Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av sytete kollegaer som vare klager på alt mulig på jobb. Alt for travelt, for mye jobb, for lite lønn osv. Merkelig at de alltid har tid til å henge med kaffemaskinen, og når de kommer på jobb så er det 1 time i sofaen før de kan gjøre noe🙈 Hvorfor blir det sånn? Sier ikke at alt er perfekt med jobben, men man må nå engang gjøre det som står i kontrakten. Hvordan snu dette uten å bli hun «sure» som ødlegger «kaffekosen» med å være positiv?

Anonymkode: 890b3...457

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med? Kan du bli med å drikke kaffe en kort stund før du «gleder deg til å komme igang med de fine arbeidsoppgavene dine».

Anonymkode: 4a7b9...000

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på en høyskole og det er så utrolig klikkete miljø her😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er så lei av sytete kollegaer som vare klager på alt mulig på jobb. Alt for travelt, for mye jobb, for lite lønn osv. Merkelig at de alltid har tid til å henge med kaffemaskinen, og når de kommer på jobb så er det 1 time i sofaen før de kan gjøre noe🙈 Hvorfor blir det sånn? Sier ikke at alt er perfekt med jobben, men man må nå engang gjøre det som står i kontrakten. Hvordan snu dette uten å bli hun «sure» som ødlegger «kaffekosen» med å være positiv?

Liten tue kan velte stort lass. Jeg mener du skal holde din positive innstilling uten å være voldsom på det. Du kan fort snu trenden 🙂

Jeg har selv flere ganger snudd slike trender i andre settinger. FAU og andre verv så har jeg ofte blitt med på klagingen og orkingen, men synes nå det er litt gøy å være den positive. Kanskje en løgn i starten, men plutselig så endrer de andre sine holdninger seg også. For meg er det gått litt sport i det. Men, det er viktig å være subtil. 

Anonymkode: 6db59...f34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Liten tue kan velte stort lass. Jeg mener du skal holde din positive innstilling uten å være voldsom på det. Du kan fort snu trenden 🙂

Jeg har selv flere ganger snudd slike trender i andre settinger. FAU og andre verv så har jeg ofte blitt med på klagingen og orkingen, men synes nå det er litt gøy å være den positive. Kanskje en løgn i starten, men plutselig så endrer de andre sine holdninger seg også. For meg er det gått litt sport i det. Men, det er viktig å være subtil. 

Anonymkode: 6db59...f34

Høres genialt ut, kom gjerne med eksempler på hvordan du gjør dette på en subtil måte 🤩

Anonymkode: aa315...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...