Gå til innhold

Er mange litt ustabile i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 40år gammel mann her. Datet en del via tinder. Møter kvinnfolk som virker genuint interessert, også etter intimitet og flere møter. Men merket et mønster at mange av disse mister fort interesse så kjapt jeg viser like mye interesse tilbake? Aldri forstått meg på slik oppførsel!? 

Er kvinner bare ekstrem følelsesmessig ustabile i dagens dating landskap, eller er det bare mange kun ute etter bekreftelse? Eller ett resultat av for mange valgmuligheter? 

Syntes dette gjør dating slitsomt og veldig uforutsigbart. Slitsomt å forholde seg til. Er menn like ille? 

Anonymkode: 41fb2...fdc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av det er helt vanlig. 

Menn er like ille, og det første spørsmålet jeg får er ofte om jeg er kåt. sååå.... det er jo veldig hyggelig xD 

Er bare nett-dating som har blitt sånn. 

Anonymkode: 99c5d...3c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Tinder, sosiale medier og sånt gjør folk "skada". Det er så lett å bare sveipe videre -  og folk har fått skyhøye, nesten uoppnåelige forventninger. Om ikke alt er "perfekt" så er det rett ut og over til nestemann... virker som vi har blitt rastløse og at det har blitt vanskelig for mange å knytte seg til 1 person

Anonymkode: 99935...cc3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slapp av det er helt vanlig. 

Menn er like ille, og det første spørsmålet jeg får er ofte om jeg er kåt. sååå.... det er jo veldig hyggelig xD 

Er bare nett-dating som har blitt sånn. 

Anonymkode: 99c5d...3c4

Hva har det med saken å gjøre, at det første menn spør om er om du er kåt? Dette er jo useriøse folk. 

Jeg snakker om kvinner jeg har møtt over flere uker, eller til og med mnd, som ser ut til å gradvis miste interesse når de "føler" de har fått meg dedikert til kun dem. Nesten som at de tenker at jeg har mindre "verdi" , siden jeg satser på dem. At de tror jeg er mindre attraktiv på markedet en hva de trodde/håpet!? Bare en liten teori jeg har.

Dette kan sikkert gjelde begge kjønn, men vet at kvinner har litt mer å velge blant ofte, spesielt via nettdating

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror Tinder, sosiale medier og sånt gjør folk "skada". Det er så lett å bare sveipe videre -  og folk har fått skyhøye, nesten uoppnåelige forventninger. Om ikke alt er "perfekt" så er det rett ut og over til nestemann... virker som vi har blitt rastløse og at det har blitt vanskelig for mange å knytte seg til 1 person

Anonymkode: 99935...cc3

Men jeg er jo ikke sånn og har vært på av og på på nettdating en del år. Jeg liker å forholde meg til en person og se hvordan det utvikler seg! For meg er slik oppførsel respektløst, nesten form for personlighets forstyrrelse. 

Men greit nok, da får jeg bare drive med "spill" og ikke vise for mye interesse tilbake da😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men jeg er jo ikke sånn og har vært på av og på på nettdating en del år. Jeg liker å forholde meg til en person og se hvordan det utvikler seg! For meg er slik oppførsel respektløst, nesten form for personlighets forstyrrelse. 

Men greit nok, da får jeg bare drive med "spill" og ikke vise for mye interesse tilbake da😉

Om du svarer folk på dating apps som du gjør i denne tråden,  viser du tydelige røde flagg som de fleste  kvinner ønsker å luke bort så tidlig så mulig. 

Men ser ut som du tror det er damenes feil og ikke din egen? 

Anonymkode: 3c35d...e7b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at, jeg skal fortsette å date de jeg får en genuine connection med, (det er ikke mange slike) og da utgår det jeg egentlig har lagt vekt på tidligere.. Altså utdanning, ambisjoner, humor osv. 

Så lenge jeg føler at jeg har lyst til å åpne meg, for en mann og gi av meg selv, så skal jeg gi det et forsøk. 

Men, da er det viktig at han ønsker å kan være sårbar og gir av seg selv. At han legger inn faktisk en innsats. 

Bare vær glad for at de dropper ut. Folk må bli tydligere i hva de faktsik søker og ønsker. 

Blir noen og viser at de tåler hele deg, og ønsker å jobbe sammen om noe bra, da har man kanskje kommet langt 😍

Anonymkode: b7775...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og det feiler ikke de damene noe. De er bare ikke så interessert i deg. 

For når vi damer er interessert i noen, så vil vi såklart ha noen som viser oss, at de vil ha oss. 

Det må bare være gjensidig 😘

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs åsså hvordan du viser interesse tilbake. Det er noe uattraktivt med menn som går fra 0-100% eller blir veldig needy, ender opp med å skremme folk bort. 

Anonymkode: 4a8f6...46a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og det feiler ikke de damene noe. De er bare ikke så interessert i deg. 

For når vi damer er interessert i noen, så vil vi såklart ha noen som viser oss, at de vil ha oss. 

Det må bare være gjensidig 😘

Har du lest tråden eller? Fra å vise interesse, så ikke vise interesse når man begynner å vise gjensidig interesse tilbake. Du mener det er normal oppførsel? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Om du svarer folk på dating apps som du gjør i denne tråden,  viser du tydelige røde flagg som de fleste  kvinner ønsker å luke bort så tidlig så mulig. 

Merkelig påstånd du kommer med her. Jeg bare sier hva jeg observerer jeg, så klart jeg ikke sier dette til de jeg dater.

Men kanskje du er sånn selv, som jeg beskriver, siden du ble så offensiv? 

AnonymBruker
Skrevet

Tinder er jo bare et spill og en form for fesjå, man velger ut det man liker best på kjøttmarkedet og finner det beste eksemplaret man kan avle på. 

Anonymkode: d70df...53d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hei, 40år gammel mann her. Datet en del via tinder. Møter kvinnfolk som virker genuint interessert, også etter intimitet og flere møter. Men merket et mønster at mange av disse mister fort interesse så kjapt jeg viser like mye interesse tilbake? Aldri forstått meg på slik oppførsel!? 

Er kvinner bare ekstrem følelsesmessig ustabile i dagens dating landskap, eller er det bare mange kun ute etter bekreftelse? Eller ett resultat av for mange valgmuligheter? 

Syntes dette gjør dating slitsomt og veldig uforutsigbart. Slitsomt å forholde seg til. Er menn like ille? 

De er blitt bortskjemte. Det blir sikkert ikke like spennende for dem lenger når du viser at du er der, uansett. Da skal de leke seg videre... de fleste menn og er jo sånn. De bryr seg heller ikke om de sårer andre. Så lenge de vinner selv.

Anonymkode: c6a55...605

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest tråden eller? Fra å vise interesse, så ikke vise interesse når man begynner å vise gjensidig interesse tilbake. Du mener det er normal oppførsel? 

Såklart viser man interesse for å bli kjent, og for å se hva dette kan føre til. Vil man bli mere interessert eller mindre jo mere tid som går. 

Dating heter dette, og helt vanlig såklart.. 

Hva tenkte du? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De er blitt bortskjemte. Det blir sikkert ikke like spennende for dem lenger når du viser at du er der, uansett. Da skal de leke seg videre... de fleste menn og er jo sånn. De bryr seg heller ikke om de sårer andre. Så lenge de vinner selv.

De fleste menn eller kvinner leker ikke. Herregud 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Men det er et poeng det der med intensitet i dette. Kan det være slik at du skrur opp intensiteten, blir for ivrig, for needy…? Mange menn blir det etter min erfaring (kan kun uttale meg om menn, siden jeg er dame). Jeg har ikke erfart dette før, men nå som jeg er i 40 årene og dater mannfolk i samme aldersklasse, så ser jeg en tendens til at det blir for intenst og masete fra mannfolka sin side. Jeg har er liv som jeg både vil og må leve, i tillegg til datingen. Da blir det dessverre fort for masete når mannen blir så alt for fort på, eller hvis han krever for mye kontakt i en fase der en fint kan være litt mer laidback. Vi lever i et stresset samfunn, kan det ha noe med saken å gjøre. Og jo eldre vi blir, jo mer sære og mer verner vi om tiden vi har, uavhenging av andre 😊

Anonymkode: 5bb36...992

AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn eller kvinner leker ikke. Herregud 🙈

Jo de leker med andres følelser. Og de skal sørge for at dem har det bra selv og kan utnytte dem de vil. Så lenge det ikke går utover dem selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare se bort fra hva kvinner sier. Det er hva kvinner gjør som betyr noe.

Og kvinner anno 2023 vil, med få hederlige unntak, ha noe som er bedre enn de selv er.

Det kalles "hypergami", og er helt ute av kontroll

Og ved å bli interessert formidler du at du ser på henne som et catch. Da begynner hun å sette spørsmålstegn ved om du var så bra likevel, eller om hun kan gjøre enda bedre.

Dersom jeg skulle bli singel igjen slik klimaet er blitt vil det sitte veldig langt inne å nok en gang ta en kvinne seriøst.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Atte..er det ikke gaslighting det du driver med der?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er noe med alderen vi er i. Jeg er selv 45 (er fortsatt gift da), men går igjennom min litt andre ungdomstid pga hormonene (pga starten på overgangsalderen og fallende østrogen). Den ene dagen vil jeg det og neste dag noe helt annet og tar lett til tårene.. Heldigvis har jeg en trygg og god mann som heldigvis forstår seg på mitt humør. Han backer litt ut når jeg trenger å være alene, men samtidig så er han der for meg 💕

Så jeg kan forstå at du syns vi kvinner er litt kompliserte i denne alderen.

Så på vegne av meg selv og  kanskje en del andre kvinner… Sorry 😥💐

Anonymkode: 0eab4...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...