AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Er 38 og har nå i minst et års tid opplevd uregelmessig menstruasjon. Før kom den som regel alltid som planlagt, nå kan den være 2-14 dager forsinket hver måned. Har og opplevd å våkne å oppleve at hele tskjorta var fuktig. Nylig tatt celleprøve som var fin. Hvordan startet din overgangsalder? Har fått de barna jeg skal ha så må jo si det hadde vært en enorm lettelse om hele menstruasjonen forsvant snart 😛 Anonymkode: c1622...6a0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Tørt hår og mistet MASSE hår. En ufattelig røyting som gjorde meg seriøst redd for å bli skallet. Det var det det hele startet med. Svettetokter. Støtt og stadig, hver dag. Det varte i årevis. Totalt tror jeg det var 5-6 år før det hele ga seg. Menstruasjonsforstyrrelser. Noen menstruasjoner uteble, andre ganger kom den tidligere enn den skulle, noen var det sparsommere blødning enn normalt, og noen få var det enorme blødninger. Alt var helt kaos. Det tok flere år med dette før mensen forsvant helt. Husker dessverre ikke eksakt hvor mange år, men 4-5 år kanskje. Jeg var 46 da de første tegnene kom. Litt tidlig, men det sies at røykere kommer tidligere i overgangsalderen, og jeg pleide å røyke før i tiden. Hadde forlengst sluttet da overgangsalderen kom, men effekten av mange år med røyking hang nok i. Anonymkode: 7d6d7...a57
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tørt hår og mistet MASSE hår. En ufattelig røyting som gjorde meg seriøst redd for å bli skallet. Det var det det hele startet med. Svettetokter. Støtt og stadig, hver dag. Det varte i årevis. Totalt tror jeg det var 5-6 år før det hele ga seg. Menstruasjonsforstyrrelser. Noen menstruasjoner uteble, andre ganger kom den tidligere enn den skulle, noen var det sparsommere blødning enn normalt, og noen få var det enorme blødninger. Alt var helt kaos. Det tok flere år med dette før mensen forsvant helt. Husker dessverre ikke eksakt hvor mange år, men 4-5 år kanskje. Jeg var 46 da de første tegnene kom. Litt tidlig, men det sies at røykere kommer tidligere i overgangsalderen, og jeg pleide å røyke før i tiden. Hadde forlengst sluttet da overgangsalderen kom, men effekten av mange år med røyking hang nok i. Anonymkode: 7d6d7...a57 Svettetokter på dag har jeg ikke merket, men jeg har slitt med svette siden barndom og går på tabletter for å minske det, så er eneste natt jeg har merket en forskjell. Da er og tablettene gått ut siden jeg tar det hver morgen. Tok du test for å få bekreftet det? Anonymkode: c1622...6a0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Energiløs, dårlig søvn, angst og uro, hetetokter på nettene, skikkelig svette på dagtid når det er varmt, tungsinn, vektøkning Anonymkode: 216e0...f08
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Noe man kan gjøre for å slippe plager? Anonymkode: fb19e...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå