Gå til innhold

Folk som henger seg opp i hvordan andre kler seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på de som henger seg oppi hvordan folk kler seg og tilogmed irriterer seg over det. Kan ikke folk få se ut som de vil?

Mange tråder om det her på kg har jeg sett noen ganger. Og jeg kjenner en del folk som er sånn i virkeligheten også.

Min mor er også sånn, hun er tilogmed irritert fordi kusinen min har svart og hvitt kjøkken, for det er jo ikke pent synes moren min. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Hvwr sin smak.

Anonymkode: e45b9...4e9

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det kan være provoserende med folk som kler seg veldig prangende for å vise seg frem. Har en idiot på jobben som kler seg i masse blomster og farger ofte, og det ser jo bare helt latterlig ut. Kan bli rimelig irritert av det!

Anonymkode: cfa18...7f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nekter å tro at hun kvinnelige kollegaen min med silikonpupper kler seg i tettsittende topper som viser brystvorter og halve puppene gjør det bare fordi det er hennes stil liksom. Anser det som 99.99% sikkert at hun gjør det for oppmerksomheten hun får. Da blir min tankegang at så lenge hun gjør det for oppmerksomhetens skyld, så fungerer det ikke slik at man kan si at skjønner ikke hvorfor folk bryr seg, når det er nettopp det personen søker. 

Anonymkode: a3371...290

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Skjønner at det kan være provoserende med folk som kler seg veldig prangende for å vise seg frem. Har en idiot på jobben som kler seg i masse blomster og farger ofte, og det ser jo bare helt latterlig ut. Kan bli rimelig irritert av det!

Godt vi er forskjellige! Jeg elsker det og skulle ønske jeg turte å gå sånn selv! Det er ikke for å vise seg frem men for å føle seg bra og glad med farger :)

Anonymkode: 14a26...0f7

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Provoserende faktisk? Er det provoserende fordi personen kler det? Fordi den får oppmerksomhet for klærne? Fordi du synes det er stilig, men ikke får det til selv? Du burde undersøke hva i deg selv som gjør at du finner andres klesstil så provoserende. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg nekter å tro at hun kvinnelige kollegaen min med silikonpupper kler seg i tettsittende topper som viser brystvorter og halve puppene gjør det bare fordi det er hennes stil liksom. Anser det som 99.99% sikkert at hun gjør det for oppmerksomheten hun får. Da blir min tankegang at så lenge hun gjør det for oppmerksomhetens skyld, så fungerer det ikke slik at man kan si at skjønner ikke hvorfor folk bryr seg, når det er nettopp det personen søker. 

Anonymkode: a3371...290

Stil og årsak til at man har stilen man har henger selvsagt sammen. Både ditt og den forrige personen sine innlegg handler jo i bunn og grunn om at deres kolleger kler seg i hva de føler seg komfortable i. Så kan heller en side-diskusjon være at det er leit at enkelte kvinner føler de må fremheve og utheve sine kvinnelige former for å føle seg bra. Men selvsagt er det stilen hennes. Av ulike årsaker så har hun opplevd at utseendet betyr så mye at dette har blitt hva hun føler seg komfortabel i. Akkurat som andre i baggy klær ønsker å skjule akkurat de samme tingene. Uansett årsak, så er det udiskutabelt stilen deres. 

Anonymkode: 6d89f...026

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Provoserende faktisk? Er det provoserende fordi personen kler det? Fordi den får oppmerksomhet for klærne? Fordi du synes det er stilig, men ikke får det til selv? Du burde undersøke hva i deg selv som gjør at du finner andres klesstil så provoserende. 

Dette er faktisk snakk om en mann på 30 år. Han går rundt i fargerike blomsterskjorter, dresser og alle mulige latterlige bekledninger. Han ser ut som en total idiot. Tydelig et mindreverdighetskompleks og behov for oppmerksomhet som gjør utslag. Må da være mulig å kle seg som vanlige voksne folk. Nei, jeg kjenner jeg blir forbannet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er faktisk snakk om en mann på 30 år. Han går rundt i fargerike blomsterskjorter, dresser og alle mulige latterlige bekledninger. Han ser ut som en total idiot. Tydelig et mindreverdighetskompleks og behov for oppmerksomhet som gjør utslag. Må da være mulig å kle seg som vanlige voksne folk. Nei, jeg kjenner jeg blir forbannet. 

Høres ut som noen burde ta seg en titt i speilet her. 

Anonymkode: 856d5...b9b

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Forbannet? 😂

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tok høyde for at det kunne være en mann da jeg skrev "den" som i "personen" i stedet for "hun". Veldig ofte så er det slik at det du ser og kritiserer, det finnes inni deg selv om deg selv. At du kritiserer fordi du selv ikke føler deg bra nok feks, eller du selv ikke liker slik oppmerksomhet. Det sagt så synes jeg det er nydelig med alle som bryter med ideen om at voksne personer må kle seg på en viss måte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Går det virkelig an å bli forbannet over hvordan andre kler seg?? Til nød hvis bekledningen viser veldig manglende respekt for situasjonen, feks hvis man møter opp i bryllup i shorts og slippers. Men at noen går med fargerike klær på jobb??? Hva er det du reagerer på? 

Anonymkode: 95197...864

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig i at det er veldig rart å bry seg om hvordan andre kler seg. 

Om kollegaen min kler seg utfordrende med puppene halvveis ute, kun for oppmerksomhet, så tenker jeg hun må få gjøre det. Det påvirker ikke meg at hun gjør det? At andre tenker sitt om henne gjør jo at hun nok ikke får helt den effekten hun hadde sett for seg, men det er fortsatt noe hun står fritt til å bestemme selv. 

Menn på 30 som kler seg fargerikt? Supert. La ham. Det påvirker ikke deg. 
Jeg synes ikke nødvendigvis at voldsomt fargerike klær er så fint selv, men jeg har heller ikke behov for å synes at alle kler seg etter min smak. Jeg elsker at folk kler seg i det de selv liker, spesielt når det er en annen smak enn min. 

Anonymkode: a96db...6fa

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stakkars deg. Er glad jeg har litt lengre irritasjonslunte enn deg. 

Anonymkode: ea75b...e5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hva har du tenkt å gjøre med det? Få han sparket?

Han liker sikkert å kle seg sånn. Hva med å bare godta det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg TS! Å henge seg opp i hva slags klær andre går med er skikkelig lavmål. Med mindre klærne er synlig skitne og illeluktende, eller totalt upassende (ballkjole på kontorjobb, speedo i klasserommet), er det vel totalt likegyldig hva andre har på seg. Gudbedre så kjedelig verden skulle vært om vi alle kledde oss likt. Blir som Nord Korea hvor det finnes 20 godkjente hårsveiser og alle ser like ut… 

Anonymkode: 6acb1...7ec

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skjønner meg ikke på de som henger seg oppi hvordan folk kler seg og tilogmed irriterer seg over det. Kan ikke folk få se ut som de vil?

Mange tråder om det her på kg har jeg sett noen ganger. Og jeg kjenner en del folk som er sånn i virkeligheten også.

Min mor er også sånn, hun er tilogmed irritert fordi kusinen min har svart og hvitt kjøkken, for det er jo ikke pent synes moren min. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Hvwr sin smak.

Jeg pleier å kalle dem for "damer (eller menn) med nebb", for nebbete er en passende beskrivelse av slike folk. De liker å hakke på andre, og synes nok selv at de har fasitsvaret på det meste.

De har som regel et litt fattig indre liv siden mye av tiden går med til å kritisere andre, gjerne for bagateller, eller ting som religion, legning, livsstil og så videre. De bidrar ofte lite positivt selv, og man hører dem sjelden eller aldri rose andre. Med mindre det brukes som et stikk mot andre: "Hun som jobbet her før var kjrmpeflink,  hun hadde aldri noe problem med det dataprogrammet du sliter med" eller "Eksen til din mann var fantastisk flink til å bake, det ble ikke servert Toro-kaker der, nei."

Innerst inne tror jeg mange av dem føler seg utilstrekkelige og misfornøyde med tilværelsen. Når de kritiserer andre,  føler de seg litt bedre. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Da tror jeg du bør oppsøke sinnemestringskurs. Hvorfor er det så vanskelig for deg at han har på klær som du ikke liker? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det provoserende? 

• Liker 4
Skrevet

Er fint med mennesker som sprer farge og glede i en grå hverdag. 

Hva er du egentlig redd for? At du skal bli bitt av basillen? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At han kler seg sånn gjør han da ikke til en idiot.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2023 den 20.18):

Anonymkode: e45b9...4e9jec

Jeg legger merke til ting jeg kanskje ikke synes så mye om, men holder for meg selv. Stringtruse bikini på 12-13 år gamle jenter foreksempel....jeg ser det men tenker oh my!  Men tenker også at jeg begynner å bli gammel og henger ikke helt med på hva ungdommene vil ha på seg lenger. 

Anonymkode: e435d...c65

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...