AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Del Skrevet 13. juni 2023 Jeg skal på felles visning i morgen, det er privat utleie. Lenge siden jeg har vært på visning og er ganske lite erfaren med det (er ung), og har aldri dratt alene. Er ganske engstelig og sjenert av meg også, ikke flink til small-talk og slikt. Så hadde vært supert å få noen tips! Hvordan få utleier til å like meg, hvordan jeg bør oppføre meg, hva jeg bør si osv. Gjerne også kom med tips til hva jeg burde sjekke etter eller spørre om, relatert til leiligheten. Anonymkode: b064c...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Del Skrevet 13. juni 2023 DU skal jo selge deg inn: Snakk om din mulighet for å være sikker betaler (om du jobber, hvor du jobber, eventuelle fritidsinteresser etc) Smil, vær deg selv, hyggelig og imøtekommende på spørsmål. Trenger ikke å svare dønn ærlig på alt, men viktig å ikke lyve. For eksempel: Om du fester, så trenger ikke å svare Nei eller Ja på sånt spørsmål, men at du er rolig av deg. Spørsmål til utleier: Spørr om hva slags leietakere de har hatt før Hva de gjerne ser for seg av leietaker (er det viktig at leietaker kanskje hjelper til på tomt/vedlikehold, hvor lang kontrakten er (tidsbestemt eller ikke) konkrete spørsmål i forbindelse med hva du ser/opplever på visning som du lurer på. FOR EKSEMPEL: Det er hvite vegger, er de åpne for at du maler i friskere farger, om du eventuelt maler tilbake ved utflytt Anonymkode: c1793...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Del Skrevet 13. juni 2023 Spør om leiligheten er godkjent for utleie. Dette kan du også sjekke ved å kontakte plan- og bygningsetaten i kommunen. Anonymkode: aed97...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Del Skrevet 13. juni 2023 Spør om utleier har referanser. Er mange pervoer blant de. Ikke lei loftsleiligheten deres. Anonymkode: ad818...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør om leiligheten er godkjent for utleie. Dette kan du også sjekke ved å kontakte plan- og bygningsetaten i kommunen. Anonymkode: aed97...f09 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Spør om utleier har referanser. Er mange pervoer blant de. Ikke lei loftsleiligheten deres. Anonymkode: ad818...a43 Haha, dette er jo oppskrift på å IKKE bli godkjent som leietaker! Utleiere vil ikke ha folk som stiller sånne spørsmål! Anonymkode: e7f93...ea9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, dette er jo oppskrift på å IKKE bli godkjent som leietaker! Utleiere vil ikke ha folk som stiller sånne spørsmål! Anonymkode: e7f93...ea9 Men det er en god måte å unngå lurendreiere og idiothusverter. Og ja, det finnes MANGE av dem og man sparer seg selv for mye dritt ved å unngå å leie av tullinger Anonymkode: cd97a...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er en god måte å unngå lurendreiere og idiothusverter. Og ja, det finnes MANGE av dem og man sparer seg selv for mye dritt ved å unngå å leie av tullinger Anonymkode: cd97a...38c Selvsagt, problemet er at nesten alle utleiere er kyniske tullinger og de som ikke er det, de liker heller ikke nærgående spørsmål. Anonymkode: e7f93...ea9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå