Gå til innhold

Hånd-, fot- og munnsykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

førstegangsmamma her til ei tulle på 1,5 år som jeg nå tror muligens kan ha fått det som overskriften sier…

Hun har kviselignende blemmer på tungen, se bilde. Vil nesten ikke ta smokk, og har vegret seg for en del mat de siste dagene.

Har dog ikke noe utslett på hendene, men tror muligens det har begynt noe prikker under fotsålene på begge føtter, se bilde.

Ellers grei allmenntilstand.

Lurer på om noen kjenner igjen det de ser på bildene, og om det var hånd, fot og munnsykdom de hadde da?

87A8AD01-6302-40CE-8BAA-90E52BFB0627.jpeg

971C857D-0D05-4F4E-B606-95D2A75147DB.jpeg

Anonymkode: 4b3bc...a87

AnonymBruker
Skrevet

For oss var det feber en kveld og irritabilitet og lite spising et par dager for baby. 3 dager senere fikk jeg utslettet. 

Jeg visste ikke at baby hadde akkurat det, men bildene kan ligne.

Anonymkode: c5d24...92c

AnonymBruker
Skrevet

Ligner veldig på hvordan føttene til guttungen her så ut ved samme sykdom (og tunga). Ble aldri direkte blemmer under føttene, men masse sånne røde områder som det er på bildet. Ble sånn i henda også. Kun i munn det ble ordentlig blemmer 

Anonymkode: d40e9...b55

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for tilbakemeldinger! 

Kan legge til at velse tulla mi hadde feber på lørdag som var, og har vært veldig urolig/grinete på nattestid siden.

Nå er det vegring for mat og det dere ser på bildene. Slik som dere skriver så kan jo sykdommen arte seg veldig forskjellig fra person til person, hvor noen får stort utbrudd, mens andre nesten ikke vet at det er den sykdommen de har. 
Tenker jeg uansett sender en melding til lege imorgen for en konstatering.

Ift bgh; ville dere sendt barnet så lenge h*n går grei allmenntilstand? Er kun i munn det er blemmer nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS her. Takk for tilbakemeldinger! 

Kan legge til at velse tulla mi hadde feber på lørdag som var, og har vært veldig urolig/grinete på nattestid siden.

Nå er det vegring for mat og det dere ser på bildene. Slik som dere skriver så kan jo sykdommen arte seg veldig forskjellig fra person til person, hvor noen får stort utbrudd, mens andre nesten ikke vet at det er den sykdommen de har. 
Tenker jeg uansett sender en melding til lege imorgen for en konstatering.

Ift bgh; ville dere sendt barnet så lenge h*n går grei allmenntilstand? Er kun i munn det er blemmer nå.

Jobbet mange år i bhg, og hatt årlig slike utslett så det ligner ja. 

Bare å sende i bhg, men ville tenkt meg om to ganger barnet ditt nekter å spise. Da har hen lite å gjøre i barnehagen hvor det er full rulle hele dagen på tom mage. Da blir gjerne barnet sliten, slapp og grinete, og du er garantert en tlf fra bhg om dårlig allmenttilstand.

Men spiser barnet så send i vei :)

Anonymkode: 80047...f93

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.  

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...