AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Hei alle kvinner her inne. Jeg og mange andre menn lurer på hvorfor bursdagen din er så innmari viktig for mange damer, (selvfølgelig finst unntak) og hvorfor er det deal breaker hvis mannen i ditt liv ikke klarer å levere hva det måtte være slik du ønsker. Jeg som mann har null forståelse for hele opplegget og synes det rett og slett barnslig. Men gjerne si deres mening. Forklar slik jeg er 5 år (pun intended). 🤗 Anonymkode: f7c30...e6d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 364 dager i året står jeg på pinne for andre. Jeg slaver meg igjennom arbeidsuka, jeg er tjeneren til barna, sjåfør og altmuligmann for gamle foreldre, ildsjel for fotballaget, og fordundre meg hushjelp for mannen. Hver bidige dag handler om at jeg skal yte noe for at andre skal ha det bra. Én dag i året, min egen bursdag, hadde jeg satt pris på at noen tenker på meg, og velger å yte noe for at jeg skal ha det fint. Men neida. På jobb er det ingen som aner at jeg har bursdag, min mor vippser til meg og sier at jeg skal kjøpe meg noe selv, barna lurer på når de får kake, og mannen skjønner ikke at puppegrafsing ikke tells som gratulasjon. Anonymkode: 24e47...eed 9 1
Phoenix Heart Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Nå er ikke ale kvinner like, jeg bryr meg ikke om bursdagen min.
Andro Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Det er jævlig barnslig å late som at oppmerksomhet ikke er essensen av det å ha et forhold. Et absolutt minimum er å gjøre stas på hverandre på typiske merkedager. 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 364 dager i året står jeg på pinne for andre. Jeg slaver meg igjennom arbeidsuka, jeg er tjeneren til barna, sjåfør og altmuligmann for gamle foreldre, ildsjel for fotballaget, og fordundre meg hushjelp for mannen. Hver bidige dag handler om at jeg skal yte noe for at andre skal ha det bra. Én dag i året, min egen bursdag, hadde jeg satt pris på at noen tenker på meg, og velger å yte noe for at jeg skal ha det fint. Men neida. På jobb er det ingen som aner at jeg har bursdag, min mor vippser til meg og sier at jeg skal kjøpe meg noe selv, barna lurer på når de får kake, og mannen skjønner ikke at puppegrafsing ikke tells som gratulasjon. Anonymkode: 24e47...eed Bra svart! Her kom mannen hjem og fortalte at han ikke gadd å kjøpe en gave. Synes ikke det er for mye forlangt med littegranna oppmerksomhet Anonymkode: cebfc...25b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Jeg bryr meg ikke så mye om bursdagen min, eneste jeg håper på er gratulasjoner fra mine venner. Men ettersom jeg sjeldent får det, så har jeg egentlig sluttet å håpe, blir bare skuffet uansett Anonymkode: ebdb1...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Jeg trenger ikke mye, men jeg synes det er hyggelig å få litt oppmerksomhet. Det å føle at folk bryr seg litt om meg og jeg setter pris på om partner har gjort noe for meg. I tidligere forhold har jeg opplevd at det er jeg som gjør mest for partner. Jeg viser at jeg bryr meg, jeg gjør ting for han osv, men han gidder ikke å gjøre noe og på bursdagen min har det ikke vært gratulasjon og de har bare gitt totalt faen. Nå har jeg ikke hatt bursdag enda i nåværende forhold, men han virker allerede nå som han er opptatt av å huske den. Jeg synes det er hyggelig å gjøre noe og kjøpe en gave. Andre synes ikke at slike ting er så viktige, men for meg er det litt viktig. Det betyr ikke at jeg forventer fin middag på restaurant eller diamantring, men noe som viser at en partner faktisk evner å tenke på andre enn seg selv, uansett om han kanskje ikke synes at bursdager er så viktige. Andre i nettverket mitt opplever jeg egentlig ikke at bryr seg så mye om at jeg har bursdag. Jeg ønsker ikke å mase om det, men jeg setter veldig pris på de som husker på meg. Anonymkode: a9e48...4ef
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Hei alle kvinner her inne. Jeg og mange andre menn lurer på hvorfor bursdagen din er så innmari viktig for mange damer, (selvfølgelig finst unntak) og hvorfor er det deal breaker hvis mannen i ditt liv ikke klarer å levere hva det måtte være slik du ønsker. Jeg som mann har null forståelse for hele opplegget og synes det rett og slett barnslig. Men gjerne si deres mening. Forklar slik jeg er 5 år (pun intended). 🤗 Anonymkode: f7c30...e6d Jeg er ett unntak tydeligvis, for det siste jeg bryr meg om er bursdager, jubelum, årsdager etc. Om jeg hadde hatt partner, så er det eneste jeg ønsker hver dag, uavhengig bursdag eller ei, nærhet; sex og kos. Anonymkode: afe1d...bce
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 For meg betyr bursdagen fint lite. Jeg feirer med familie hvert år, men det er mer min mor som pusher på at jeg må ferie mer enn at jeg direkte ønsker en stor feiring. Men om jeg hadde hatt en partner, og han ikke gjorde noe, da hadde jeg blitt skuffet. For en partner skal kjenne meg såpass godt, at han vet det at jeg ikke trenger mye, jeg trenger ikke dyre gaver i fleng, jeg trenger ikke et stort selskap. Men en liten oppmerksomhet, at han har tatt med sushi hjem til middag. Det er ikke vanskeligere, sushi på en hverdag, det hadde vært en fin måte å få en liten oppmerksomhet på. For jeg krever ganske lite av meg. Jeg gir alltid 110% for at alle andre alltid skal ha det godt. Og da aner du ikke hvor mye jeg ville satt pris på en slik liten oppmerksomhet fra den personen som skal stå meg nærmest i verden; at noen faktisk tenker på meg og at jeg også skal ha det godt. Anonymkode: 9fd5d...31b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 Nei ser ikke noe grunn for å forklare noe så grunnleggende til noen. Har du ikke empati så har du ikke empati og bryr du deg ikke om å gjøre kjæresten din glad så bryr du deg ikke. Ikke mitt problem og ikke min jobb å oppdra mannfolk som ikke har manerer og empati Anonymkode: 6ebc5...755 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 Jeg er ganske lowkey ift. bursdag. Ønsker ikke koe stor oppmerksomhet, men hyggelig med noe fra mine nærmeste. Om jeg har kjæreste, forventer jeg bare at han husker det og gir en liten oppmerksomhet på dagen. Mange damer er flinke til å overraske, gi små gaver til spesielle anledninger, og er sånn "det er tanken som teller", og da ønsker man det samme tilbake. Jeg har derimot en venninne som elsker sin egen bursdag, og mener at alle må slippe alt de har i hendene på "hennes dag" og det skal feires stort hvert år. Det gir meg litt avsmak. Anonymkode: c789e...a97
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #13 Skrevet 14. juni 2023 Vel.. noen kan jo være litt sånn "jeg synes ikke bursdager er viktig, derfor er ikke bursdager viktig". Uavhengig av hva partneren deres måtte synes. Og da mangler man grunnleggende empati, så enkelt er det bare. Det er selvsagt forskjell på å være så opphengt i bursdagen sin at man nærmest forventer at folk skal slippe alt de har i hendene sine akkurat den dagen, men en liten oppmerksomhet er ikke mye å forvente, ihvertfall ikke fra sin kjære. Anonymkode: eaeee...159 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #14 Skrevet 14. juni 2023 Menn i 2023 er altså gørr late, så blir de overrasket over hvorfor de ikke finner seg dame. De vil ikke betale for dama på kafe (type "vipps 30 kroner for kaffe"), de forlanger at absolutt alt av det praktiske og økonomiske deles 50/50 (men husarbeid, det kan dama ta aleine, for det er jo så ekkelt og dørgende kjedelig). De vil ikke kurtisere dama, hvorfor skal de det? Det er jo damene som må løpe etter mennene, må vite. De skal ikke kjøpe gave til bursdag eller jul, eller gjøre stas på dama noen gang. Ikke bli overrasket over at damer ikke vil ha slike menn. Alle liker å bli oppvartet og gjort stas på en gang i blant. Alle liker et snev av romantikk i et forhold. Og nei, tafsing på brystene er ikke "romantikk" eller "gave". Anonymkode: ec6b9...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #15 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vel.. noen kan jo være litt sånn "jeg synes ikke bursdager er viktig, derfor er ikke bursdager viktig". Uavhengig av hva partneren deres måtte synes. Og da mangler man grunnleggende empati, så enkelt er det bare. Det er selvsagt forskjell på å være så opphengt i bursdagen sin at man nærmest forventer at folk skal slippe alt de har i hendene sine akkurat den dagen, men en liten oppmerksomhet er ikke mye å forvente, ihvertfall ikke fra sin kjære. Anonymkode: eaeee...159 Kutymen i Norge er at man har en eller annen type markering på bursdagen, og man gir gave. Prisen på gaven og graden av markering varierer, men kutyme for å markere dagen er der uansett. Hvis man ønsker at bursdager forbigår i stillhet, så avviker man fra kutymen. Anonymkode: ec6b9...9ea
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #16 Skrevet 14. juni 2023 Jeg har en raus mann, som faktisk er bedre på gaver enn jeg er. Bursdag, jul, Valentine, morsdag og noen ganger "bygaver" når han har vært på reise. Setter stor pris på det etter over 25 år sammen. Han kjenner meg godt, og vet hva jeg liker av bøker, parfymedufter osv. Jeg liker ikke så mye styr og virak, så han arrangerer heldigvis ikke overraskelsesselskap eller noe sånt 🙂. Ikke kommer han med blomster heller, men det gjør ingenting, for jeg kjøper selv 🙂 Anonymkode: 5c537...bd1
FlowahPowah Skrevet 14. juni 2023 #17 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei alle kvinner her inne. Jeg og mange andre menn lurer på hvorfor bursdagen din er så innmari viktig for mange damer, (selvfølgelig finst unntak) og hvorfor er det deal breaker hvis mannen i ditt liv ikke klarer å levere hva det måtte være slik du ønsker. Jeg som mann har null forståelse for hele opplegget og synes det rett og slett barnslig. Men gjerne si deres mening. Forklar slik jeg er 5 år (pun intended). 🤗 Anonymkode: f7c30...e6d Vi liker å bli satt pris på, så enkelt er det. Det verste tilfellet jeg har vært borti(en ex), gå totalt blaffen i bursdag, valentines og skimpa til og med på julegaver, men "biff og blowjob"-dagen, den hadde hatt fått med seg. Det ble salat til middag og stengt butikk den dagen🤗 1
navnet Skrevet 14. juni 2023 #18 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg som mann har null forståelse for hele opplegget og synes det rett og slett barnslig. Men gjerne si deres mening. Forklar slik jeg er 5 år (pun intended). 🤗 Du er ett menneske, med egen vilje og meninger om hva som er viktig for deg. Andre mennesker deler ikke nødvendigvis dine meninger, og andre mennesker kan ha forskjellige ønsker en deg. Noen mennesker synes det er KJEMPEVIKTIG at man får en oppmerksomhet, gave, eller at noen arrangerer en feiring for de på sin bursdag, andre mennesker synes ikke det. For å vite hva din partner ønsker må du snakke med din partner om det. Om du får vite hva din partner ønsker, men så ikke gjøre NOE av det din partner ønsker på dagen, da viser du din partner at du ikke klarer å lytte, at partnerens ønsker ikke er viktig for deg, og at du tar partneren litt for gitt. Dumma jeg det nok ned til deg nå ?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #19 Skrevet 14. juni 2023 5 hours ago, FlowahPowah said: Vi liker å bli satt pris på, så enkelt er det. Det verste tilfellet jeg har vært borti(en ex), gå totalt blaffen i bursdag, valentines og skimpa til og med på julegaver, men "biff og blowjob"-dagen, den hadde hatt fått med seg. Det ble salat til middag og stengt butikk den dagen🤗 Ja, den der "biff og blowjob" dagen er jo litt spesiell.. de fleste jeg kjenner som gidder gjøre noe ut av valentinsdagen gjør det som par (spise god mat sammen, se en film, dele en flaske vin, etterfulgt av sex som skal være godt for begge) mens "manneversjonen" av dagen liksom fremstilles som om menn skulle vært noen egopeiser deluxe: jeg vil du skal lage en biff til meg, og gi meg en blowjob for min nytelse. Herregud. Menn flest er forhåpentligvis mye bedre enn det der da, men er man sammen med en sånn mann er det ikke rart man tørker inn og "stenger banken" ganske raskt 😅 (De få gangene min samboer og jeg har gjort noe ut av valentinsdagen har det forresten vært både biff (til begge), sjokolade, film og blowjobs/slikking/sex. Går an å ha det fint hvis man nyter hverandres nytelse og ikke bare fokuserer på seg selv 🥰) Anonymkode: eaeee...159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå