Gå til innhold

Kristiansand - Danmark for dummies

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi (2 voksne, 2 barn + bil) skal en kort tur til Danmark og vi har bestilt ferje (Fjordline sin raske båt) Kristiansand - Hirtshals. Det står innsjekk minimum 60 min før. Hva innebærer egentlig innsjekk? Jeg har vært i Danmark og generelt kjørt mye ferjer som passasjer som ikke følger med, og da kan jeg bare huske at vi har bare kjørt gjennom et sjekkpunkt også stilt opp i en lang kø før vi får kjøre inn på båten. Er det noe mer hokus pokus enn det? Er det vanskelig å finne frem der? Vi har billetter og pass til alle + helsetrygdkort, må vi ha noe annet av papirer? 

Vi har cirka en times kjøring og båten har avgang 8:30, holder det å regne med å være der en time før eller pleier det å være mye kø til innsjekk? Vi reiser neste uke, så det ihvertfall er før den verste fellesferien. Hvordan er det andre veien - fra Hirtshals, lett å finne frem eller noe hokus pokus? 

Hvis noen har andre tips og triks til bilferie til Danmark med to barn (2 og 5) tar vi veldig gjerne i mot! Vi tar fossilbil i stedet for elbilen vår for vi har fått tips om at det er litt mer stress å finne lader i Danmark, kanskje er det andre lure tips eller ting vi bør vite! Vi vet ihvertfall at krona er håpløs og at alt er dyrere enn det virker😆

På forhånd takk fra småbarnsfamilie på.tur for første gang 😬

Anonymkode: 2530f...e36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Kristiansand. Det går fint å møte opp 1 time før avgang. Det er skiltet med Fjordline og bemannet innsjekk. Samme i Hirtshals. E39 ender på kaiområdet. Du kan ikke kjøre feil. 

Anonymkode: 81a92...25d

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor i Kristiansand. Det går fint å møte opp 1 time før avgang. Det er skiltet med Fjordline og bemannet innsjekk. Samme i Hirtshals. E39 ender på kaiområdet. Du kan ikke kjøre feil. 

Anonymkode: 81a92...25d

Takk for svar! Høres veldig greit ut! Bemannet innsjekk, betyr det at man kjører gjennom sånn luke? Man trenger ikke gå ut av bilen? :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Høres veldig greit ut! Bemannet innsjekk, betyr det at man kjører gjennom sånn luke? Man trenger ikke gå ut av bilen? :)

Det stemmer

Anonymkode: 4caf2...873

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er fjordcat dere skal ta så vær forberedt på en bumpy tur. Vi har sikkert vært litt uheldige men de gangene vi har benyttet oss at den båten så har folk ramlet fra side til side og den spysugeren har gått i et. 

Anonymkode: dd3e1...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...