Gå til innhold

Jobbe frivillig i Røde Kors eller annet. Noen som vil tenke litt med meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ufør og har heldigvis hatt en bedring det siste året. Egentlig en veldig stor bedring, men jeg er fortsatt langt unna ordinært arbeid. Derfor tenkte jeg å prøve meg på frivillig arbeid, både for å finne ut av min kapasitet og for å forhåpentligvis øke den på sikt. Problemet er at jeg sliter med å se hvor jeg kan passe inn og jeg har ikke så mange å diskutere dette med. Det jeg sliter med er at hodet iblant blir veldig bomull, at jeg får litt blurry syn og klarer ikke å tenke like klart. Da trenger jeg en liten pause for meg selv, kanskje ha med en liten notisbok jeg kan skrive i for å komme ut av det igjen. Det kan skje hvis dagene er lange med mange mennesker rundt meg og mye som skjer. Jeg har lav selvtillit og selvfølelse, men jobber med det og det går i riktig retning. Mine positive sider er at jeg er arbeidsom, hyggelig, positiv, oppmuntrende. 

Alternativene mine så langt:

1. Bruktbutikk. De er det flere av her. Da er det ulike kristne organisasjoner. 

2. Jobbe med barn eller ungdom. Da innen leksehjelp eller ferie for alle. 

3. Hjelpetelefon. Dette tror jeg ikke at jeg er klar for enda. Dessuten ønsker jeg noe sosialt.

4. Jeg kommer ikke på mer og klarer ikke å se noe under de organisasjonene jeg har søkt opp. 

Uaktuelt er 1-1 aktiviteter. Helst ikke matlaging heller, for når hodet først blir bomull så sliter jeg med å lese oppskrifter, følge med på tid og å tenke ut neste fornuftige steg. Hvis ferie for alle skal være aktuelt så tenker jeg en slik uke hvor foreldre er med. Jeg tenker at det da er lettere å kunne trekke seg bittelitt unna en kort tid enn det er en uke hvor barna er på ferien alene. Tror dere dette er noe jeg kan prøve meg på eller er det for tidlig for meg? 

Anonymkode: fc8b0...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt på en besøksgård, kommer og går alt etter hvordan min form er. Koselige folk, det gjør godt med kontakten med dyr, lærer en god del, er litt "guide" når noen kommer innom, om jeg er i form til det.

Jeg kjenner ikke til ferie til alle - men ta kontakt med de som driver det og snakk med dem :)

Anonymkode: df9a0...5c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøksvenn via rødekors eller annet. Da er du bare en time eller to aktiv av gangen og trenger ikke være med på de andre arrangementene som tar hele dagen. 

Frivillig.no er et fint sted å starte 

Anonymkode: 8dc7e...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som feiler deg da?

Anonymkode: d2ba6...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...