AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Var på tur med hunden i dag. Det kom en annen hundeeier litt brått på slik at hunden min klarte å dra båndet ut av hånden min. (De to hundene liker ikke hverandre.) Resultatet ble at eieren til den andre hunden falt fordi min hund kom borti foten hans. Hundene begynte aldri å sloss. Min hund løp bort til den andre hunden også stoppet han foran de. Han mener hunden min er farlig og må avlives. Filmet oss og skal anmelde til politiet sa han. Kan han komme noen vei med det? Jeg sa naturligvis at jeg var veldig lei meg for det som hadde skjedd og prøvde å si at jeg mistet hunden med et uhell. Hundene var aldri borti hverandre. Hunden min har aldri vært i salgsmål. Han kan gjerne bjeffe eller knurre til andre hannhunder han ikke liker (helst når han går i bånd), men han pleier ikke å gjøre mer. Kjenner jeg ble dårlig av dette. Anonymkode: 49042...412
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Det der er ikke nok for å få hunden avlivet. Så lykketil til den hundeeieren som truer. Trolig bare tomme trusler uansett. Les deg opp på lovverket om du er så redd. Anonymkode: 9149f...7d7 16
Million Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Det er bare tomme trusler. Ingen skade er jo skjedd, ikke sant? Ingen kvittering å vise til fra veterinær for å reparere sår og skader. Hva skal han egentlig anmelde? Ingenting. Dette er noe en del folk elsker å slenge ut av seg, fordi de liker å true andre. "Skal anmelde deg" for alt mulig tull. Bare la han gjøre det. Det blir henlagt uansett. Politiet har ikke ressurser til å følge opp saker som dette. 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Kommer an på hva slags hund det er snakk om. Om den har preg av forbudt rase f.eks. Cane Corso som angriper kan medføre PTSD, ikke en Chihuahua. Anonymkode: cfea0...b2c 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Det er en golden retriever. Anonymkode: 49042...412 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kommer an på hva slags hund det er snakk om. Om den har preg av forbudt rase f.eks. Cane Corso som angriper kan medføre PTSD, ikke en Chihuahua. Anonymkode: cfea0...b2c Slutt å bagatelliser små hunder som også kan være vel så farlige og skumle som store. Anonymkode: 906df...e9d 9
Tiuren Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer an på hva slags hund det er snakk om. Om den har preg av forbudt rase f.eks. Cane Corso som angriper kan medføre PTSD, ikke en Chihuahua. Anonymkode: cfea0...b2c det var ingen angrep. 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Er nok langt fra nok til at en hund skal bli avlivet. Personen som ramlet ble nok redd og da handler en av og til litt dumt….. Tåpelig å filme det hele, synest at alt dette filmegreiene i samfunnet har gått for langt! Anonymkode: 96932...2bf 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en golden retriever. Da trenger du ikke å bekymre deg. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Slutt å bagatelliser små hunder som også kan være vel så farlige og skumle som store. Ja, hørt om flere som har blitt drept av Chihuahua.... Anonymkode: cfea0...b2c 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 Det har jo ikke skjedd noe som er verdig en anmeldelse, og i hvert fall ikke avlivning. Anonymkode: c4255...942 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 Nei, men du må da klare å holde igjen hunden din. Anonymkode: bf913...2df 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nei, men du må da klare å holde igjen hunden din. Anonymkode: bf913...2df Klarer vanligvis det, men når det plutselig kommer et rykk som du ikke er forberedt på er det ikke lett å holde igjen. Hadde jeg sett sett at de kom hadde jeg ikke mistet båndet. Hunden gikk bak meg og snuste ute i buskene også kom de brått på oss bakfra. Skjønner ikke hvor de kom fra en gang for jeg pleier alltid å følge med rundt meg. Kanskje de har kommet ut av skogen eller noe. Anonymkode: 49042...412
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #13 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klarer vanligvis det, men når det plutselig kommer et rykk som du ikke er forberedt på er det ikke lett å holde igjen. Hadde jeg sett sett at de kom hadde jeg ikke mistet båndet. Hunden gikk bak meg og snuste ute i buskene også kom de brått på oss bakfra. Skjønner ikke hvor de kom fra en gang for jeg pleier alltid å følge med rundt meg. Kanskje de har kommet ut av skogen eller noe. Anonymkode: 49042...412 Kan være at mannen ikke oppdaget hunden først siden den snuste i buskene slik at situasjonen kom veldig brått på han også. Noen reagerer med å bli sinte når de blir skvetter eller blir redde. Det er ingenting å anmelde, og forhåpentligvis forstår mannen det når han har fått roet seg ned. Anonymkode: 5c98a...4fb 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #14 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer an på hva slags hund det er snakk om. Om den har preg av forbudt rase f.eks. Cane Corso som angriper kan medføre PTSD, ikke en Chihuahua. Anonymkode: cfea0...b2c Er det eieren som fikk PTSD, eller var det hunden? Anonymkode: 632e0...4b5 1
Troyamin Skrevet 13. juni 2023 #15 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var på tur med hunden i dag. Det kom en annen hundeeier litt brått på slik at hunden min klarte å dra båndet ut av hånden min. Anonymkode: 49042...412 Du skylder på at en hund kom brått på og du derfor har en så sterk hund at den dro båndet ut av hånden din. Det betyr helt enkelt at du ikke har kontroll nok. Og du kan faktisk straffes for brudd på lov om forsvarlig hundehold. "Paragraf 3. b. sørge for at hunden eller hundeholdet ikke er til urimelig ulempe for folk, dyr, miljø eller andre interesser." "Hundeholderen skal ha nødvendig kompetanse til å kunne forebygge at uheldige situasjoner eller skader oppstår." "Paragraf 4. Den som holder en hund i bånd, skal være i stand til å ha kontroll med hunden, hvis de ikke blir ledsaget av noen som har slik kontroll." Skulle du mot formodning bli anmeldt, ville jeg tatt det helt med ro. Det vil mest sannsynlig bli henlagt på bevisets stilling. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #16 Skrevet 13. juni 2023 Troyamin skrev (På 13.6.2023 den 19.07): Du skylder på at en hund kom brått på og du derfor har en så sterk hund at den dro båndet ut av hånden din. Det betyr helt enkelt at du ikke har kontroll nok. Og du kan faktisk straffes for brudd på lov om forsvarlig hundehold. "Paragraf 3. b. sørge for at hunden eller hundeholdet ikke er til urimelig ulempe for folk, dyr, miljø eller andre interesser." "Hundeholderen skal ha nødvendig kompetanse til å kunne forebygge at uheldige situasjoner eller skader oppstår." "Paragraf 4. Den som holder en hund i bånd, skal være i stand til å ha kontroll med hunden, hvis de ikke blir ledsaget av noen som har slik kontroll." Skulle du mot formodning bli anmeldt, ville jeg tatt det helt med ro. Det vil mest sannsynlig bli henlagt på bevisets stilling. Så du kan aldri miste noe? Har du aldri mistet telefonen, et glass, eller noe annet i bakken? Kan du ikke da tenke deg at det går an å miste båndene til en hund hvis det skjer en brå uventet bevegelse? Jeg har veldig god kontroll på hunden min, men det er vanskelig å agere når man ikke er forberedt på at noe skal skje. Hadde jeg sett at det kom noen med hund hadde jeg fått hunden min til å gå fint inntil siden min. Nå fikk hunden min øye på den andre hunden før meg, og jeg fikk ikke mulighet til å ta kontroll og gi kommando til hunden. Anonymkode: 49042...412 1 1
Maskinfører Skrevet 13. juni 2023 #17 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en golden retriever. Anonymkode: 49042...412 Golden Retriever er jo koselige hunder da blir nok ikke sendt rett til avlivning du får nok onkel på døra evt og når de reiser igjen så sitter både du og hunden i sofan sammen og ler av hele episoden og det som er på tv de ser jo åssen hunden er dvs snill og god
Nutz Skrevet 13. juni 2023 #18 Skrevet 13. juni 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Kommer an på hva slags hund det er snakk om. Om den har preg av forbudt rase f.eks. Cane Corso som angriper kan medføre PTSD, ikke en Chihuahua. Anonymkode: cfea0...b2c Cane corso er ikke ulovlig. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #19 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Slutt å bagatelliser små hunder som også kan være vel så farlige og skumle som store. Anonymkode: 906df...e9d Nei, små hunder er ikke like farlige som store. Anonymkode: 53b44...73d 5
Hareena Skrevet 13. juni 2023 #20 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, men du må da klare å holde igjen hunden din. Anonymkode: bf913...2df Jeg går en del på rulleski og veldig mange hunder reagerer aggressivt ved passeringer. Jeg er alltid livredd at hundeeieren er slik som ts, ikke i stand til å holde igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå