynner jeg nå å vurdere omskolering selv om det sitter laaangt inne å skulle gjennom enda et nytt studieløp når jeg allerede har en mastergrad  fra før. 
Feilen var vel å flytte fra Oslo i utgangspunktet😏 Så ikke kom her å lir ut av deg antagelser om latskap og å "ikke være nok på". 
Overrasket over hvor mange spydige svar man får her. Hadde hørt "rykter" om det, og jaggu stemte det. KG er ikke en plass jeg gidder å henvende meg til igjen hvertfall. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke få dagpenger mens du studerer, nei. Men du har rett på studielån:) 

Anonymkode: 54730...c54

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...