Gå til innhold

Kan jo nesten ikke gjøre noe uten å få vondt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært en anspent/nevrotisk person, og det merkes på kroppen nå som jeg nærmer meg 40. Er stiv og vond i muskulaturen her og der. Men det største problemet er at det virker som jeg ikke kan trene noe uten å få vondt/skade. (Ikke bare stiv og støl.) Har hatt vondt i begge skuldrene nå i nesten 2 mnd. Vært hos fysio og fått øvelser jeg gjør omtrent daglig. Kanskje blitt litt bedre, men kjenner det enda, og noen ganger nedover den ene armen. Så fikk jeg helt plutselig vondt i ett kne, hatt i 2 uker, (nedsatt bevegelse, litt hovent, vondt å gå osv.) Har gjort øvelser fra fysio, men venter bare på å kunne henvises til mr. En øvelse fra fysio er å stå i planke, og løfte hver arm 5 ganger til siden, mens man vrir seg. Og nå var det ubehagelig i det ene håndleddet. Jeg blir så fortvilt. Jeg trenger virkelig å trene, men nå kan jeg jo ingenting. Noen som har vært borti lignende?

Anonymkode: 21f0d...d78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok alderen😀

Anonymkode: 178e6...314

AnonymBruker
Skrevet

Få hjelp til å tilpasse øvelsene så de ikke gjør vondt. Det er hele meningen med fysioterapi. Får du vondt i håndleddet av å legge vekten på en hånd i planke så skal du gjøre planke med begge hender. 

Anonymkode: fafb7...774

Skrevet

Kosthold kan hjelpe på slikt. Kutt ut korn (havre, hvete, rug, mais, ris etc), sukker, melk, og svin(betennelsefremmende) en periode, og se om det hjelper. Kroppen mister en del vann ved overgang på et ketogent kosthold, så bør tas tilskudd av magnesium, kalium og kalsium de to første ukene. Og lag det meste fra grunnen eller velg produkter med mest råvarer. Om du blir bedre i helsa og ønsker å innføre noen av matvarene du kutter, så kan du prøve deg fram etter et par mnd. Selv har jeg troen på å holde seg unna overnevnte matkilder 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...