AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Leste ei på Reddit skrev det var en form for mental voldtekt når en mann manipulerer en kvinne for sex, da hun aldri ville gitt samtykke til sex om hun visste han forfalsket personlighet og intensjoner. Det gikk opp et lys for meg, og jeg er egentlig ganske enig når jeg ser hvordan andre venninner har slitt voldsomt i etterkant når de har blitt bedratt på den måten, angret og følt skam når mannen viser en endret og kald side etter sex. Spesielt de som har slitt med angst eller vært utsatt for overgrep osv. Og jeg har selv følt på denne fryktelig vonde følelsen. Flere som har tenkt over dette? Anonymkode: 1518d...5b0 7 1 2
herzeleid Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Ja det har slått meg flere ganger at det nok er betraktelig vanligere og vondere for kvinner generelt å bli "brukt" for sex, og selv om det nok ofte ikke er snakk om direkte løgn er nok kvinner i større grad enn menn avhengige av en illusjon om at den lettvinte relasjonen er noe annet enn den er. Når virkeligheten treffer er nok det vanskelig for ganske mange. Jeg er litt redd vi i dag er for lite åpne om at kvinners seksualitet gjerne er ganske ulik menns, og i for stor grad betrakter menns seksualitet som normen, som "frigjorte" kvinner skal passe inn i. Dette selv om vi vet at de aller færreste kvinner velger et særlig utsvevende sexliv med tanke på antall partnere. Dermed er det nok en viss risiko for at forsøkene på å normalisere mer utsvevende adferd først og fremst påvirker sårbare kvinner, som i en søken etter bekreftelse eller kjærlighet ender opp med å få det enda verre med seg selv når de bryter med egne grenser og føler seg utnyttet. Sagt litt flåsete virker det nesten som dagens kultur "groomer" sårbare kvinner til en adferd de ikke nødvendigvis egentlig trives med, og for menn som ikke vil kvinnenes beste. Selv om dette er langt unna voldtekt kan det nok likevel være svært traumatisk. 15 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Det tror jeg de fleste kvinner har kjent på, der dette bidrar til at mange kvinner velger menn helt bort. Bedre å være alene enn å bare være bra nok til sex. Anonymkode: 39a85...ea7 6 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Hvem er flinkest til å manipulere? Jeg vil si kvinner. Anonymkode: a3d0b...886 12
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Synes virkelig menn skal være ærlige på at de bare er ute etter sex. De fleste klarer jeg og gjennomskue, og jeg venter ganske mange dater før jeg har sex. Men noen er flinke til å lyve, og holder ut lenge, så jeg har blitt lurt. Jeg har ikke vært på date med en mann på 5 år nå. Anonymkode: 36479...06a 7 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Vil tro det er mye mørketall på det, ja Anonymkode: c5835...754 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 14 minutter siden, herzeleid said: Ja det har slått meg flere ganger at det nok er betraktelig vanligere og vondere for kvinner generelt å bli "brukt" for sex, og selv om det nok ofte ikke er snakk om direkte løgn er nok kvinner i større grad enn menn avhengige av en illusjon om at den lettvinte relasjonen er noe annet enn den er. Når virkeligheten treffer er nok det vanskelig for ganske mange. Jeg er litt redd vi i dag er for lite åpne om at kvinners seksualitet gjerne er ganske ulik menns, og i for stor grad betrakter menns seksualitet som normen, som "frigjorte" kvinner skal passe inn i. Dette selv om vi vet at de aller færreste kvinner velger et særlig utsvevende sexliv med tanke på antall partnere. Dermed er det nok en viss risiko for at forsøkene på å normalisere mer utsvevende adferd først og fremst påvirker sårbare kvinner, som i en søken etter bekreftelse eller kjærlighet ender opp med å få det enda verre med seg selv når de bryter med egne grenser og føler seg utnyttet. Sagt litt flåsete virker det nesten som dagens kultur "groomer" sårbare kvinner til en adferd de ikke nødvendigvis egentlig trives med, og for menn som ikke vil kvinnenes beste. Selv om dette er langt unna voldtekt kan det nok likevel være svært traumatisk. Enig med mye her, takk for bidrag Anonymkode: 1518d...5b0
Nowayback Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Bli smartere, så slipper man å bli manipulert. 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leste ei på Reddit skrev det var en form for mental voldtekt når en mann manipulerer en kvinne for sex, da hun aldri ville gitt samtykke til sex om hun visste han forfalsket personlighet og intensjoner. Det syns jeg er en veldig god beskrivelse. Det er snakk om menn som speiler personligheten og interessene til kvinnen, som skaper en falsk "sjelevenn connection", påstår at han vil noe seriøst, at han kan se for seg et forhold sammen, at han aldri ligger med noen han ikke har følelser for, oppfører seg som en gentleman man blir smigret av. Man blir lurt trill rundt av det som er kalkulert oppførsel og løgner for å få seg noe, de spiller på følelsene og får en til å åpne seg og bli sårbar og deretter dele kroppen og sjelen sin. Bare for at de skal få krysse av et nummer til på lista, godte seg og ghoste/dumpe eller fortsette å bruke damen for sex og oppføre seg manipulerende og dårlig med påfølgende smiger og nye løgner. Det er forferdelig vondt. Det fucker med følelsene og tilliten man har til andre, det gjør at man ikke tør å være sårbar igjen og går mange år rundt som en kald isdronning og går glipp av god kjærlighet, og det fører til at man får dårlig forhold til kroppen sin og egen seksualitet og store komplekser. For hvorfor var man ikke bra nok for noe mer? Hvorfor ble man valgt ut til å bli manipulert og brukt? Er man sett på som dum? Stygg? Verdiløs? ER man dum, stygg, verdiløs? Det er veldig fort gjort å tenke istedet for å rette fokus på at mannen var dusten, for det er vanskelig å gå videre med en gang og glemme alt sammen når man har blitt lurt til å få følelser og dele kroppen sin. Anonymkode: 8190b...ada 4 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Synes virkelig menn skal være ærlige på at de bare er ute etter sex. De fleste klarer jeg og gjennomskue, og jeg venter ganske mange dater før jeg har sex. Men noen er flinke til å lyve, og holder ut lenge, så jeg har blitt lurt. Jeg har ikke vært på date med en mann på 5 år nå. Anonymkode: 36479...06a Samme, de jeg og mine venninner har blitt mest skadet av er ikke de åpenbare fuckboysa men de som virkelig var en ulv i fåreklær på høyst manipulerende nivå, sånn at det er et sjokk når man har sett endringen etter sex. Man vrenger seg i anger på at man lå med vedkommende. Vet ikke om jeg noen gang klarer å date igjen. Menn som har vært mer gjennomsiktig og flørtepuser har jeg ingen dårlige erfaringer med, da kan man velge selv om dette er noe man ønsker eller ikke. Men det ryster sjelen når man innser at man er lurt og utnyttet på det groveste Anonymkode: 1518d...5b0 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 Det er jo kresen-femcels som driver og ligger med menn de ikke har sjans på som sutrer over dette. Som mener de har krav på kjekke menn, uten å være tilsvarende pen selv Anonymkode: 5adcd...fe2 5 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 DelvisPresley skrev (1 minutt siden): Bli smartere, så slipper man å bli manipulert. Å bli manipulert har ingenting med IQ eller EQ å gjøre. Selv professorer som holder foredrag verden over har blitt ofre for kjærlighetsscam og manipulering. Spar deg for sånne kommentarer som bare skaper enda mer fordommer mot damer som "dumme" og enda mer skam og internalisert selvhat hos de som er ofre for mestermanipulatorer. Anonymkode: 8190b...ada 12 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #13 Skrevet 13. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det syns jeg er en veldig god beskrivelse. Det er snakk om menn som speiler personligheten og interessene til kvinnen, som skaper en falsk "sjelevenn connection", påstår at han vil noe seriøst, at han kan se for seg et forhold sammen, at han aldri ligger med noen han ikke har følelser for, oppfører seg som en gentleman man blir smigret av. Man blir lurt trill rundt av det som er kalkulert oppførsel og løgner for å få seg noe, de spiller på følelsene og får en til å åpne seg og bli sårbar og deretter dele kroppen og sjelen sin. Bare for at de skal få krysse av et nummer til på lista, godte seg og ghoste/dumpe eller fortsette å bruke damen for sex og oppføre seg manipulerende og dårlig med påfølgende smiger og nye løgner. Det er forferdelig vondt. Det fucker med følelsene og tilliten man har til andre, det gjør at man ikke tør å være sårbar igjen og går mange år rundt som en kald isdronning og går glipp av god kjærlighet, og det fører til at man får dårlig forhold til kroppen sin og egen seksualitet og store komplekser. For hvorfor var man ikke bra nok for noe mer? Hvorfor ble man valgt ut til å bli manipulert og brukt? Er man sett på som dum? Stygg? Verdiløs? ER man dum, stygg, verdiløs? Det er veldig fort gjort å tenke istedet for å rette fokus på at mannen var dusten, for det er vanskelig å gå videre med en gang og glemme alt sammen når man har blitt lurt til å få følelser og dele kroppen sin. Anonymkode: 8190b...ada Godt beskrevet. Kjenner meg veldig igjen 😔 Anonymkode: 1518d...5b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #14 Skrevet 13. juni 2023 Ikke degrader voldtekt, voldtekt er ikke å ha sex med en man angret på. Det er normalt å gjøre dårlige vurderinger og angre etterpå uten at det er voldtekt. Anonymkode: 732ea...981 7 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #15 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo kresen-femcels som driver og ligger med menn de ikke har sjans på som sutrer over dette. Som mener de har krav på kjekke menn, uten å være tilsvarende pen selv Anonymkode: 5adcd...fe2 Du, den erfaringen jeg har med sånt opplegg, var en kar langt under meg I "partnerverdi", han var for gammel, for dårlig utdanna, for fordrukken og i grunnen for lite pen, han var bare ....veldig god på å manipulere/skape avhengighet/male opp romantiske ønskedrømmer. Når jeg kom meg ut av det rare hektet der, traff jeg min nåværende, som på alle måter holder en høyere standard. Det er bare noe tullemenn sier for å gi damer dårlig selvtillit sånn at de selv ksn dra damer fra en liga eller to over seg selv. Anonymkode: fd1ad...18a 12 1
Flintis Skrevet 13. juni 2023 #16 Skrevet 13. juni 2023 Jeg tror det har noe å si med holdningen til sex. Har en sex fordi en ønsker å ha sex eller fordi kotymen krever det? Om en ønsker å ha sex så har en sex og da er det en bra opplevelse om sexen er bra. Er det ikke bra så ble det vel en frosk av denne prinsen. Da kan en gå videre. Om da kotymen krever det så blir det litt oi nå er det date nummer x nå er det sextid om vi skal fortsette å date så har de sex kanskje litt halvkaldt og det kan jo være fra begge sider og da ble det 2 frosker som møttes. Da går en naturlig nok videre. En trenger ikke føle seg sårbar av den grunn. Så moralen eller umoralen blir ha sex om du føler for dette. Ikke date i det uendelige om du ikke føler for å ha sex. 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #17 Skrevet 13. juni 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke degrader voldtekt, voldtekt er ikke å ha sex med en man angret på. Det er normalt å gjøre dårlige vurderinger og angre etterpå uten at det er voldtekt. Anonymkode: 732ea...981 Nei, derfor jeg la vekt på mental voldtekt, ville ikke sammenligne det med fysisk overgrep ❤️ Men syns ikke det er riktig å kalle det dårlige vurderinger når det er snakk om kalkulert manipulering som gjør at man tar avgjørelser man aldri ville tatt ellers Anonymkode: 1518d...5b0 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #18 Skrevet 13. juni 2023 Flintis skrev (15 minutter siden): Jeg tror det har noe å si med holdningen til sex. Har en sex fordi en ønsker å ha sex eller fordi kotymen krever det? Om en ønsker å ha sex så har en sex og da er det en bra opplevelse om sexen er bra. Er det ikke bra så ble det vel en frosk av denne prinsen. Da kan en gå videre. Om da kotymen krever det så blir det litt oi nå er det date nummer x nå er det sextid om vi skal fortsette å date så har de sex kanskje litt halvkaldt og det kan jo være fra begge sider og da ble det 2 frosker som møttes. Da går en naturlig nok videre. En trenger ikke føle seg sårbar av den grunn. Så moralen eller umoralen blir ha sex om du føler for dette. Ikke date i det uendelige om du ikke føler for å ha sex. Nei. Det handler om at den man har sex med og fått følelser for er en helt annen person enn han har spilt i skuespillet sitt og har helt andre intensjoner enn han har sagt. Hadde disse heller vært seg selv og sagt at de bare ville ha sex så hadde det vært som du sier, en bra opplevelse så lenge sexen var bra. Men når en person viser seg å ha løyet og spilt en helt annen person på utspekulert vis kun for å oppnå å få bruke og misbruke kroppen og følelsene og tilliten til noen så er det mye mer alvorlig enn hvordan du tror det er. Anonymkode: 8190b...ada 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #19 Skrevet 13. juni 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Du, den erfaringen jeg har med sånt opplegg, var en kar langt under meg I "partnerverdi", han var for gammel, for dårlig utdanna, for fordrukken og i grunnen for lite pen, han var bare ....veldig god på å manipulere/skape avhengighet/male opp romantiske ønskedrømmer. Når jeg kom meg ut av det rare hektet der, traff jeg min nåværende, som på alle måter holder en høyere standard. Det er bare noe tullemenn sier for å gi damer dårlig selvtillit sånn at de selv ksn dra damer fra en liga eller to over seg selv. Anonymkode: fd1ad...18a Broren min også har en kjæreste med lignende erfaring, hun er pen med dårlig selvtillit etter dårlige erfaringer. Broren min så bilde av en som hadde holdt på sånn med henne og sa til meg han ikke kunne forstå at en som så ut som et slags foster i ansiktet kunne få en så pen og grei dame. Han var virkelig ikke en pen eller kjekk mann, men dyktig på manipulering Anonymkode: 1518d...5b0 5 1
Macro Skrevet 13. juni 2023 #20 Skrevet 13. juni 2023 Som kvinne vil ikke ha slikt på meg. Mange kvinner er oppvokst med et dumt inntrykk av hvordan mann/kvinne-forhold er. Vi har hjerne vi også. Om noen kvinner velger å være dumme så er det et problem på individuelt nivå. Det er også mange av oss kvinner som har sex fordi vi vil ha sex. Vi blir aldri lurt, fordi vi spiller med åpne kort. 3 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå